Nezaradené

Google predstavil najnovšie funkcie pre Google Ads

Spoločnosť Google nedávno predstavila niekoľko noviniek týkajúcich sa Google Ads. Tomu, čo je vlastne Google Ads, sme sa venovali v článku ,,Ako funguje reklama na google? – Návod ako získať 350 € na rozbeh.“ Teraz sa budeme venovať týmto novinkám Google. Cieľom noviniek je jediné – uľahčiť obchodníkom vytváranie prispôsobivých obrázkov produktov, zlepšiť relevancie reklám a škálovanie kampaní. Na vytvorení týchto noviniek sa podieľali také spoločnosti ako Samsung alebo Vans.

Konverzačné prostredie a automaticky vytvorené podklady

O konverzačnom prostredí sa dočítate v článku „5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru.“  To, z čoho mávajú inzerenti obavy, je spúšťanie nových kampaní. Spoločnosť Google reaguje týmito novinkami práve na tieto obavy, a predstavuje nové konverzačné rozhranie v rámci služby Google Ads. Umelá inteligencia Google Ads bude analyzovať vstupné stránky a reklamy, pričom je obsah zhustený, aby sa generovali relevantné kľúčové slová,nadpisy, obrázky a ďalšie kreatívne prvky pre kampane Google Ads. Tieto návrhy sú určené na kontrolu, a pred spustením je možné ich ľahko upraviť. Automaticky vytvorené aktíva budú využívať generatívnu umelú inteligenciu na zlepšenie relevancie reklám analýzou vašich vstupných stránok a reklám, prispôsobením reklám vo vyhľadávaní kontextu vyhľadávacích dopytov používateľov. Na obrázku nižšie môžeme vidieť, ako automaticky vytvorené aktíva prispôsobujú nadpisy a popisy reklám pre dopyt. Poskytnutím väčšieho konverzačného prístupu k tvorbe kampaní by Google mohol inzerentom ponúknuť digitálneho asistenta, ktorý ponúka správne nápady práve pri tvorbe týchto kampaní.

Google Ads a Performance Max

Na začiatku roka 2023 predstavil Google novinku pre Google Ads kampane v podobe Performance Max. Tento nový typ kampane umožňuje firmám propagovať sa v rámci celého inventára Google. Postačuje na to dokonca len jediná kampaň. Google vyzdvihuje práve PMax ako ukážkový príklad toho, ako kampane, ktoré využívajú Al, môžu stimulovať obchodný rast. Inzerenti, ktorí využívajú PMax, hlásili pôsobivý nárast konverzií. Preto Google začleňuje
generatívnu umelú inteligenciu do PMax, čím zjednodušuje proces vytvárania a rozširovania vlastných podkladov. Akonáhle poskytnete svoj web, umelá inteligencia Google sa začne oboznamovať s vašou značkou a naplní vašu kampaň o relevantný text a iné aktíva. Táto funkcia je rozšírená aj na nové konverzačné rozhranie v rámci služby Google Ads, čo zaisťuje bezproblémovú a pútavú používateľskú skúsenosť.

Čo tieto novinky znamenajú pre vyhľadávanie na Google?

Google prostredníctvom týchto noviniek vytvoril lepší zážitok pre ľudí, ktorí ho používajú. Je to spôsobené tým, že teraz Google zverejňuje odpovede vygenerované umelou inteligenciou vo svojich výsledkoch vyhľadávania, keď sa ho pýtate na konkrétne otázky. Ak do Googlu napríklad zadáte „outdoorové aktivity na Maui“, zobrazí sa vám odpoveď, ako je zobrazená na obrázku nižšie.

Na výsledku je skvelé, že potom môžete ísť, položiť doplňujúcu otázku a nechať Google filtrovať výsledky. Google filtruje všetky otázky a nakoniec vám ukáže to, čo chcete. Najlepšie na tom je, že nemusíte začať hľadať odznova. Filtrovanie je rovnaké, ako pri filtrovaní výsledkov na typickom webe elektronického obchodu pri nakupovaní. Ak máte internetový obchod a bojíte sa o odliv zákazníkov, tak tieto obavy nie sú úplne opodstatnené. Prostredníctvom týchto noviniek priláka Google ešte viac návštevníkov, ktorí sú aj potenciálnymi zákazníkmi. Preto nevidíme nikde priestor na šírenie paniky.