Kdekoľvek na internete sa môžete stretnúť s PPC reklamou. V poslednej dobe po nej siaha viac a viac inzerentov. S rastúcou obľubou PPC reklamy sa vyvíjajú aj trendy v tejto oblasti. Na čo sa zamerať aby ste dosiahli v roku 2022 väčšie úspechy?
Čo je PPC reklama
Pay Per Click (platenie za kliknutie) je anglický výraz, ktorý je vám známejší asi pod skratkou PPC. Prečo čoraz viac inzerentov používa PPC reklamu? Za zverejnenie reklamy musíte zaplatiť, je jedno či ju zverejníte v novinách, televízii alebo na verejnom priestranstve. Za PPC reklamu platíte až v prípade ak niekoho zaujme a klikne na ňu.
Veľkou výhodou PPC reklamy je možnosť personalizácie. Môžete ju zacieliť na konkrétnu vekovú skupinu ľudí, pohlavie, záujmy, lokalitu, na ľudí, ktorí už navštívili vašu stránku, na vyhľadávanie konkrétnych výrazov a podobne. PPC trendy alebo skúr PPC reklamu môžete „ušiť“ priamo na potenciálnych nových zákazníkov.
S týmto typom reklamy sa stretnete len v online svete (na internete). Môže mať rôzne podoby. Často sa používajú rôzne obrázky, textové reklamy ale môže byť aj vo formáte videa, animácie, 3D fotografie a pod.
PPC trendy – reklamy na rok 2022
Predpokladá sa, že rok 2022 prinesie v oblasti PPC trendov viacero noviniek a vylepšení. Pokiaľ nechcete zaostať za konkurenciou, ak chcete zvýšiť svoje zisky určite by ste mali zamerať aspoň na tie najdôležitejšie trendy v tejto oblasti.
Automatizácia
Automatizácia je asi najdôležitejšou časťou PPC reklám a bude hrať prim aj v nasledujúcom roku. Vďaka nej môžete automatizovať marketingové činnosti, čo výrazne zjednoduší vašu prácu.
V závislosti od softvéru, ktorý použijete môžete automatizáciu využívať na rôzne denné činnosti. Môžete v nej nastaviť jednoduché úlohy, ktoré môžu byť navzájom prepojené. Ak máte v kampani množstvo kľúčových slov, automatizácia môže kľúčové slová s nízkym skóre vypnúť. Automatizácii môžete zveriť aj svoj rozpočet na kampaň. Ak sa zvýši cena za kliknutie, môže sa zvýšiť rozpočet. Systém automaticky rozpozná ktoré kampane zaťažujú rozpočet najviac, aby ho dorovnal zníži rozpočet pre kampane, ktoré požadované množstvo kliknutí nedosahujú.
Najvyšší stupeň automatizácie je v podstate už umelá inteligencia, do ktorej nemusíte vôbec zasahovať. Učí sa, pozoruje, aplikuje poznatky na kampaň tak aby sa cieľ, ktorý na začiatku nastavíte splnil v čo najkratšom čase.
Ak ste automatizáciu doteraz zanedbávali, alebo do nej investovali len nutné minimum v roku 2022 budete mať čo dobiehať. Táto inteligentná technológia vám môže výrazne pomôcť, s jej pomocou budete pohotovo reagovať na aktuálne dianie v kampani. V kombinácii s ľudskou vynaliezavosťou a dobrou stratégiou môžete konkurenciu nie len dobehnúť, predbehnúť ale nechať ju aj ďaleko za sebou.
Údaje prvej strany
Ochrana osobných údajov obmedzuje získavanie informácií o užívateľoch. Digitálny marketing je závislý od súborov cookie tretích strán, značiek, lokalít. Google a aj Apple začínajú obmedzovať zbieranie týchto údajov takže sa v budúcnosti na ne spoliehať nebude dať. Plánujte stratégiu bez nich.
Pomôžu vám v tom údaje prvej strany. Pod týmto pojmom sa rozumejú informácie, ktoré získavate od zákazníkov, ktorí navštívili vašu stránku, používajú vašu aplikáciu, kúpili alebo používajú váš výrobok, využívajú vaše služby,…Informácie o zákazníkoch zbierate vy, zhromažďujú sa na vašich stránkach, obchodoch, aplikáciách,… V závislosti od stratégie, ktorú zvolíte a investícií, ktoré do získania informácii vložíte budete mať o svojich zákazníkoch informácie, na ktorých môžete stavať ďalšie kampane. Osloviť nových zákazníkov či zlákať klientov konkurencie môžete vytvorením cielenej PPC reklamy.
