Nezaradené

Aký význam má online branding vo vašom biznise?

Momentálne sme súčasťou digitálnej doby, ktorej sa, okrem malých podnikov, prispôsobujú aj najväčší hráči na svetovom trhu. To, čo fungovalo pred desiatimi rokmi, v súčasnosti už nepostačuje. Preto sa musia všetci prispôsobovať najnovším trendom digitálnej doby. K týmto trendom nepochybne patrí aj online branding.

Čo je online branding?

Online branding je spôsob, ako zvýšiť viditeľnosť svojej značky na všetkých úrovniach online marketingu, najmä vo vyhľadávačoch a na sociálnych sieťach. Budovanie autority značky znamená rast dôvery a odborné znalosti, ktoré má podnik od svojich zákazníkov. Zahŕňa to vytvorenie vynikajúcej povesti, kvality, odbornosti a dôveryhodnosti prostredníctvom marketingových a brandingových stratégií. Online branding vám umožňuje odlíšiť sa a spojiť sa s vaším cieľovým publikom. Online branding vám navyše umožňuje budovať dôveru spolu s autoritou značky. Konzistentné budovanie značky naprieč všetkými vašimi marketingovými kanálmi, ako sú webové stránky, sociálne siete a bulletiny, spôsobuje, že pôsobíte etablovaným dojmom. Sústredenie sa na budovanie značky online môže tiež zvýšiť lojalitu zákazníkov. Vybudovaním solídnej online značky sa môžete etablovať ako myšlienkový líder vo svojom odvetví a získať dôveryhodnosť medzi potenciálnymi zákazníkmi a kolegami. Pre vybudovanie silnej značky musíte poznať niekoľko dôležitých pravidiel.

Budovanie silnej identity značky

Silná identita značky zahŕňa najmä logá, typografiu, farby, obaly a správy. Do budovania silnej identity značky môžeme ešte zaradiť aj spôsob, akým zamestnanci hovoria so zákazníkmi, a celkovú atmosféru spoločnosti. Identita značky tiež zahŕňa životopis vašej spoločnosti, slogan a grafiku. Či už ste etablovaná firma pracujúca na prepracovaní identity svojej značky alebo čerstvo spustený start-up, budovanie silnej identity značky sa môže veľmi vyplatiť. Pri budovaní identity je dôležité myslieť aj na to, že musíte poznať svojich zákazníkov. Spoznať zákazníkov sa dá rôznymi spôsobmi. Môžete napríklad vytvoriť a pustiť do obehu dotazník, alebo monitorovať komentáre na sociálnych sieťach. Keď poznáte svojich zákazníkov, môžete potom prispôsobiť svoj tón tak, aby sa zákazníkom páčil. Ak napríklad robíte marketing pre mladšie publikum, možno budete chcieť použiť neformálny, hravý tón. Aj keď sa zameriavate na profesionálov orientovaných na podnikanie, môžete sa rozhodnúť pre uhladený a elegantný štýl.

Blog ako vynikajúci pomocník online marketingu

Pri budovaní silnej značky určite nezabúdajte na blog. Blogy sú pre značky prospešné hneď z niekoľkých dôvodov:
– v prvom rade vám blogy pomáhajú dosahovať dobré pozície vo vyhľadávačoch. Google miluje čerstvý a jedinečný obsah na neustále aktualizovaných webových stránkach,
– blogy poskytujú skvelý obsah na zdieľanie v sieťach sociálnych médií. Je ťažké získať trakciu, ak len zdieľate produktové a predajné stránky. Ak však zdieľate informatívne blogové príspevky o svojom odvetví, pravdepodobne prilákate správne publikum spolu s návštevnosťou a preklikmi,
– skvelé blogy môžu pomôcť vašej značke vybudovať si autoritu vo vašej oblasti.

Pri blogu sa možno pýtate, že o čom by ste mali blogovať. To závisí od toho, čomu sa vo vašom biznise venujete. Ak predávate autosúčiastky, nemôžete písať len o dieloch v autách, pretože potrebujete omnoho širší záber. Ideálne by bolo, keby ste písali o novinkách vo svete automobilov, aké nové funkcie do áut inštalujú a pod.

Vytvorte marketingovú stratégiu na sociálnych sieťach

Platformy sociálnych médií, ako sú Facebook, Twitter, Instagram a LinkedIn, predstavujú cenné príležitosti pre firmy, ako sa spojiť so svojím publikom, vybudovať povedomie o značke a zvýšiť počet konverzií. O konverzií sa môžete viac dozvedieť v článku „5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru“. So solídnou marketingovou stratégiou sociálnych médií však môže byť dosiahnutie týchto cieľov jednoduchšie. Všetko to začína definovaním publika. Ako príklad môžeme použiť stávkovú kanceláriu Doxxbet. Povedomie o sebe šíri najmä na športových podujatiach, keďže prioritou je športové tipovanie. Keď už nalákajú zákazníka na sledovanie stránky, informujú o svojich produktoch hlavne na Facebooku, Instagrame alebo Twitteri, pričom zdieľajú aj niekoľko príspevkov do dňa. Pre vás je teda kľúčovou stratégia, ktorej kroky sú najmä:
– vybranie vhodných platforiem sociálnych médií,
– určenie typov obsahu, ktoré treba vytvoriť, ako často ich uverejňovať a aký tón a hlas použiť,
– odpovedanie na komentáre, správy a zmienky rýchlo a autenticky, aby ste si vybudovali vzťahy so svojimi sledovateľmi.

Prečo je teda online branding prospešný?

V digitálnom svete záleží na budovaní online značky a rovnako aj na budovaní autority značky. Dosiahnuť, aby bol hlas vašej spoločnosti vypočutý pred množstvom konkurentov v online priestore, sa môže zdať ťažké, no nie je to nemožné. V tomto článku máte jasné pokyny na budovanie stratégie osobnej značky a vytváranie autority značky. Začnite tým, že porozumiete svojmu publiku a tomu, kde ho s najväčšou pravdepodobnosťou nájdete a potom postupujte konzistentne. Analyzujte svoje výsledky, a ak potrebujete prehodnotiť a zamerať svoju stratégiu na iné segmenty, urobte to.