Nezaradené

SEO trendy v roku 2018, ktoré by ste mali poznať

V súčasnom, rýchlo meniacom sa svete sa inovuje na každom rohu. Výnimkou nie je ani SEO, aktivita, ktorej snahy väčšinou vidíme až s odstupom určitého času. Získať prvé pozície v Google vyhľadávaní nie je ľahké, keďže to do veľkej miery závisí od viacerých faktorov. Dnes sa pozrieme na „faktory“ – aktuálne SEO trendy, ktoré by ste v roku 2018 určite nemali prehliadnuť.

Rich Snippets

Rich Snippets, alebo inak tiež štruktúrované úryvky, sú vlastne rozšírené informácie vo výsledkoch vyhľadávania. Je to pre vás úplná novinka? Mali by ste im venovať pozornosť, keďže vo výraznej miere pozitívne ovplyvňujú CTR (Miera prekliku=CTR ). A ako Rich Snippets vyzerajú? Najčastejšie sa s nimi stretnete ako s hviezdičkami, ktoré hodnotia produkt alebo napríklad recept.

 

rich_snippets_in_google_palacinky
Pozrite sa na uvedený screen vyššie, na ktorom je vyobrazený výsledok vyhľadávania pre kľúčové slovo „recept“. Na ktorý výsledok by ste s najväčšou pravdepodobnosťou klikli vy? Väčšina asi na výsledky s obrázkom a hviezdičkovým hodnotením. Udrú jednoducho okamžite do očí a predpokladáme, že tam nájdeme kvalitný conent.

Rich snippets môže vo vyhľadávaní obsahovať:

  • obrázok,
  • hodnotenie,
  • termín a miesto konania udalosti,
  • cenu produktu a jeho dostupnosť,
  • ďalšie užitočné informácie pre používateľa.

A ako to docieliť u vás? Aby sa aj vám mohli zobrazovať v Google Rich Snippets, tak musíte pomocou mikrodát, miktoformátov alebo RDFa označkovať príslušné informácie priamo na vašej webstránke (info).

Vyhľadávanie prostredníctvom obrázkov a videí napreduje

Patríte aj vy medzi tých, ktoré na obrázky pri optimalizácii úplne zabúda? Je potrebné si uvedomiť, že sú neodmysliteľnou súčasťou on-page SEO. Alt tagy a správne zvolené kľúčové slová môžu zabezpečiť, že sa obrázky budú zobrazovať na prvých miestach vo vyhľadávaní.rich_snippets_in_google_cervene_saty

Google (ak sa to hodí) zobrazuje obrázky na začiatku SERPu ako v prípade červených šiat viď. obrázok vyššie. Pokiaľ obrázky neoptimalizujete rovnako ako text, tak sa zbytočne pripravujete o návštevnosť = potenciálnych zákazníkov.

A prečo to vlastne spomíname? Fotografie, obrázky a videá sa množia ako huby po daždi aj vďaka sociálnym sieťam. Zvýšenú pozornosť tomu venuje aj Google. Svedčí o tom fakt, že zakúpil startupy Moodstocks a Eyefluence zamerané na rozpoznávanie vizuálnych prvkov v rámci obrázkov a videí.

seo-3164561_640

Mobile first už ako samozrejmosť

Máte web optimalizovaný pre mobilné zariadenia? Už niekoľko rokov Google hovorí o tom ako nevyhnutnom základe, no význam AMP / vyhľadávaní v mobile neustále rastie. V marketingových kruhoch sa šušká, že Google začína výraznejšie uprednostňovať stránky, ktoré majú vhodné upravený dizajn a obsah pre smartfóny.

SEO trendy sa musia jasne prispôsobiť používateľom, a ich preferencie sú už 3 roky dobre známe, viac ľudí dnes „googli“ na mobile. Tlaky na rýchlosť načítania webstránky sú pritom čoraz väčšie. Zatiaľ čo doteraz sa za optimálnu dĺžku považovali max 3 – 4 sekundy, tak dnes sú to optimálne 1,5 – 2 sekundy.

Za najhorúcejší SEO trend v roku 2018 sa ostrá verzia Mobile First Indexu. Znamená to, že Google už nebude hodnotiť stránky primárne z pohľadu desktopov, ale z pohľadu mobilov. Najvyšší čas zoptimalizovať stránku pre mobily nemyslíte?

Umelá inteligencia (AI) ovplyvní výsledky vyhľadávania – nie vždy 100 % správne

Google v minulosti predstavil RankBrain, systém AI pre strojové učenie, ktorý pomáha spracovávať výsledky vyhľadávania. Od uvedenia do prevádzky systém riešil až 15 % zo všetkých vyhľadávacích dopytov. Svetový gigant vo vyhľadávaní nezaháľa a vyvinul aj rozhranie Cloud Vision API, ktoré dokáže rozpoznať obrovské množstvo objektov.

Vzhľadom na to, že spoločnosť Google naďalej využíva AI a začleňuje viac z nej do svojich vyhľadávacích algoritmov, tak môžeme očakávať, že výsledky vyhľadávania sa začnú chovať menej predvídateľnými spôsobmi. Samozrejme umelá inteligencia nemení veľa v spôsobe dlhodobej stratégie SEO. Optimalizácia pre AI je v podstate optimalizovaná pre ľudí, keďže cieľom algoritmu strojového učenia je robiť predpovede na základe zvykov u ľudí.

Zvýšená relevancia výsledkov

Google aj Bing sa neustále snažia o to, aby mali používatelia len tie najlepšie skúsenosti s prehliadaním stránok. Okrem toho, že Google podporuje webové stránky, ktoré sú bezpečné (https), tak sa ešte viac chystá podporiť weby, ktoré najlepšie zodpovedajú zámeru vyhľadávania – aj keď sa to môže líšiť od zadaného dopytu. To znamená, že vyhľadávacie algoritmy vyhodnotia relevanciu obsahu na vašich webových stránkach.

 

Veríme, že vám uvedené SEO trendy pomôžu zlepšiť pozície vo vyhľadávaní. Majte na pamäti, že ich využitie nemusí okamžite znamenať prvé pozície. Faktorov, ktoré ovplyvňujú umiestnenie je obrovské množstvo. Pokiaľ sa budete cítiť bezradní, tak nás neváhajte kontaktovať. Okrem tvorby webstránok poskytujeme aj SEO služby.