Nezaradené

10 SEO mýtov v roku 2018, ktoré musíte poznať (1. časť)

SEO sa mení a vyvíja nielen z roka na rok, ale aj z mesiaca na mesiac. Takmer vždy, keď Google predstaví nejakú novinku alebo zmenu v algoritme, tak nastane vlna diskusií o tom, čo robiť a čo nerobiť. Len prednedávnom sme vám priniesli článok o tom, aké sú aktuálne SEO trendy a dnes si ukážeme mýty v SEO, ktorým je potrebné sa vyhýbať.

Pri honbe za organickou návštevnosťou je dôležité nepodliehať mylným predstavám. Majitelia e-shopov a hlavne marketéri by mali poznať tieto mýty, aby ich v rámci SEO stratégie nevyužívali. Dôvod? Niektoré aktivity môžu byť už úplne zbytočné alebo dokonca kontraproduktívne. Nestrácajte čas niečím, na čom už nezáleží a začnite sústrediť energiu tam, kde to má zmysel. Pozrime sa na najväčšie SEO mýty v roku 2018.

1.Mýtus: Viac odkazov je lepšie ako mať viac obsahu.

V minulosti zohrávali spätné odkazy hlavnú úlohu. Stačilo mať doménu obsahujúcu kľúčové slovo, zopár normostrán textu a získať dostatok spätných odkazov. Prvé miesta vo výsledkoch vyhľadávania boli isté a o viac ste sa starať nemuseli. Nie, že by odkazy dnes nemali význam – kvalitné linky stále patria medzi cca 5 najdôležitejších faktorov.

Dnes je potrebné aj pravidelne a sústavne pridávať kvalitný obsah. Zároveň je dobré obsah z času aktualizovať a doplniť ho o prípadné nové informácie – Google to miluje! Zároveň si zapamätajte, že nie je odkaz ako odkaz. Je lepšie získať 7 relevantných odkazov z autoritatívnych stránok, ktoré si rovnako dávajú záležať na obsahu, než ako získať 38 odkazov z katalógov a pustých „linkfariem“. Kvalita prebíja kvantitu – platí to pri odkazoch, pri content stratégií a vlastne takmer vo všetkom.

2.Mýtus: Mať zabezpečenú stránku (HTTPS) nie je dôležité.

Protokol SSL (skratka pre Secure Sockets Layer) sa najčastejšie využíva pre bezpečnú komunikáciu s webovými servermi pomocou HTTPS, čo je zabezpečená verzia protokolu HTTP. Po vytvorení SSL spojenia (session) je komunikácia medzi serverom a klientom šifrovaná a teda  zabezpečená. Toľko hovorí teória, pre viac informácii o SSL kliknite tu.

HTTPS sa v našich končinách začalo vo veľkom riešiť len počas minulého roka. Dodnes ešte veľa e-shopov a firemných stránok na HTTPS neprešlo. Ale aký to má súvis so SEO? Už v auguste 2014 spoločnosť Google oznámila, že začína používať protokol HTTPS ako signál v ich algoritmoch hodnotenia.

To znamená, že ak sa vaše webové stránky ešte spoliehajú na štandardné HTTP, tak vaše hodnotenie algoritmom môže byť o niečo nižšie. V októbri 2017 navyše vydala spoločnosť Google novú verziu populárneho prehliadača Chrome (verzia 62), ktorá teraz automaticky označuje, že stránka nie je zabezpečená, ak obsahuje a ale nemá SSL.

TIP: Prečítajte si ako fungujú vyhľadávače Google, Bing či Seznam.

3.Mýtus: Meta popisy majú veľký vplyv na hodnotenie vyhľadávania.

Úlohou meta descriptions, HTML atribútov, bolo a vždy bude stručne vysvetliť obsah konkrétnej stránky. Pravidelne sa s nimi stretávame hlavne v úryvkoch na Google alebo na Facebooku pri zdieľaní. Človek by si myslel, že teda výrazne vplývajú na postavenie vo vyhľadávaní. No tak úplne to nefunguje. Google ešte v roku 2009 oznámil, že kľúčové slová v meta popisoch nemajú žiaden vplyv na algoritmus.

