Nezaradené

Google predstavil 4 nové aktualizácie služby Google Ads

Od spustenia kampane Performance Max v roku 2021 spoločnosť Google zdvojnásobila až strojnásobila nové typy kampaní. Pôvodne bola väčšina nástrojov zameraná na uľahčenie „inovácie“ vašich existujúcich kampaní na PMax. Hovoríme o nákupoch a dynamických reklamách vo vyhľadávaní alebo reklamnej sieti. Ak by ste náhodou nevedeli, čo je Performance Max (PMax), tak ide o automatizované kampane zamerané na maximálny výkon a čo najlepšie výsledky z pohľadu konverzií. My sa musíme však zamerať na 4 nové aktualizácie služby Google Ads.

V posledných mesiacoch pokračovalo nespočetné množstvo aktualizácií systému kampaní Performance Max. Podľa názoru mnohých odborníkov sa takmer výlučne zameriavajú na dve hlavné oblasti. Ide o kreatívne prostriedky a ovládacie prvky zacielenia. V tomto príspevku vás chceme previesť niekoľkými aktualizáciami, ktoré nedávno vyšli. Ukážeme vám, čo tieto trendy celkovo znamenajú pre vaše kampane s maximálnym výkonom.

 

Aktualizácie podkladov s maximálnym výkonom

 

Všetci vieme, že naše kreatívne podklady sú prvým dojmom, ktorý môže u zákazníkov vyvolať nadšenie. Vďaka kampaniam s maximálnym výkonom, ktoré sú spustené vo všetkých službách Google, existuje veľmi široká škála možností, ako môžu vaše reklamy vyzerať.  Závisí to aj od toho, čo poskytujete. Je čoraz jasnejšie, že Google sa neuspokojí s podpriemernými nápadmi. Tu je niekoľko aktualizácií, ktoré nedávno zaviedli, a ktoré sa opierajú o túto myšlienku.

 

1 Sila reklamy je teraz ovplyvnená počtom kreatív a rozmanitosťou

 

Od začiatku ste s reklamami s maximálnym výkonom mohli poskytnúť viacero rôznych obrázkov, videí a iných textových prvkov na podporu svojich kreatív. Výkon, ktorý ste videli, by sa do značnej miery spoliehal na to, aké dobré boli tieto aktíva. Začiatkom roka 2024 však spoločnosť Google oznámila, že počet a rozmanitosť týchto prvkov bude mať vplyv na silu vašej reklamy. Cieľom týchto zmien je zlepšiť zobrazenie diagnostického nástroja pre Google a pomôcť vám optimalizovať vaše reklamy. Ginny Marvin, styčná osoba pre Google Ads, objasnila, že zložky sily reklamy sa nezmenili a nízka sila reklamy môže byť dôvodom, prečo nezískavate zobrazenia. Nezabráni vám to však vstúpiť do aukcie. Ak však v aukcii stojíte proti inému inzerentovi a všetky ostatné veci sú rovnaké, môže túto aukciu vyhrať nad vami, ak má lepšiu silu reklamy s lepšou rozmanitosťou svojich kreatív ako vy.

 

2 Na pomoc prichádzajú nové možnosti vytvárania aktív

 

Google v tejto aktualizácii nikoho nevynecháva. Je dobre známe, že kreatívy sú pre mnohé značky jednou z najväčších prekážok. Takže s oznámením o sile reklamy oznámili aj niekoľko nových aktualizácií, ktoré sú tu pre vytváranie podkladov Performance Max. Tieto nástroje vám pomôžu s lepšími textovými a obrázkovými podkladmi, aby ste sa nemuseli spoliehať na svoje kreatívne tímy tak, ako predtým. Google v tomto smere predstavil dva nástroje. Konkrétne ide o Gemini a Imagen 2, čo je najpokročilejšia technológia prevodu textu na obrázok od Googlu.

Obidva tieto nástroje inzerentom neuveriteľne uľahčia rozšírenie počtu prostriedkov používaných v Performance Max. Navyše, nástroje budú stále poskytovať možnosť kontrolovať všetky aktíva pred ich uvedením do prevádzky, aby sa zaistila bezpečnosť a vhodnosť značky. A nakoniec, Google uľahčuje začlenenie externých zdrojov do mixu kreatívnych podkladov. Rozširujú svoje partnerstvo s Canva pomocou integračnej aplikácie, ktorá vám umožní publikovať prostriedky z Canva priamo do vašich prostriedkov Performance Max.

3 Zoznamy vylúčených značiek

 

Obrovským problémom s komponentom vyhľadávania v kampaniach s maximálnym výkonom je to, že pravidelne míňa veľkú časť svojho rozpočtu na značkové výrazy. To by mohlo spôsobiť problémy niekoľkými spôsobmi. Napríklad kradnutím návštevnosti z existujúcich kampaní so značkou alebo ponúkaním cien za podmienky značky pre spoločnosti, ktoré nechceli ponúkať ceny za tieto podmienky. Zavedením zoznamov vylúčených značiek môžu inzerenti efektívne zastaviť ponúkanie cien pre značky a vrátiť sa k neznačkovému vyhľadávaniu zákazníkov prostredníctvom PMAX. Je veľmi jednoduché ich nastaviť na úrovni účtu, a možno ich prispôsobiť tak, aby zahŕňali aj podznačky.

 

4 Možnosť vylúčiť webové stránky z maximálneho výkonu

 

Okrem kľúčových slov značky, Google umožnil vylúčiť umiestnenia v obsahovej sieti z kampaní s maximálnym výkonom. To platí len ak využijete zoznamy vylúčení umiestnení na úrovni účtu. Bola to úžasná aktualizácia, ktorá výrazne uľahčila kontrolu výkonnosti kampaní s maximálnym výkonom. Ak ste si neboli istí, ktoré umiestnenia by ste mali pridať, spoločnosť Google vytvorila prehľad, v ktorom môžete vidieť počet zobrazení pre svoje kampane na jednotlivých stránkach. Nie je to dokonalé, pretože nevidíme skutočné konverzie, ale poskytuje určitú transparentnosť.

 

Čo znamenajú tieto aktualizácie maximálnej výkonnosti služby Google Ads pre inzerentov

 

Google sa v poslednom období zameriava na transparentnosť a kontrolu umiestnení kreatív používaných pre maximálny výkon. Neustále sa snaží zlepšovať svoje služby. Svedčí o tom aj fakt, že pred rokom sme predstavili novinky Google Ads v článku Google predstavil najnovšie funkcie pre Google Ads.

Teraz sa spoločnosť zamerala na Pmax. Či už len začínate a chcete začať s niektorými osvedčenými postupmi Performance Max, alebo ak už nejaký čas prevádzkujete PMAX a snažíte sa zostať v obraze. Pre vás je dôležité, aby ste venovali pozornosť týmto dvom trendom v PMAX, a uistite sa, že svoje kampane upravujete podľa potreby.