Nezaradené

Kľúčové trendy SEO a umelej inteligencie v roku 2025

Umelá inteligencia sa čoraz viac dostáva do popredia a ovplyvňuje aj kľúčové trendy SEO. Naozaj dokáže byť nápomocná vo všetkých odvetviach. S narastajúcim vplyvom umelej inteligencie sa v určitej miere vyvíja aj SEO. Umelá inteligencia neovplyvňuje len vyhľadávanie, ale zásadne mení postup, akým používatelia objavujú informácie, a akým spôsobom vyhľadávacie nástroje poskytujú výsledky. Tento vývoj predstavuje mimoriadne príležitosti, a zároveň zvyšuje zložitosť pre podnikové organizácie SEO. Najskôr sa však pozrime na to, ako sa zmenilo podnikové SEO. Organizácie zápasia s prostredím, kde AI nepomáha len pri vyhľadávaní, ale zásadne formuje výkon každej marketingovej funkcie. Aby sa prispôsobili toľkým novým vývojom vo vyhľadávaní a integrácii aplikácií AI, takmer každá podniková organizácia bude musieť v určitom bode pozdvihnúť, reštrukturalizovať a integrovať svoje oddelenia SEO hlbšie do svojich marketingových, kreatívnych a brandingových tímov. Podnikové SEO je teraz kľúčové pre viaceré kanály a trhy.

Pochopenie nového správania pri vyhľadávaní – informácie a pomoc

 

Ak sa teda pozrieme na kľúčové trendy SEO, tak toto je prvý kľúčový trend, ktorý vám prinášame. Spôsob interakcie používateľov s vyhľadávaním sa minulý rok zásadne zmenil. Od jednoduchých dopytov na kľúčové slová sme sa posunuli ku komplexným, kontextovým interakciám, ktoré zahŕňajú viacero formátov a zariadení. Chatboty AI a generatívna AI začínajú ovplyvňovať správanie pri vyhľadávaní, pretože používatelia očakávajú, že vyhľadávače pochopia ich zámer, a nie iba ich slová. Ľudia používajú chatboty AI na nájdenie odpovedí na otázky, zatiaľ čo iní ľudia – ako napríklad generácia Z – používajú pri hľadaní sociálne platformy, konverzácie a nové spôsoby interakcie.

Rozširujúce sa prostredie AI a vyhľadávanie – formovanie budúcnosti podnikového SEO

 

Práve toto je druhým kľúčovým trendom. V súčasnosti sme svedkami zásadného posunu od tradičného vyhľadávania, založeného na kľúčových slovách, k vyhľadávacím systémom založeným na AI, ktoré chápu a predvídajú potreby používateľov. Na rozdiel od tradičných vyhľadávacích nástrojov, platformy poháňané AI poskytujú holistické interpretácie používateľských dopytov, ponúkajú podrobné odpovede a predvídajú potenciálne následné otázky. O tom, akým spôsobom Al uskutočňuje tieto vyhľadávania, sa môžete dočítať viac v článku Najužitočnejšie funkcie Al v službe Google Analytics 4 Tieto súčasné zmeny si vyžadujú, aby sa marketingoví pracovníci v oblasti SEO viac zapojili do vytvárania autoritatívneho, informatívneho a dobre štruktúrovaného obsahu, ktorý majú nástroje AI nájsť a citovať.

Mnoho platforiem ako napríklad Meta, vytvára vyhľadávacie nástroje poháňané AI. Platforma Meta vytvára index vyhľadávania, ktorý dopĺňa jeho chatbot Meta AI, a menej sa spolieha na Google.

Pochopenie rôznych hnacích motorov a rôznych prípadov použitia

 

Obchodníci budú čeliť rôznorodému ekosystému, kde viaceré platformy poháňané AI slúžia rôznym potrebám používateľov a zámerom vyhľadávania. Motory poháňané AI ako Google AIO, ChatGPT a Perplexity zaviedli rôzne spôsoby vyhľadávania a konzumácie informácií. Tu sú tri hlavné spôsoby na účely tohto článku:

  • Prehľady Google AI – vstup spoločnosti Google do tohto priestoru pomocou prehľadov AI ukazuje, ako sa tradičné vyhľadávanie vyvíja. Tieto súhrny AI sa zobrazujú v hornej časti výsledkov vyhľadávania a poskytujú používateľom rýchly prehľad, a zároveň zachovávajú prístup k tradičným funkciám vyhľadávania.
  • Zmätenosť – jeho sila spočíva v tom, ako vkladá citácie priamo do svojich odpovedí a vytvára rýchle súhrny, ktorým môžu používatelia dôverovať. Predstavte si ho ako výskumného asistenta, ktorý nájde informácie, a presne ukáže, odkiaľ pochádzajú. Vďaka tomu je neuveriteľne užitočný na porovnávanie rôznych zdrojov a rýchle zhromažďovanie spoľahlivých informácií.
  • Vyhľadávanie ChatGPT – o tomto vyhľadávaní sa dozviete viac v článku ChatGPT: Pomoc pre vaše podnikanie

Udržiavanie technického SEO pri vytváraní obsahu pre autoritu

V rámci témy na kľúčové trendy SEO je toto predposledným kľúčovým trendom. Zatiaľ čo AI a nové technológie naďalej pretvárajú oblasť vyhľadávania, základné technické princípy SEO zostávajú kľúčové pre úspech. Základ efektívnej optimalizácie AI bude spočívať v implementácii robustných štruktúrovaných údajov a značiek. Tieto technické prvky predstavujú vrstvu prekladu medzi vašou značkou, obsahom a systémami AI. Pomocou značenia schémy v podstate poskytujete nástrojom AI plán na pochopenie.

Zvládnutie nových vizuálnych formátov – vzostup multimodálneho vyhľadávania

 

Textové vyhľadávanie už nie je jediným hráčom v tejto oblasti. Multimodálne vyhľadávanie, ktoré kombinuje text, hlas, obrázok a video, sa stane štandardnou praxou. Spoločnosť BrightEdge zaznamenala nárast citácií YouTube súvisiacich s elektronickým obchodom pre prehľady AI až o 121 %. Vzhľadom na multimodálny charakter generatívnej AI to znamená, že AI je schopná „sledovať“ video a použiť obsah v ňom na pomoc pri formulovaní odpovede. Na rozdiel od tradičného vyhľadávania, kde sú na zabezpečenie hodnotenia potrebné prepisy alebo metadáta okolo videa, AI sa môže bez problémov prepínať medzi videom a textom. Podniky musia rozšíriť svoje stratégie SEO tak, aby zahŕňali rôzne typy obsahu, a zabezpečiť, aby ich aktíva boli optimalizované pre vyhľadávanie aktivované videom, vizuálom a hlasom.

 

Záver

 

V tomto článku sme charakterizovali kľúčové trendy SEO a umelej inteligencie pre rok 2025. Všetky spomenuté trendy by mali v nasledujúcom roku určovať smer v oblasti digitálneho sveta. Ak ešte len rozmýšľate nad uvedením vášho podnikania do digitálne sveta, neváhajte kontaktovať náš tím idcrew. So všetkým vám veľmi radi pomôžeme.