Meta descriptions však prestavujú dobrú formu ako sa odlíšiť od zvyšku výsledkov vyhľadávania a vyzvať užívateľa k návšteve. Len prednedávnom Google umožnil namiesto 160 znakov rozšíriť popisy až na 230 znakov, čo jasne signalizuje, že meta popisy má zmysel tvoriť a je škoda tento priestor plnohodnotne nevyužiť.

Dobre vytvorený popis stránky môže zlepšiť CTR a priniesť vám tak viac organickej návštevnosti. Umiestnenie kľúčových slov síce nemá priamy vplyv na SEO, no na druhú stranu môžu mierne zvýšiť spomínanú mieru prekliku. Vytvárajte ich preto pravdivo, relevantne a vyzývajte ľudí k akcii. Využiť ich môžete aj na prezentáciu vašich výhod (doprava zadarmo, tovar skladom a podobne).

4.Mýtus: Pop-up okná vždy negatívne ovplyvnia hodnotenie.

Všetci by sme sa mali snažiť o to, aby mali návštevníci našich stránok, čo najlepší používateľský zážitok. Aby sme však mohli platiť faktúry a účty, tak je z času na čas nevyhnutné použiť spôsoby, ktoré sú efektívne pre zber leadov. Spôsobov ako to dosiahnuť je viacero, jedným z nich sú aj tzv. pop-up okná, ktoré patria síce medzi agresívnejšie metódy, no na druhú stranu sú pomerne efektívne a dokážu byť aj „user-friendly“.

Od ich používania sa trocha opustilo, keď v auguste 2016 Google priniesol informáciu, že bude do istej miery negatívne hodnotiť stránky, ktoré majú príliš veľa rušivých / agresívnych prvkov. Je to však mýtus. Google síce dokáže extrémy postihnúť negatívnym hodnotením, no jednoduchý pop-up mu nevadí. Problémom sú prvky, ktoré používateľovi znemožňujú ľahký prístup k obsahu na stránke (napr. nevyhnutnosť kliknúť na reklamu, inak sa obsah nezobrazí). Nebojte sa preto používať pop-up okná napr. na zber e-mailov, no nezachádzajte do extrémov a myslite na svojich používateľov.

TIP: Máte otázky a nejasnosti ohľadom SEO? Nielen tvorba loga a tvorba stránok je našou silnou stránkou. Napíšte nám, poradíme vám a prípadne s optimalizáciou pre vyhľadávače priamo pomôžeme ako našim spokojným klientom.

5.Mýtus: Musím optimalizovať stránky len na kľúčové slovo v presnej zhode.

Kľúčové slová, na ktoré sa snažíte získať lepšie pozície, nemusíte používať v obsahu len v presnej zhode. Áno, je dobré použiť kľúčové slovo vrátane jeho umiestnenia do nadpisov, ale nerobte to silene a neprirodzene. Myslite v prvom rade na svoje publikum.

Nie je nič horšie ako nadpis a celý článok točiaci sa len okolo kľúčového slova. Google už nie je v plienkach a z nedostatkov už dávno vyrástol. Dnes rozumie textu a jeho kontextu viac, než kedykoľvek predtým. Kľúčové slová vyskloňujte, použite longtailový výraz a nepovažujte za kľúčové slovo len presnú zhodu. Cieľom je riadne informovať vašich čitateľov, nie informovať vyhľadávač, o výskyte kľúčového slova.

Článok sme rozdelili na dve časti, pričom 2. časť bude na našom blogu publikovaná približne o mesiac. Zatiaľ vám prajeme veľké skoky vpred vo výsledkoch vyhľadávania a zvyšovanie organickej návštevnosti! 😊