Nezaradené

10 SEO mýtov v roku 2018, ktoré musíte poznať (2. časť)

Pred niekoľkými týždňami sme priniesli 1. časť, v ktorej sme sa pozreli na SEO mýty v roku 2018. Spomínali sme, že pre SEO sú dôležité kvalitné tematické odkazy a nie ich počet, HTTPS netreba podceňovať a naopak – nemali by ste preceňovať napríklad také meta popisy. S akými ďalšími mýtami sa dnes ešte môžete stretnúť? Po prvých piatich mýtoch dnes pokračujeme ďalšími.

10 SEO mýtov v roku 2018, ktoré musíte poznať (1. časť)

6.Mýtus: Používanie H1, H2, H3 nadpisov je dôležitý on-page faktor.

Spochybňovať dôležitosť H1 nechceme, no už dávno to nie je jeden z najdôležitejších elementov na stránke. Používanie nadpisov je dobré pre lepšiu orientáciu (ľudia obsah skenujú očami, nie vždy čítajú všetky odstavce) a teda plnia funkciu pri tvorbe štruktúry. Tagy H1, H2, H3 atď. teda vplyv na SEO už nemajú a používajú sa skôr z dizajnového hľadiska. Ako sme spomenuli už v 1. časti mýtov o SEO (možno tiež vložiť odkaz na 1. časť), tak do nadpisov preto nemusíte trepať kľúčové slová násilným a neprirodzeným spôsobom. Google nerobí rozdiel medzi nadpisom a obyčajnou vetou v odstavci.

7.Mýtus: Na úvodnej stránke musím mať veľa obsahu.Medzi všeobecne rozšírené SEO mýtusy rozhodne patrí domnienka, že úvodná stránka musí obsahovať veľa textu a teda i kľúčových slov. Stretnúť sa môžete s 2 typmi úvodných stránok – plné obsahu, textu alebo minimalistickejšie, vizuálne s veľmi stručným a zrozumiteľným posolstvom. Odporúčame vydať sa práve 2. cestou.

Nepresýťte vašu úvodnú stránku textom – môžete tak pokaziť prvý dojem návštevníka. Uvedomte si, že je to pomyselná vstupná brána, ktorá by mala vydávať jasné posolstvo. Obsah domovskej stránky by mal jasne povedať, čo robíte, kto ste, kde sídlite (ak pôsobíte lokálne), opísať vaše hodnoty a čo majú robiť vaši používatelia ďalej (CTA prvky). Veľmi dobrým príkladom je Dropbox alebo tiež spoločnosť Uber.

8.Mýtus: Globálne SEO je vždy lepšie ako lokálne.

Tento SEO mýtus nemôže byť už ďalej od pravdy. Ak podnikáte lokálne (reštaurácia, zábavný podnik, kino, miestny kamenný obchod a podobne), tak je zbytočné optimalizovať na vysoko konkurenčné slová. Nie je to zlé, no by sa vám to aj podarilo, tak získate množstvo nekvalitnej organickej návštevnosti, ktorá vaše služby nikdy nevyužije. Je preto lepšie zamerať sa na miestnych ľudí, u ktorých je vysoko pravdepodobné, že zastavia na návštevu a utratia peniaze.

Lokálne SEO naberá nový rozmer aj vďaka Google mapám a ich využitiu. Ľudia prostredníctvom nich radi objavujú nové miesta a obchody. Možno by ste sa čudovali, ale ľudia veľmi často za hľadané výrazy uvedú mesto alebo región. V USA je tiež veľmi bežné slovné spojenie „near me“ (neďaleko / blízko mňa). Veľký podiel vyhľadávaní tvoria výrazy ako „camera store near me“, „pizza near me“ a podobne. Lokálne SEO podporuje aj Google, čoho dôkazom je predstavený Pigeon algoritmus.

9.Mýtus: Obrázky si nevyžadujú optimalizáciu, je to zbytočné.

Doteraz možno nevadilo, že ste obrázky neoptimalizovali. Podiel vyhľadávaní prostredníctvom obrázkov sa však rapídne zvyšuje a tento trend tiež prichádza zo západu – písali sme o tom viac v článku Trendy v SEO v roku 2018. Algoritmy nevedia presne určiť, čo sa na obrázku nachádza. Výrazne im pomôžete, keď alt text obrázku vyplníte a rozšírite prípadne aj o popis obrázka. Ak to budete považovať za zbytočné, tak sa zbytočne oberáte o návštevnosť, ktorá by sa mohla do budúcna ešte zvyšovať. Za tých pár sekúnd navyše to predsa stojí, nemyslíte?

10.Mýtus: Google oklamem, nezistí, že na môj web vedú nekvalitné a neprirodzené odkazy.

Mýlite sa. Google presne vie, čo robíte s dobrým úmyslom a čo so zlým. Nekvalitné odkazové portfólio získané „násilným spôsobom“ síce môže krátkodobo sláviť úspech, ale naozaj len na chvíľku. Niečo také fungovalo 8 a viac rokov naspäť. Po nasadení Penguin Google sú už tieto praktiky pomerne rýchlo penalizované. Nesnažte sa hľadať skratky, robte SEO kvalitne a poctivo. Ak na vašu stránku vedú nekvalitné odkazy, ktoré ste v minulosti získali alebo vám chce dokonca uškodiť konkurencia, tak sa nemusíte obávať. Od týchto odkazov sa môžete kedykoľvek dištancovať. Odmietnite odkazy pomocou nástroja od Google.

Dúfame, že vám tento 2. dielny miniseriál o SEO mýtoch pomohol urobiť si predstavu, čo je dôležité a čo naopak už dávno nie je v móde. Na záver ešte dáme do pozornosti náš starší článok 9 mýtov v rámci optimalizácie pre vyhľadávače, ktoré tiež opisujú niektoré polopravdy a nepresnosti.