Zacielenie na publikum a segmentácia
Kľúčové slová boli veľmi dôležité a budú dôležité aj v budúcom roku. Na ich základe sa vyhľadávacie nástroje rozhodnú či vašu reklamu zobrazia užívateľovi. Tieto nástroje sa už ale nezameriavajú len na presné kľúčové slovo (frázy) ale aj na voľnú či frázovú zhodu. Nejde tak len o samotné slová ale o to čo znamenajú. Reklama sa môže zobraziť aj keď obsahuje význam kľúčového slova. Nie je potrebné ani dodržiavať striktný slovosled, Google teraz pri dopyte užívateľa vie rozoznať či na poradí slov vo vašej reklame záleží alebo nie.
Pri kampani za zamerajte na používateľov, ktorí vyhľadávajú kľúčové slová. Venujte pozornosť aj kontextovému zacieleniu (dáte tak Googlu najavo, že sa chcete ukázať len na stránkach, ktoré majú pre vás relevantný obsah). Zacielenie na témy vám zas umožní zobraziť vašu reklamu vedľa obsahu, ktorý si vyberiete. Google zoskupuje webové stránky do rôznych skupín (od záhradníctva, chovu cez šport až po vedecké výskumy). Vy si môžete vybrať, v ktorej skupine chcete aby sa vaša reklama zobrazovala.
Testujte
Testujte a skúšajte tak dlho ako môžete. Vyskúšajte rôzne správy, testujte umiestnenie rôznych časti reklamy a testujte rôzne typy reklamy. Inzerenti by sa mali zamerať hlavne na reklamy ktoré ladia zo zámerom užívateľa, nie s konkrétnymi slovami, ktoré hľadá. PPC trendy vám poradia ako smerovať reklamu, ak ale chcete osloviť cieľových zákazníkov mali by ste veľa testovať a zistiť čo ich najviac priláka.
Diverzifikácia
Je dôležité aby ste sa zamerali na viac marketingových kanálov. PR, SEO či e-mailový marketing vám pomáhajú budovať vlastnú značku a oslovovať viac klientov. Čím viac kanálov, ktorými môžete svoju značku rozšíriť tým lepšie pre vás.
Ak ste spohodlneli a spoliehate sa len na jeden kanál robíte chybu. Ak ste napríklad len na FB ľudia, ktorí používajú iné reklamné platformy vám unikajú. Linkedln, Tik Tok, Pinterest a ďalšie platformy sa neustále rozrastajú. Navyše, nie len že sa vaša reklama objaví na ďalších kanáloch, ale vy získate aj množstvo ďalších údajov, ktoré vám pomôžu v zacielení reklamy.
Responzívne reklamy
Ak ste ich doteraz ignorovali v budúcom roku by ste po nich mali určite siahnuť. Hrajú prim v PPC trendoch už nejaký ten čas. RSA sa stávajú predvoleným typom reklamy v Google Ads vo vyhľadávaní. Tento typ reklamy sa automaticky prispôsobí reklamnému miestu, ktoré má k dispozícii (podľa potreby sa mení jej veľkosť, formát a aj vzhľad). Niekde sa môže zobraziť ako menšia textová reklama, inde zas ako veľká obrazová reklama.
Ak responzívnu reklamu už používate máte oproti konkurencii náskok. Máte tak k dispozícii históriu výkonnosti, procesy na ich vytváranie a správu.
Pokiaľ s RSA len začínate umiestnite ju aj v prípade, že vás Google upozorní na jej slabú silu. Na jej vylepšení môžete pracovať neskôr.
Konverzie
Vďaka sledovaniu konverzii viete koľko ľudí si u vás niečo kúpilo cez reklamu, koľko ľudí vám zavolá, koľkí si niečo stiahnu z vašej stránky, koľkí kliknú na vaše tel. číslo alebo vám napíšu mail. Aj keď sa dá všetko na vašej stránke kúpiť online niekto sa jednoducho rozhodne miesto objednania zavolať vám alebo napísať mail. Hovoríme tomu „offine konverzia“. Sledujte to a importujte, tento typ konverzie vám poskytne lepšiu predstavu o tom, ktoré kľúčové slová a kritériá zacielenia sú najefektívnejšie. Reklamu tak môžete zacieliť napríklad podľa času dňa alebo lokality zákazníkov.
Buďte v strehu
Kľúčové slová, typ reklamy, automatizácia,…. všetko sa v priebehu posledného roku a pol niekoľkokrát zmenilo. PPC trendy nie sú pevne dané. Zmeny môžu nastať aj v roku 2022. Pohotoví a flexibilní inzerenti, ktorí budú stíhať so zmenami držať krok budú vždy popredu. Využite všetky možnosti, ktoré vám marketing vo vyhľadávaní ponúka.