Sezónnosť by sa mohla najlepšie spájať s hlavnými sviatočnými udalosťami na konci roka, ako Black Friday, Vianoce a pod. Hoci toto obdobie roka môže mať významný dopad na mnohé podniky, zameranie sa len na veľké udalosti môže spôsobiť, že nebudete dostatočne strategicky premýšľať o iných ,,sezónnych“ trendoch počas roka. Či už ide o zjavné zmeny v správaní na základe ročného obdobia, ako sú napríklad sviatky na konci roka, zmeny sezón alebo trendov, ktoré sa každoročne opakujú vo vašom odvetví, existuje niekoľko stratégií, ktoré môžete použiť na optimalizáciu týchto sezónnych zmien. V tomto článku vám predstavujeme stratégie pre rast firmy, ktoré vám pomôžu rásť počas celého roka. V prípade, že vás zaujímajú informácie o raste firmy, prečítajte si článok Stratégia budovania značky: Ako vytvoriť účinnú kampaň na budovanie silnej značky.
Použite historické údaje na predpoveď budúcich výkyvov
Prvá rade pre stratégie pre rast firmy. História sa môže opakovať a pravidelné trendy sú niečo, na čo by ste mali byť pripravení a informovaní. Prvým krokom k optimalizácii vašich účtov pre tieto trendy je vedieť, kedy prichádzajú, a mať dostatok času na to, aby ste na to mohli skutočne reagovať. Tu je niekoľko miest, kam môžete ísť, aby ste získali prehľad o tom, ako tieto sezónne trendy ovplyvňujú vaše kampane, a začali chápať, čo každé obdobie roka znamená pre vaše účty:
- Reklamné platformy: Každá platforma na samoobslužnú reklamu obsahuje nejakú formu vizualizácie. Využite dlhé obdobie spätnej analýzy a preskúmajte výkonnostné trendy pre vysoké/nízke konverzné sadzby, zvýšené/znížené náklady a akúkoľvek inú výkonnosť.
- Interné tímy: V závislosti od vášho obchodného modelu môžu najlepšie poznatky o sezónnosti prichádzať z vašich predajných tímov alebo z iného tímu vo vašej spoločnosti.

Prispôsobujte reklamné texty pre stratégie pre rast firmy
Toto je pravdepodobne najzrejmejšia stratégia pre sezónne kampane, a tá, na ktorú obvykle myslíte, pokiaľ ide o propagačné obdobia. Najbežnejší spôsob, akým vidím inzerentov, že tieto správy zapracúvajú, je prispôsobenie nadpisov a popisov svojich existujúcich reklám tak, aby obsahovali nové posolstvo. Aj keď je táto stratégia úplne prijateľná a v poriadku, predsa len treba byť pri tom obozretný. Zakaždým, keď upravíte svoju reklamu, údaje sa zamotajú a bude ťažké posúdiť, ako veci stoja v priebehu času. Namiesto toho by sme navrhovali, aby ste vytvorili úplne novú reklamnú jednotku, ktorá bude obsahovať sezónne posolstvo. Táto jednotka by mohla bežať vedľa vašej existujúcej kampane.
Uistite sa, že vaše vstupné stránky sú pripravené
Pri všetkom tom prispôsobovaní reklám je dôležité zabezpečiť, aby sa tieto správy odrážali na vstupnej stránke. Je ľahké sa nadchnúť pre všetky vychytávky a detaily reklamných textov, ale ak vaše vstupné stránky nedokážu splniť tieto skvelé správy, pravdepodobne prídete o svojich zákazníkov, keď pocítia, že nesplníte sľub vašich reklám. Ak vaše sezónne zmeny spôsobujú nárast návštevnosti, je dobré sa uistiť, že vaše vstupné stránky sa rýchlo načítavajú, a že váš web dokáže zvládnuť príval návštevníkov. Skvelý nástroj na pomoc pri riešení akýchkoľvek problémov s rýchlosťou vašej stránky je Google Page Speed Insights. Pomocou tohto nástroja môžete zistiť, ktoré stránky na vašom webe sú pomalé pre mobilné zariadenia alebo počítače a potom sa zamerať na konkrétne problémové oblasti, aby ste ich urýchlili.
Použite sezónne úpravy
Ak používate Smart Bidding, a vaša sezónnosť je krátky výbuch veľkých zmien vo výkonnosti, ako je zvýšenie či zníženie o 25 % alebo viac v miere konverzie, môžete využiť funkciu od Google, ktorá sa nazýva Sezónne nastavenie. Tieto nastavenia vám v podstate umožňujú povedať Googlu, aby očakával výkon, ktorý bude veľmi odlišný od vášho „normálneho“ výkonu. Týmto spôsobom na zmeny výkonu počas vášho krátkeho sezónneho vplyvu neprehnane nereaguje ani ich nepodceňuje. Vo všeobecnosti sú určené na šetrné používanie, ale môžu mať veľmi veľký dopad na váš výkon.
Naplánujte si svoje reklamy vopred
Jedným z najväčších faktorov stresu počas propagačných období je zabezpečiť, aby sa správne reklamy zobrazovali na správnych miestach v správny čas. Mnohé platformy vám umožnia naplánovať vaše reklamy dopredu, aby sa spustili, keď vaša akcia začne, a aby sa zastavili, keď vaša akcia skončí. Naša rada pre vás: dôverujte, ale overujte. Využívajte tieto nástroje na zapínanie a vypínanie za vás, ale stále ich kontrolujte. Uľahčíte si stres z potreby byť prítomní, keď sa reklamy musia zmeniť, ale aj tak budete mať pokoj v duši, keď to skontrolujete.
Udržiavajte a optimalizujte svoje sezónne PPC reklamy v reálnom čase
Jedna posledná poznámka k sezónnym kampaniam je udržiavanie a optimalizovanie svojich reklám počas týchto období. Nepoužívajte to ako stratégiu „nastav a zabudni“. Počas špičkových hodín sa veci hýbu rýchlo. Rovnako ako v iných obdobiach roka, je dôležité starostlivo sledovať, ako sa vaše kampane vykonávajú. Obzvlášť, ak je okno krátke, t. j. napríklad výpredaj cez víkend. Možno sa vám nechce pracovať počas víkendu. Ak však spustíte svoje promo akcie v piatok večer a potom sa na to nepozriete až do pondelka, môžete premeškať dôležité denné trendy, na ktorých ste mohli profitovať. Ale to neznamená, že musíte byť počas týchto období neustále pripútaní k svojmu počítaču. Platformy ako Google Ads majú nástroje, ktoré vás môžu upozorniť, keď sa výkon zmení veľkým skokom. AK máte ďalšie otázky, neváhajte kontaktovať náš tím idcrew.


