Nezaradené

Prezradíme vám nízkonákladové stratégie Google pre rast vášho podnikania

Asi nikto z nás nepochybuje o tom, že Google je najväčší vyhľadávací nástroj na svete. Google má na celosvetovom trhu 92 percentný podiel. Preto, ak chcete prilákať nových klientov, je veľká pravdepodobnosť, že sú práve na Google. A v tomto ohľade si možno kladiete otázku, čo by ste mali urobiť pre to, aby si títo používatelia vybrali práve vás. To je to, o čom budeme teraz diskutovať. Predstavíme vám nízkonákladové stratégie Google pre rast vášho podnikania. Niektoré z týchto stratégií sú úplne zadarmo.

Bezplatné stratégie Google

Firemný profil Google. Existuje množstvo spôsobov, ako môže byť firemný profil Google skvelým prínosom pre každú spoločnosť, a najlepšia správa je, že je úplne zadarmo! Zavedenie takéhoto profilu je úplne jednoduché a po jeho vytvorení je potrebné optimalizovať svoj obsah na cieľovú skupinu. Napríklad v prípade reštaurácií môžete mať zvýraznené menu, ukázať možnosti stravovania, prijímať rezervácie a pod. Ak ste služba, ako sú napríklad strešné spoločnosti, môžete jednoducho ukázať svoje poverenia, spracovávať cenové ponuky, používatelia môžu plánovať stretnutia priamo z týchto zoznamov a pod. Nakoniec, ak ste maloobchodník, môžete predviesť svoje produkty a dať zákazníkom vedieť, ako môžu nakupovať vo vašom obchode. Jednoducho, táto funkcia spĺňa mnoho užitočných funkcií, ktoré vám pomôžu pri rozvíjaní vášho podnikania.

Google Analytics/GA4

Aj v tomto prípade ide o bezplatnú stratégiu spoločnosti Google. GA4 vám umožňuje pridať niekoľko malých útržkov kódu na všetky stránky vášho webu a potom vidieť, ako títo používatelia interagujú na vašom webe. Existuje veľa rôznych poznatkov, ktoré môžete získať. GA4 je veľmi výkonný nástroj, ak ho nastavíte od prvého dňa a priebežne sledujete výkon. Dokonca vám pomôže pochopiť, ako fungujú vaše marketingové stratégie Google. Môžete segmentovať používateľov bez ohľadu na to, či pochádzajú z vašich organických, platených záznamov alebo záznamov vo firemnom profile Google, a navyše lepšie pochopíte, či je váš web a jeho obsah pútavý tým, ako používatelia interagujú. Viac sa o tejto stratégii dočítate v článku „Najužitočnejšie funkcie Al v službe Google Analytics 4.“

Prejdime na nízkonákladové stratégie Google

Tieto stratégie nie sú 100 % bezplatné – pravdepodobne budú mať určité náklady, ale nemusíte sa obávať toho, že by vás finančne nejak extra zasiahli. Pravdepodobne to bude len malá časť vášho marketingového rozpočtu.

Pútavá webová stránka

Aj keď je firemný profil Google veľmi cennou stratégiou, predstavuje len malý rozsah vplyvu, ktorý môžete mať na potenciálnych zákazníkov. Do online priestoru nemôžete umiestniť všetko, čo by ste chceli, a možno neodpoviete na všetky otázky, ktoré budú mať vaši zákazníci. Preto je na zvážení, aby vstúpila do hry presvedčivá webová stránka. Pri tejto stratégii budeme veľmi stručný, pretože existuje nekonečné množstvo smerov, ktorými sa môžete s webovou stránkou vydať. Môžete mať predpripravenú šablónu, do ktorej pridáte nejaké informácie či obrázky, alebo môžete ísť cestou úplne prispôsobenou vášmu podnikaniu. O tvorbe webových stránok sa dozviete viac v článku „Tvorba webstránok 2022 – Web zadarmo alebo na mieru?“.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Okrem textu na vašom webe sa uistite, že používate aspoň základy optimalizácie pre vyhľadávače. SEO je postup na zlepšenie vašej webovej stránky, aby bola viditeľnejšia na Google. SEO je pre mnohé spoločnosti veľmi atraktívnou stratégiou, ktorú môžu využiť. Pre SEO platí, že si môžete niečo o ňom naštudovať z internetu, a tak sa pri tvorbe obsahu pokúsiť upraviť obsah v rámci SEO. V prípade, že si netrúfate, existujú spoločnosti, ktoré SEO obsah urobia za vás. Jednou z takých spoločností je aj idcrew.sk.

Google Ads

Na podporu svojich organických stratégií môžete využiť platené reklamy prostredníctvom platformy Google Ads. Podobne ako v prípade SEO, existuje v systéme Google Ads mnoho rôznych taktík, ktoré môžete použiť. To by mohlo zahŕňať napríklad reklamy vo vyhľadávaní, v ktorých ponúkate ceny za konkrétne kľúčové slová a tie sa zobrazujú vtedy, keď používatelia vyhľadávajú tieto výrazy na Googli. Môže zahŕňať aj reklamnú sieť, kde zobrazujete reklamy na webových stránkach relevantných pre váš produkt alebo služby. O Google Ads sa môžete dočítať viac v článku „Google predstavil najnovšie funkcie pre Google Ads“.

Urobte zo svojej marketingovej stratégie Google obrovský úspech

Je celkom zrejmé, že ak chcete prilákať nových zákazníkov, Google je skvelým miestom. Dúfajme, že tento prehľad niektorých dostupných marketingových stratégií Google vám pomôže lepšie pochopiť, čo je možné a ako môžete začať v online priestore.