Nezaradené

5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru

Tomu, ako vybudovať úspešný e-shop, sme sa už venovali v jednom z predchádzajúcich článkov. Po vytvorení e-shopu nás ďalej musí zaujímať konverzný pomer. Konverzný pomer by mal poznať každý, kto prevádzkuje e-shop. Práve konverzný pomer slúži ako ukazovateľ, ktorý dáva odpoveď na to, v akej miere sa menia návštevníci vášho e-shopu na platiacich zákazníkov. Konverzný pomer sa meria v percentách. Veľmi zjednodušene povedané, konverzný pomer vyjadruje, koľko percent zákazníkov vášho e-shopu uskutočnilo požadovanú akciu. Vo všeobecnosti platí, že čím je percento vyššie, tým je to lepšie pre váš biznis. Tieto akcie môžu byť rôzne. V prípade e-shopu hovoríme o dokončení online objednávky. Čo sa týka internetovej stránky, hovoríme o prekliku na cielený odkaz. Prostredníctvom tohto článku vám poradíme 5 tipov na zvýšenie konverzného pomeru na vašej webovej stránke alebo e-shope.

1 Dbať na kvalitnú domovskú stránku

Prvým tipom od nás je dbanie na kvalitnú landing page. Návštevníci musia na vašej domovskej stránke vidieť, prečo by s vami mali obchodovať. Pre zlepšenie domovskej stránky si musíte položiť niekoľko zásadných otázok. Medzi tieto otázky radíme napríklad to, či je z vašej domovskej stránky na prvý pohľad jasné, aký biznis robíte, alebo to, či sa v nej zákazník ľahko orientuje. Veľmi dôležitú úlohu pri tomto tipe zohráva aj reklama. Ak sa zákazník ocitne v zvláštnom prostredí, a nedokáže nájsť to, čo ste im sľúbili v reklame, zákazník veľmi rýchlo odchádza. Na domovskú stránku môžete umiestniť aj dôvody, prečo by zákazníci mali u vás nakupovať. Taktiež môžete ponúknuť aj nejaký doplnkový artikel ako napríklad dopravu zdarma, ktorá môže zavážiť u zákazníka natoľko, že sa rozhodne na vašom e-shope nakupovať.

zvýšenie konverzného pomeru

2 Pokúste sa vyzvať zákazníka k akcii

Pri nakupovaní všetkých tovarov a služieb zohráva kľúčovú rolu aj psychológia. „Zatlačenie“ zákazníka do kúta môže zvýšiť konverzný pomer na vašej stránke alebo e-shope. Tento fakt dokazuje množstvo štúdií. Ako skvelý príklad môžeme uviesť Mozillu. Tá zvýšila počet stiahnutí svojho prehliadača Firefox prostredníctvom výzvy „Stiahnuť teraz – zadarmo“ oproti ponuke na stiahnutie internetového prehliadača Firefox 3, kde použila slogan „Vyskúšajte Firefox 3“. Rovnako ako Mozilla, aj vy môžete vyzvať zákazníka, aby u vás vykonával požadované akcie. Ak predávate produkty, vyzvete ho napríklad v rámci kampane „nakúp dnes a dostaneš zľavu na budúci nákup“.

3 Prispôsobte svoj web na mobilné telefóny

Dnes sa bez mobilu nepohneme ani krok. Tvoria neodmysliteľnú súčasť nášho života. Preto je potrebné, aby vaša webová stránka bola prispôsobená aj na mobilné telefóny. Platí to aj pre e-shopy. Len takýmto spôsobom môžete zvýšiť konverzný pomer. Najmä mladí ľudia robia drvivú väčšinu operácií práve cez mobil. Hľadajú na nich informácie, zdieľajú myšlienky so svojimi blízkymi, a taktiež aj nakupujú. Reklamou síce pritiahnete zákazníka na váš web, avšak ak je neprehľadný, prestane ho webová stránka zaujímať, a požadovanú akciu nakoniec nevykoná.

4 Konverzný pomer môžete zvýšiť aj ťahákom

Pozornosť potencionálnych zákazníkov môžete prilákať aj prostredníctvom nejakých zliav, výhod alebo benefitov. Veľmi účinnou pomôckou môže byť napríklad newsletter. Ťahákom je v tomto prípade nižšia cena. Motiváciou k nákupu môže byť napríklad aj výhoda členstva po registrácii do e-shopu. Taktiež môžete posielať aj novinky, ktoré sú zasielané výhradne cez newsletter. K ostatným zákazníkom sa novinky dostanú až s oneskorením.

5 Vylepšenie vášho webu o online chat

Online chat využívajú úspešné e-shopy vo veľkej miere. Ľuďom musíte byť nápomocný pri tom, čo vyhľadávajú. Úspešnosť konverzií cez online komunikáciu stúpa. Neznamená to však, že musíte byť na internete 24 hodín denne 7 dní v týždni. Prostredníctvom analýzy si zistite, kedy ľudia trávia najviac času na vašej web stránke, a práve vtedy tam buďte aj vy. Pri tomto bode si  však musíte pripraviť veľký pohár trpezlivosti. Ľudia prichádzajú s rôznymi otázkami, pri ktorých sa vám bude zdať, že mrháte svojím časom.