Sociálna sieť LinkedIn je masívna platforma, ktorá rok čo rok rastie. Ako sa používateľská základňa rozširuje, existuje aj viac príležitostí osloviť potenciálnych zákazníkov na tejto sociálnej platforme. To však tiež znamená, že viac pútavých obsahov súťaží o pozornosť používateľov a algoritmu LinkedInu. Taktiež musíte klásť dôraz na kľúčové aspekty, ako je napríklad kvalita obsahu. Takisto musíte zvážiť aj ideálne načasovanie toho, kedy zverejniť príspevok na LinkedIn, aby bol maximálne konkurencieschopný. Práve v tomto článku sa budeme zaoberať príspevkami na sociálnej sieti LinkedIn. Navyše vás prevedieme aj kontrolou a analýzou vašich príspevkov, aby ste si mohli najefektívnejšie naplánovať pridávanie príspevkov tak, že daný príspevok bude mať čo najväčší dosah pre vaše publikum.
Čo je sociálna sieť LinkedIn a ako funguje?
LinkedIn je považovaný za sociálnu sieť, a predsa je od klasických sociálnych sietí odlišný. Ak by ste sa chceli o marketingu na sociálnych sieťach dozvedieť viac, prečítajte si článok „SEO pre TikTok? Rozšírte svoju značku práve na túto sociálnu sieť!“ alebo jeden z našich najnovších článkov „Najobľúbenejšie reklamné trendy na Facebooku v roku 2025“. Poďme však späť ku sociálnej sieti LinkedIn. Ako sme uviedli, LinkedIn nie je obyčajnou sociálnou sieťou. V tomto prípade ide o profesionálny virtuálny svet, kde sa stretávajú profesionáli z celého sveta a z rôznych odvetví. Na tejto sociálnej sieti zdieľajú poznatky, skúsenosti a príležitosti. Je prínosom nielen pre jednotlivcov, ale aj firmy a medzinárodné spoločnosti. Sociálna sieť LinkedIn je obchodne orientovaná internetová sieť. Môže pomôcť práve vašej firme, a to tým, že ju výrazne zviditeľní. Musíte sa na ňu však zaregistrovať, a takisto musíte za ňu platiť.
Prečo pridávať príspevky práve na LinkedIn?
LinkedIn je vynikajúci nástroj na generovanie potenciálnych zákazníkov a predajných príležitostí. Vďaka prepracovaným príspevkom sa bude na vašu stránku a skupinu pridávať čoraz viac ľudí. Riešením je vytváranie sietí a tzv. spojenia s relevantnými ľuďmi a potenciálnymi klientmi.
Sociálna sieť LinkedIn – prečo záleží na načasovaní pridania príspevkov?
Čas, kedy uverejníte príspevok na LinkedIn, má vplyv na to, ako je váš príspevok triedený, kódovaný a posilnený algoritmom platformy. Takže zverejnenie v správnom čase znamená väčšiu šancu, že váš obsah dostane viac používateľov. Keď sa prihlásite na svoju stránku LinkedIn, váš informačný kanál je automaticky zoradený podľa „horných“ príspevkov, na rozdiel od chronologického poradia od „najnovších“. Používatelia LinkedIn môžu manuálne prepnúť na najnovšie príspevky, ak sa tak rozhodnú. Museli by to však urobiť zakaždým, keď sa prihlásia. Je to preto, že platforma uprednostňuje príspevky identifikované algoritmom ako „vrchol“. Na základe našich skúseností vieme, ako funguje algoritmus LinkedInu. Ten uprednostňuje:
- účty, s ktorými máte pravidelné interakcie,
- účty, ktoré majú porovnateľné interakcie s tými vašimi,
- príspevky s vysokou angažovanosťou, najmä vo forme podstatných komentárov,
- príspevky s vysokokvalitným obsahom.
Aký je vlastne ideálny čas na zverejnenie príspevku na LinkedIn?
Určite si pokladáte otázky, kedy je teda ten ideálny čas na zverejňovanie príspevkov? Podľa dostupných štatistických údajov je najlepšie uverejňovať príspevky v pracovné dni od 9:00 hod. do 16:00 hod., pričom najviac interakcií je možné získať v utorok a štvrtok od 10:00 hod. do 11:00 hod.
Aký je najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na LinkedIn pre vaše odvetvie?
Najdôležitejšia vec, ktorú treba mať na pamäti pri uverejňovaní príspevkov na LinkedIn je, že príspevky musíte zdieľať, keď je vaše publikum online. Predsa chcete zdieľať svoj obsah vo chvíli, keď je najpravdepodobnejšie, že vyvolá zapojenie – to znamená veľa kvalitných komentárov, opätovného zdieľania a reakcií. Či už si budujete firemný účet alebo vlastnú osobnú značku, záleží na odvetví, na ktoré sa zameriavate. Wordstream napríklad skúmal, kedy je najlepšie zverejňovať príspevky podľa odvetvia.
Celkovo sú tieto ideálne časy v súlade so všeobecnou radou uverejňovať príspevky počas typických úradných hodín v pracovných dňoch, pričom uprednostňujú utorok a stredu ráno. Je však potrebné venovať pozornosť niektorým špecifikám.
Ktoré dni sú najhoršie na uverejňovanie príspevkov na LinkedIn?
LinkedIn má viac ako 1 miliardu používateľov, pričom medzi hlavné odvetvia na platforme patria technológie, finančné služby a vysokoškolské vzdelávanie. Ide o odvetvia s pracovným rozvrhom od pondelka do piatka, najčastejšie s typickými pracovnými hodinami. Vzhľadom na túto väčšinu niet divu, že najslabšími dňami na LinkedIn sú sobota a nedeľa. Z toho vyplýva, že aktivite cez víkend sa môžete pokojne vyhnúť.
Záver
Možno ste to netušili, ale LinkedIn je najväčšia sociálna sieť na svete, ktorá vám aj vašej firme poskytuje široké možnosti. Prostredníctvom nej môžete šíriť povedomie o vašom podniku, komunikovať s obchodnými partnermi alebo hľadať nových zamestnancov. Kvalitnými príspevkami môžete cieliť na konkrétne odvetvia alebo oblasti, čím zvyšujete šance na úspech vášho podnikania. Preto vám radíme začať so sociálnou sieťou LinkedIn čo najskôr. Ak sa chcete dozvedieť viac o fungovaní sociálnych sietí, prípadne máte biznis a potrebujete kvalitnú webovú stránku, neváhajte kontaktovať náš tím. Máme za sebou stovky úspešných projektov a so všetkým vám radi pomôžeme.