Máte miestnu firmu? Nezáleží na tom, či opravujete práčky, vyrábate nábytok, vlastníte kaderníctvo, taxi službu, hotel či webdizajnovú firmu. Práve teraz by ste mali robiť lokálne SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače).
Google tento rok urobil výrazné zmeny v tom, ako vyzerajú výsledky vyhľadávania. V prospech lokálnych firiem. Ak je pre váš biznis dôležité určité miesto alebo oblasť, ku klasickej optimalizácii pre vyhľadávače by ste mali zahrnúť prvky lokálneho SEO. V tomto článku sa dozviete, ako na to.
Prečo je lokálne SEO dôležité
Čoraz väčšiu časť (podľa niektorých štúdii až 50 %) mobilných vyhľadávaní dnes tvoria otázky spojené s určitým miestom. Reštaurácia, autoškola, výmena okien? Chceme rýchle výsledky a služby, ktoré sú k nám čo najbližšie. A Google tomu prispôsobuje štruktúru svojich výsledkov.
Po reklamných odkazoch (max. štyroch) dnes nájdeme mapu s lokálnymi firmami. Tie sa zobrazujú na základe polohy hľadajúceho. Dokonca aj bez toho, aby v kľúčových slovách špecifikoval hľadanú lokalitu. To všetko na úkor organických výsledkov. Klasické SEO vám tak môže zabezpečiť až ôsme či horšie miesto v celkovom vyhľadávaní cez mobilné zariadenia. Hľadajúci ho uvidí až po prescrollovaní reklám a lokálnych výsledkov. Ak sa k nemu vôbec dostane.
Priestor lokálnych výsledkov je však exkluzívny. Dostanú sa doň len tri firmy. Čo robiť, aby ste boli jednou z nich? Máme pre vás zopár tipov.
Založte si stránku “Moja firma” na Google
Prostredníctvom služby Google Moja firma sa zadarmo dostanete na mapu výsledkov. Stačí ju zaregistrovať a verifikovať. Okrem všeobecných informácií (názov, adresa, telefónne číslo) tu vyplňte čo najviac ponúkaných možností. Buďte však dôsledný.
Ak sa to hodí, v názve môžete okrem mena firmy použiť aj hlavné kľúčové slovo, ktoré sa s vašou firmou spája – napr. „Akvabela – mestská plaváreň“. Plusom je chytľavý popis (prirodzený, no nezabudnite na kľúčové frázy a lokalitu), fotky či otváracie hodiny. Okrem toho dbajte na výber správneho typu vášho biznisu. Ak túto kategóriu zvolíte zle, Google vás nezobrazí v relevantnom vyhľadávaní. Pomôckou pre vás môže byť zaradenie vášho konkurenta.
Je veľmi dôležité, aby sa zadané informácie zhodovali s tými, ktoré sú o vašej firme uvádzané na iných miestach na internete. Preto ak ste napríklad menili adresu, starostlivo ju všade aktualizujte. Nezhody v informáciách môže Google vyhodnotiť negatívne.
Získajte recenzie
Dlhé otváracie hodiny, parkovné aj wifi zdarma. No aké sú vaše služby v skutočnosti? Väčšina potenciálnych zákazníkov sa rozhoduje na základe predošlých skúseností a hodnotení iných zákazníkov. Recenzie sú dôležité aj pre Google. Čím viac pozitívnych referencií tým lepšie. Pridávajú sa jednoducho v lokálnych výsledkoch. Okrem nich tam môžu byť aj odkazy na recenzie z iných portálov.
A ako získať referencie? Poproste svojich minulých zákazníkov a povzbudzujte k písaniu tých budúcich. Nezabudnite na recenzie odpovedať. To je dôležité najmä pri tých negatívnych.
Dostaňte sa na lokálne weby
Ranking, a tiež dôveru vám okrem recenzií zvyšujú aj odkazy na váš web z iných lokálnych webov. Na jednej strane k nim patria rôzne miestne zoznamy firiem, adresáre a katalógy (napríklad azet.sk/katalog, zoznam.sk/katalog, alebo tie miestne ako www.firmytrnava.sk).
Zistiť, ktoré sú pre váš typ podnikania vhodné, môžete jednoduchým googlením. Ak máte reštauráciu, hotel alebo obchod, častých zahraničných či mladších zákazníkov, zaregistrujte sa na Tripadvisor a Forsquare.
Dôležitým zdrojom spätných odkazov sú aj stránky rôznych miestnych autorít. Môžu byť nimi web mesta, miestnej organizácie, partnerského projektu či známeho rodáka a influencera. Ako ich získať? Požiadajte o uverejnenie PR správ, hosťovských článkov alebo spomenutie vášho biznisu v relevantných témach.
Nesmieme zabúdať ani na sociálne médiá. Okrem Facebooku zvážte aj Instagram, LinkedIn či Pinterest, podľa typu vášho podnikania. Čím sa bude váš obsah a blogy viac zdieľať v miestnych komunitách, tým lepšie pre vaše lokálne SEO.
Používajte lokalitu v kľúčových slovách
Postupne sa dostávame späť ku koreňom SEO. Pre lokálne vyhľadávanie sú najlepšie kľúčové frázy s lokalitami. Ako a kde ich používať? Samozrejmé sú meta nadpisy a meta popisy vašich stránok. V názvoch podstránok a H1 tagoch je vhodné spomenúť kľúčové slovo, lokalitu a názov firmy.
Ak je to možné, vytvárajte podstránky, ktoré sa im venujú. Píšte blogy. Zapájajte sa do miestneho diania, akcií a komunity. Nie nadarmo sa hovorí: Mysli globálne, konaj lokálne. Tento rok to platí aj pre optimalizáciu pre vyhľadávače.