Nezaradené

Zastarané taktiky SEO, s ktorými je potrebné hneď skoncovať!

.Ak toto čítate, je pravdepodobné, že už viete, aký mocný nástroj môže byť optimalizácia pre vyhľadávače (SEO). Zvýšenie viditeľnosti a hodnotenia vo výsledkoch vyhľadávania je jedným z najefektívnejších spôsobov zvyšovania príjmov prostredníctvom online priestoru. Keďže sa však algoritmus spoločnosti Google neustále mení a gigant vyhľadávacích nástrojov denne podniká kroky, aby boli výsledky vyhľadávania relevantnejšie pre používateľov, menia sa aj stratégie SEO. V praxi to znamená, že to, čo fungovalo v roku 2012, nemusí fungovať v roku 2024, a to, čo SEO marketéri urobili minulý mesiac, už môže byť zastarané. Táto príručka teda odhaľuje zastarené taktiky SEO, na ktoré by ste mali čo najskôr zabudnúť.

1.  Medzi zastarané taktiky SEO patrí plnenie kľúčových slov

Mnohí z vás sa iste domnievate, že čím viac kľúčových slov obsahuje článok, tým je to lepšie. Ešte aj teraz nájdeme články, kde sa kľúčové slovo nachádza v jednom odstavci aj 3 alebo 4-krát, možno aj viac. Pri takýchto článkoch robí Google všetko pre to, aby boli posunuté na čo najnižšie pozície vo vyhľadávači. Vyhľadávače dnes hľadajú predovšetkým relevantný a užitočný obsah, a hoci je relevantný aj taký článok, aký sme spomenuli vyššie, nedosiahne úroveň poskytovania skutočnej hodnoty. Prečo? Pretože tvorca obsahu hľadá v prvom rade návštevnosť a až potom hodnotu. Pamätajte na tento koncept, pretože sa vzťahuje na takmer každú zastaranú stratégiu na tomto zozname. Kľúčovým slovám sme sa venovali aj v článku „Je hustota kľúčových slov stále dôležitá pre SEO?“
—-

2. Používanie neupraveného obsahu AI

Bez ohľadu na váš názor na využitie AI, v marketingu to výrazne uľahčilo tvorbu obsahu. Prečo napríklad tráviť hodiny skúmaním a skladaním príspevku o vami vybranej téme, keď stačí povedať ChatGPT, aby vám vytvoril rýchly 750-slovný príspevok a skopíroval a prilepil produkt na váš blog? Hlavným dôvodom je to, že konečný výsledok práce ChatGPT je celkom zlý. Nástroje na vytváranie obsahu umelej inteligencie stále nie sú dosť dobré na to, aby bez výrazného koučovania vytvorili obsah s dlhou formou, ktorý by bol jedinečný, relevantný, užitočný a človekom pochopiteľný. S dostatkom času a úsilia si môžete niektorými z týchto vecí ChatGPT výrazne vypomôcť, ale ak sa pri vytváraní pútavého obsahu spoliehate výlučne na AI, môžete na to nepekne doplatiť. Pokyny pre kvalitný obsah spoločnosti Google vyžadujú obsah napísaný dôveryhodnými autormi s osobnými skúsenosťami v danej téme. 

Na Al však určite nezanevrite

V každom prípade používajte AI vo svojom marketingu. Je to šialene dobré a funguje to! Použite ho však na to, v čom je AI najlepšia. Využiť ju môžete napríklad na vytváranie tém, vytváranie rámcov a triedenie veľkých zbierok údajov. Nepremýšľajte o Al ako o autorovi, ktorý sa chystá vytvoriť pútavý obsah, ktorý sa bude umiestňovať vo vyhľadávačoch na prvých priečkach. Al však rozhodne patrí medzi zastarané taktiky SEO.

3. Vytváranie obsahu

Ďalšia vec, ktorú objasňujú pokyny spoločnosti Google je, že v ideálnom prípade by mal mať vo výsledkoch vyhľadávania prioritu obsah od odborníkov na dané témy. To neznamená, že ak prevádzkujete strešnú spoločnosť, mali by ste mať obsah vytvorený odborníkmi na strešné krytiny. Problém s poskytovaním obsahu od tvorcu bez znalosti témy je v tom, že bude vytvorený pre kvantitu, nie kvalitu.  Práve pred tým Google varuje. Nehovoriac o tom, že kontrola kvality môže byť mimoriadne zložitá, ak veľa blogových príspevkov vytvárate veľmi rýchlo a bez akýchkoľvek odborných znalostí. 

4. Vytváranie stránok pre každú variáciu kľúčového slova

Algoritmus Google niekedy nedokázal porozumieť zložitým vyhľadávacím dopytom. Ak by ste napríklad chceli urobiť nejaký prieskum o tom, akým jedlom kŕmiť svoje šteňa, pravdepodobne by ste práve hľadali „krmivo pre psov“ alebo „krmivo pre psov v mojej blízkosti“. Dnes? Pravdepodobne hľadáte niečo ako: ,,Aké je najlepšie prírodné krmivo pre psov pre môjho aljašského malamuta?“ Google nielenže pochopí, čo sa pýtate, ale v skutočnosti vráti výsledok relevantný pre daný dopyt. Ako sa algoritmus Google stal sofistikovanejším a lepším v chápaní zložitých dopytov, zmenil sa aj spôsob, akým vyhľadávame. Teraz očakávame hyper-relevantné výsledky pre čokoľvek, čo sa objaví v našom mozgu. Pre SEO a obchodníkov s vyhľadávaním je vytváranie niekoľkých stránok zameraných na malé variácie toho istého kľúčového slova zastaranou SEO taktikou.

5. Spamovanie komentárov odkazmi radíme medzi zastarané taktiky SEO

V ranom období SEO, webmasteri často zalepili odkazy svojich webových stránok do sekcií komentárov, na fórach a diskusných fórach, aby to vyzeralo, že majú veľa spätných odkazov. Google si rýchlo uvedomil, že to nie je úplne vhodné pre obchodníkov. Vyhľadávací nástroj do toho zasiahol tým, že tieto odkazy vylúčil z úvahy pri určovaní hodnotenia. Google sa v tejto taktike umúdril, takže spamovanie komentárov na internete vašimi odkazmi nezlepší vašu viditeľnosť pri vyhľadávaní. To však neznamená, že by ste nemali komentovať. Zvážte zásady, ktoré sme uviedli na začiatku tohto príspevku, ako je kvalita pred kvantitou. Buďte užitoční, nápomocní a relevantní. Nepokúšajte sa manipulovať s algoritmom. Uverejňovanie odkazov v komentároch vám nemusí získať body. Napriek tomu, ak poskytujete hodnotu a prispievate do diskusie, môžete zvýšiť návštevnosť sprostredkovania a zvýšiť povedomie o svojej značke, čo môže pomôcť vo vašom celkovom úsilí v SEO.

Záver

Týmto článkom vám nechceme povedať, aby ste úplne zabili svoje zastarané taktiky SEO, ale aby ste ich prispôsobili. Nikdy sa nevyhýbajte taktike len preto, že je zastaraná. Namiesto toho sa z toho poučte. Väčšina z týchto taktík nám hovorí o tom, čo by sme nemali robiť, a poskytuje presný plán toho, ako by sme mali pristupovať k zviditeľneniu a obchodnej hodnote prostredníctvom SEO. O SEO sa viac dozviete v článku „SEO Prípadová štúdia: Ako sme získali návštevnosť webu 500/deň v priebehu 3 mesiacov.“