Nezaradené

Digitálny marketing v roku 2022

Nový rok je tu a s ním prichádzajú aj nové digitálne trendy. Pripravte sa na zmeny v marketingových kampaniach, zmeňte spôsob ponuky  tovaru alebo obsahu ktorý ponúkate na stránkach a podobne. Digitálny marketing v tomto roku zamerajte na zákazníka, jeho potreby, ochranu súkromia a aj na ekológiu.

 

Na súkromí záleží

Ľudia si čoraz viac dávajú záležať na ochrane svojho súkromia. Takmer 75% ľudí dáva prednosť online službám, ktoré im sľubujú vysokú ochranu súkromia (šifrované e-maily, vyhľadávacie nástroje zaisťujúce súkromie a pod.). Užívatelia chcú mať, informácie, ktoré vám poskytnú pod kontrolou, ak im dáte čas na zváženie ochotnejšie vám tieto informácie dajú. Tiež majú radi ak majú možnosť kontrolovať ako sa s ich údajmi zaobchádza, ako sa používajú. Dobré je ak môžu aj svoje údaje spravovať, teda odhlásiť sa alebo nastaviť frekvenciu marketingovej komunikácie.

V roku 2022 digitálny marketing zamerajte hlavne na budovanie stratégie ochrany údajov. Prehodnoťte spôsoby oslovenie zákazníkov, dajte im pocit, že môžu kontrolovať a spravovať svoje údaje, ktoré s vami zdieľajú. Dôvera sa buduje istý čas, získavajte si zákazníkov a presvedčte ich, že s vami sú ich údaje v bezpečí a súkromí.

Buďte reprezentatívni

Snažte sa porozumieť ľudom. Ak už máte svojich stálych zákazníkov viete čo ich spája, prečo chodia práve na vaše stránky. Využite to a oslovte ďalších ľudí. Nik sa nedá definovať jednou charakteristikou. Každý je odlišný a iný a práve vďaka týmto inakostiam sa môžu stotožniť s vašou značkou. Ak napríklad predávate športovú obuv zamerali ste sa pravdepodobne na športovcov, môžete ale osloviť aj rekreačných športovcov, tých, ktorí chcú so športom len začať ale aj tých, ktorí hľadajú pohodlnú a kvalitnú obuv na voľnočasové aktivity.

Zistite si čo vaša značka znamená (urobte prieskum) a poznatky zapracujte do reklamných kampaní. Zmeňte jazyk, slogany, návrhy a vytvorte reprezentatívne kampane. Tak ako sa menia ľudia (ich záujmy, potreby či skúsenosti) meňte sa aj vy.

Relevancia

Pre zákazníka bude vždy na prvom mieste cena a kvalita. Až potom sa rozhodujú podľa ďalších informácií. Aby vaša značka vynikla zamerajte sa na vlastné hodnoty a autentický účel. Píšte o svojich skúsenostiach, ktoré súvisia s vašou značkou a sú dôležité pre ľudí. Zákazníci by mali vedieť čo vaša značka znamená a aké skúsenosti s tým alebo tamtým produktom máte. Pri každom kontakte s potenciálnym zákazníkom vyjadrite svoj názor, ktorý súvisí so značkou. Odlíšite sa tak od ostatných.

Ekológia

Dôraz na ekológiu a udržateľnosť je všade okolo nás a samozrejme neobchádza ani digitálny marketing. Väčšina ľudí je presvedčených, že udržateľnosť je dnes dôležitá. Pri výbere a kúpe tovaru už teraz ľudia zvažujú množstvo faktorov kvôli ktorým sa pre konkrétny tovar rozhodnú a už nevládzu a ani nechcú pri kúpe zvažovať ďalší faktor – udržateľnosť.

Môžete im to uľahčiť. Urobte z udržateľnosti súčasť vlastnej normy. Používajte recyklované obaly, ponúkajte náhradné náplne, ak sa dá vyrábajte produkty z recyklovaného materiálu. Otázku ekológie a udržateľnosti tak vyriešite za zákazníka a ten bude mať istotu,  že tovar od vás nezaťažuje (prípadne zaťažuje minimálne) prírodu.

Urobte svoj tovar nakupovateľnejším

Nakupovanie sa za posledný rok zmenilo. Online predaj celosvetovo vzrástol o cca 30%. Vďaka tomu sa objavili nové spôsoby ako predávať.

Dnes už môžu ľudia nakupovať priamo z príspevkov na sociálnych sieťach, pri sledovaní obľúbených relácií alebo pri sledovaní YouTube.

Ďalším spôsobom je rozprávanie, vytváranie obsahu, z ktorého chcú ľudia kupovať. Každá dobrá reklamná kampaň by mala obsahovať tieto body

  • zaujmite ľudí príbehom – zdržia sa u vás
  • pridajte svoju značku
  • nadviažte spojenie – prinúťte ľudí na niečo myslieť a niečo cítiť
  • nasmerujte ich – poproste ich aby konali

Vytvorte kampaň založenú na príbehu, zostaňte v nej verný značke a tomu, čo v kampani tvrdíte. Značky, ktoré to spravili zaznamenali 30% – ný nárast krátkodobých predajov.