Nepredpokladá sa, že rok 2025 bude v oblasti reklamy na platformách Meta (Facebook alebo Instagram) nejaký prelomový, ale určité trendy budú v tejto oblasti viditeľné. Ak využívate tieto platformy na inzerciu svojich produktov, budete musieť týmto trendom venovať pozornosť. Aj keď existuje veľa stratégií s dlhou životnosťou, ktorým sa tento rok bude určite dobre dariť, nesmiete však prehliadať ani tie nové, pretože by vám to v budúcnosti mohlo spôsobiť „bolesť“. Zvlášť to bude platiť vtedy, keď sa Meta presunie do plne automatizovanej platformy. Preto vám v tomto článku prinášame hlavné reklamné trendy na Facebooku, na ktoré je potrebné sa pripraviť v roku 2025. V prípade, že sa chcete o Facebooku dozvedieť niečo viac, prečítajte si článok „Ako získať viac lajkov na Facebooku?“
Vysoko optimalizovaná kreatívna reklama bude nevyhnutnosťou
Facebook a Instagram sú mimoriadne vizuálne platformy. Či už ide o statický obraz, alebo krátkodobé video, na kvalite vašej reklamy bude v priebehu času stále viac záležať. Používatelia sú dôvtipnejší ako kedykoľvek predtým, a očakávajú úroveň kvality, ktorá sa neustále zvyšuje. V tomto prípade vám ešte musíme pripomenúť, že v tvorbe kvalitnej a pútavej reklamy na Facebook už nie ste sami. Facebook už ponúka veľa nástrojov na optimalizáciu vašich kreatív pre každé umiestnenie v sieti, ako aj generatívne funkcie AI, aby ste mohli vytvoriť nové obrázky na základe vašich existujúcich aktív. Môže vám dokonca napísať kópiu vášho reklamného textu na základe niektorých jednoduchých vstupov. Existuje tiež veľa kreatívnych nástrojov mimo systému Meta, ktoré sú navrhnuté tak, aby tvorba reklamy bola mimoriadne jednoduchá. V tomto prípade stojí za zmienku napríklad Canva.
Podniky uprednostňujú rozširovanie a diverzifikáciu svojich tvorivých formátov reklamy
Čo to znamená? S niektorými nástrojmi, ako je napríklad aj spomenutá Canva, je neuveriteľne jednoduché vyvíjať nové obrázkové reklamy pre kampane na Facebooku a Instagrame. Avšak v roku 2025 je pre firmy čoraz dôležitejšie expandovať do iných typov reklám. Napríklad videoreklamy na Facebooku by mali byť tento rok prioritou vášho podnikania. Videoreklama a krátke videá boli v posledných rokoch horúcou témou, nakoľko sú spájané so vzostupom sociálnej siete TikTok. Tento typ obsahu je skvelé využiť vo svojich marketingových kampaniach. Ak sa chcete o využití sociálnej siete TikTok dozvedieť viac, prečítajte si článok „SEO pre TikTok? Rozšírte svoju značku práve na túto sociálnu sieť!“
Používatelia budú pri interakcii s reklamami na Facebooku hľadať zážitok
Facebook má veľa formátov reklám, ktoré umožňujú značkám prispôsobiť zážitok natoľko, že odosielanie používateľa na jeho vstupnú stránku je takmer zbytočné. Tieto reklamné formáty môžu obsahovať skvelý zážitok, ktorý je prispôsobiteľný podľa pokynov pre vašu značku, a vytvára pre zákazníka plynulý zážitok. V tomto prípade sa stretávame aj s formami generovania potenciálnych zákazníkov. Formuláre na sociálnych sieťach sú čoraz viac sofistikovanejšie. Teraz môžete využiť nastavenie podmienenej logiky a zmapovať celé toky príjmu nových potenciálnych zákazníkov.
Sprístupnenie väčšieho množstva údajov inzerentom by mohlo zvýšiť výkonnosť kampane
Keďže sa do reklám na Facebooku dostáva čoraz viac strojového učenia, je dôležité pamätať na jednoduchý princíp: dobré dáta musia ísť dnu a dobré dáta musia ísť aj von. Jazyk nemusí byť 100 % dokonalý, ale teória je taká, že keď sa snažíte zo stroja vyťažiť maximum, čím lepšie vstupy dáte, tým lepšie výstupy získate.
Inteligencia publika bude prijatá
Či sa nám to páči, alebo nie, Facebook začína veľmi dobre vedieť, kto je naším publikom. Nemusíme mu o tom ani veľa hovoriť. Tento prehľad môže skutočne posunúť vašu reklamu na ďalšiu úroveň. Pre tých z vás, ktorí sa pevne držia starého spôsobu zacielenia na psychografiu, je možno čas na zmenu. V roku 2025 nám pravdepodobne najlepšie poslúži využitie strojov a vstupov inzerentov na dosiahnutie najlepších výsledkov.
Budúcnosť reklám na Facebooku v roku 2025
Reklamné trendy na Facebooku zaznamenali za posledných niekoľko rokov veľa zmien, a v roku 2025 sa tento trend meniť pravdepodobne nebude. Tieto trendy reklám na Facebooku naznačujú, že ak chcete naďalej dosahovať vysokú výkonnosť svojich kampaní, budete musieť rozšíriť používanie automatizácie platformy. Taktiež budete musieť otestovať nové kreatívne riešenia a riešenia pre publikum. Keďže Meta pokračuje vo vylepšovaní svojich reklamných nástrojov a funkcií, firmy, ktoré uprednostňujú personalizáciu, autentickosť a zmysluplné zapojenie, budú mať najlepšiu pozíciu na úspech.