V minulom článku „ChatGPT: Pomoc pre vaše podnikanie“, sme sa venovali funkcii ChatGPT, pričom sme vám priniesli ucelený pohľad na to, ako vám môže táto funkcia pomôcť vo vašom podnikaní. Teraz musíme na tento článok nadviazať, a niečo si povieme o novej funkcii ChatGPT, ktorou je SearchGPT. O funkcii ChatGPT ste už pravdepodobne počuli. Nedávno OpenAI oznámila spustenie SearchGPT, funkcie webového vyhľadávania v reálnom čase v rámci ChatGPT, ktorá ponúka živé správy a údaje z overených zdrojov. Ak robíte marketing a inzerujete svoju firmu prostredníctvom vyhľadávacích platforiem ako napríklad Google, možno sa vám už v hlave vynára niekoľko otázok, napríklad „ako funguje SearchGPT?“ alebo „Ako ovplyvní SearchGPT priestory pre platené a organické vyhľadávanie?“ V tomto článku vám poskytneme odpovede na všetko, čo potrebujete vedieť o tejto funkcií, teda čo je SearchGPT a ako funguje.
Čo je SearchGPT?
Táto funkcia umelej inteligencie je najnovší vyhľadávací nástroj, ktorý používa najnovšie pokroky v oblasti strojového učenia a umelej inteligencie. Funkcia využíva komplexný jazykový model, ktorý dokáže priamo reagovať na otázky používateľov v prirodzenom jazyku. Tento nástroj bol vytvorený na to, aby poskytoval komplexnejšie odpovede ako klasické vyhľadávače. SearchGPT dokáže, okrem vyhľadávania, informácie aj syntetizovať, analyzovať a podávať vo forme zrozumiteľnej odpovede. Taktiež dokáže analyzovať zdroje z niekoľkých oblastí, od novinových článkov až po odborné vedecké štúdie.
Výhody a nevýhody SearchGPT
Zamerajme sa v prvom rade na výhody SearchGPT. Môže ponúknuť priame, stručné a relevantné odpovede na otázky. Funkcia neposkytuje len zoznam odkazov, ako je to pri tradičnom vyhľadávaní. Zobrazuje však aj bočný panel s odkazmi na pôvodné zdroje používané na generovanie odpovedí na overenie faktov, a používatelia môžu klásť potom ďalšie, doplňujúce otázky. Aj keď je SearchGPT dokonalejší nástroj oproti spomínanému ChatGPT, aj tak si musíme uvedomiť, že predsa len je to umelá inteligencia. Napríklad kvalita odpovedí bude stále závisieť od výzvy AI, ktorú používateľ zadá. Odpovede SearchGPT sú zatiaľ zdĺhavé, takže toto riešenie nemusí stačiť na rýchlu odpoveď na otázku v jednej vete. Navyše, ako pri akomkoľvek výstupe s umelou inteligenciou, stále musíte overiť fakty, poskytnuté odpovede a zdroje, aby ste si boli úplne istí, že dostávate správne informácie.
Ako je na tom SearchGPT v porovnaní s inými vyhľadávačmi?
Ak vás zaujíma, ako sa táto funkcia líši od bežného vyhľadávania, tu je porovnanie s najlepšími vyhľadávacími platformami, ako je napríklad Google. V prípade Google platí, že komunita vyhľadávacieho marketingu a reklamy doteraz predpovedala, že SearchGPT prekoná výkon AI Overviews (AIO) na Google. Tento nástroj je prirodzene oveľa viac konverzačný ako AIO. Je tiež transparentnejší v zdrojoch, ktoré cituje, s úplným zobrazením bočného panela, a nie s ikonami odkazov, ktoré Google používa v AIO. Pokiaľ ide o tradičné vyhľadávanie, je príliš skoro hovoriť o tom, ako môžeme SearchGPT porovnávať, najmä pri vyhľadávaní miestnych firiem alebo prevádzkovaní reklám. Zatiaľ vieme, že vyhľadávanie prostredníctvom tohto nástroja má v súčasnosti trochu obmedzené miestne vyhľadávanie. SearchGPT vás nasmeruje na Mapy Google, ak ho výslovne požiadate o výsledok na mape.
Pre koho je je táto funkcia Al určená?
Túto funkciu môže využívať široké spektrum používateľov. Využívať ju môžu tak jednotlivci, ako aj firmy či školy. Bežný používateľ môže využívať SearchGPT napríklad na vyhľadávanie základných informácií o hocijakej téme. Taktiež môže byť vynikajúcim pomocníkom pre študentov. Užitočný však môže byť aj pre vaše podnikanie. Firmy môžu túto aplikáciu využívať na efektívnejšie vyhľadávanie informácií v rámci svojich odvetví. Týka sa to najmä oblasti trhu, zákazníckych trendov a analýzy konkurencie. Jednoducho povedané, je to funkcia, nad ktorou by ste sa vo vašom podnikaní mali zamyslieť.
Záver
SearchGPT definuje nový spôsob, akým zhromažďujeme a používame informácie, a kombinuje možnosti umelej inteligencie s potenciálom vyhľadávania v reálnom čase.
Pre tvorcov obsahu aj firmy je prispôsobenie sa tejto zmene zásadným krokom k úspechu.
Prijatie pokroku vám umožní udržať si náskok, a čo najlepšie využiť budúcnosť riadenú umelou inteligenciou.