Nezaradené

Rozbehnutá reklama: magický spôsob ako získať zákazníkov

Rozbehnutá reklama využíva našu túžbu byť súčasťou davu. Presviedča nás o tom, že niečo je lepšie jednoducho preto, že to už používajú iní ľudia – najmä tí, ku ktorým vzhliadame. Tu je jednoduchý rozpis toho, ako funguje rozbehnutá reklama:
Správa: „Robí to každý, mali by ste aj vy!“
Cieľ: Vyvolajte pocit, že o niečo prichádzate.
Psychológia: Ľudia veria tomu, čo si ostatní vyberú, a nechcú byť vynechaní.
Jednoduchou verziou rozbehnutej reklamy by boli obrázky a kópie, ktoré ukazujú, že veľa ľudí šťastne používa váš produkt. Spomeňte si na reklamy na sociálnych sieťach so šťastnými davmi ľudí, ktorí používajú nový telefón, príspevky na sociálnych sieťach plné pozitívnych recenzií alebo obrázok vplyvného futbalistu popíjajúceho najnovší nápoj pre športovcov. Keď ľudia vidia tieto správy, priťahuje ich myšlienka pripojiť sa k „davu“ kúpou produktu.

 

Aké sú výhody rozbehnutej reklamy?

 

Rozbehnutá reklama využíva sociálne prostredie na ovplyvnenie spotrebiteľského správania. Rozbehnutá reklama buduje dôveru a dôveryhodnosť. Keď potenciálni zákazníci vidia, ako si ostatní užívajú váš produkt, pomáha to overiť ich nákupné rozhodnutie. Zvyšuje povedomie o značke a predaj. Čím viac ľudí vidí, ako ostatní používajú a milujú váš produkt, tým je pravdepodobnejšie, že si vašu značku zapamätajú a kúpia ju od vás. Ste pripravení premeniť efekt rozbehnutého vlaku na skutočné výsledky? V ďalšej časti si rozoberieme niekoľko reklamných nápadov, ktoré môžete implementovať pre svoju malú firmu. Rozbehnutá reklama je koncept, ktorý sa ľahko vysvetľuje, no niekedy môže byť ťažké ho zrealizovať. Ak sa to urobí dobre, môže poskytnúť malým a stredným podnikom výhodu oproti zvyšku konkurencie.

 

Súťaže obsahu vytvoreného používateľmi

 

Obsah vytváraný používateľmi je skvelý spôsob, ako zvýšiť interakciu s vaším publikom. Obchádza skepsu a buduje dôveru, pretože ukazuje skutočných ľudí, ktorí používajú a milujú váš produkt. To je dokonalá aplikácia rozbehnutých reklám. Tu je skvelý príklad toho, ako premeniť svojich zákazníkov na ambasádorov značky. Spustite súťaž a povzbuďte ich, aby vytvorili a zdieľali fotografie alebo videá pomocou vášho produktu. Toto využíva sociálne dôkazy a bezplatne zvyšuje povedomie o značke.

 

Nostalgiou poháňaný vlak

 

Ľudia túžia po spojení. A čo nás spája lepšie ako spoločné spomienky? Nostalgiou poháňaná rozbehnutá reklama využíva túto emóciu a vytvára okamžité puto s vašou cieľovou skupinou. Ako príklad môžeme uviesť spoločnosť Lidl, ktorá v minulosti vsadila na tzv. retro týždeň. V ľuďoch vyvolali nostalgiu za produktmi, ktoré sa predávali v minulosti. Tento krok bol tak úspešný, že Lidl vsádza na túto kartu už niekoľko rokov. Aj iné spoločnosti vsádzajú na túto kartu. Bežne nám na sociálnych sieťach vybehne konzola od spoločnosti Nintendo, na ktorej si môžete zahrať legendárne hry, ako je napríklad Super Mário.

Interaktívne online ankety

 

Sociálne médiá sú o angažovanosti, a aký je lepší spôsob, ako zaujať svoje publikum, než pýtať sa ich na názor? Interaktívne online ankety vytvárajú zábavný a interaktívny spôsob, ako využiť silu efektu rozbehnutého vlaku. Hlasujúcich v ankete môžete zapojiť aj do súťaže o nejaký váš produkt. Tento krok určite zvýši dopyt po vyplnení online ankety.

 

Ohlasy zákazníkov

 

Posudky sú pre obchodníkov zlato! Budujú dôveru, znejú dôveryhodne a dostávajú ľudí do rozbehnutého vlaku. Outdoor Voices to chápe. Používajú krátke videovýpovede so skutočnými ľuďmi, ktorí používajú svoje oblečenie na všetko od turistiky cez jogu až po ponúkanie návrhov vašej polovičke. Majú dokonca hashtag, „DoingThings“, na vybudovanie komunity, a ukážku, aké všestranné sú ich veci – ukazujú bežných ľudí, nie modely, udržiavajú autentické posudky, budujú dôveru a zvyšujú predaj značky.

 

Porovnávacia reklama

 

Marketing konkurentov môže byť šikovným spôsobom, ako využiť efekt rozbehnutej reklamy. Cieľom je zamerať sa na jedinečnú funkciu alebo hodnotovú ponuku, ktorú ponúkate, a ktorá odlišuje vašu ponuku. Nenápadne naznačte, že si vás všetci vyberajú kvôli tomu, a sledujte, ako sa k vám dostávajú zákazníci.

 

Podpory influencerov

 

Influenceri môžu byť pre malé firmy mocným nástrojom. Vytvárajú efekt rozbehnutej reklamy, kde sú ľudia nútení vyskúšať produkt, pretože sa zdá, že niekto, koho obdivujú, ho miluje. Pieminister, spoločnosť na výrobu koláčov so sídlom v Bristole, brilantne využíva odporúčania celebrít. Keď slávny mentalista Derren Brown (žijúci v Bristole) vystupoval v meste, Pieminister mu poslal vzorový balíček. Zaujatý Derren tweetoval o koláčoch. Spomenul, že neexistuje „žiadna žiadosť, ktorá by ma žiadala o tweetovanie“. Toto autentické potvrdenie bolo zlato. Tento sociálny dôkaz v kombinácii s Derrenovou veľkou sledovanosťou zvýšil dosah Pieministerových sociálnych médií o neuveriteľných 2 574 %! Váš produkt nemusí nutne zdieľať nejaká hviezda filmového, športového alebo hudobného neba. Existuje však množstvo influencerov na Slovensku, s dosahom viac ako 100 000 sledovateľov. Práve influenceri vám pomôžu zviditeľniť rozbehnutú reklamu. O sile sociálnych sietí sa môžete dozvedieť viac v článku „Ako získať viac lajkov na Facebooku?“

Záver

 

Ľudia sú spoločenské tvory. Keď vidíme, že iní dosahujú úspechy, chceme sa pridať. Vyššie uvedené príklady ukazujú, aký vplyv môže mať reklamná kampaň rozbehnutého vlaku. Nezabúdajte len na to, aby boli veci ľahké. Nikdy nepoužívajte hanbu alebo „iné“ na to, aby ste ľudí obviňovali z vyskúšania vašich produktov. Namiesto toho im ukážte, ako ľudia, ktorých obdivujú, riešia problémy a získavajú naplnenie pomocou toho, čo predávate.