Content marketing
V online marketingu sa stal v posledných 2 rokoch obrovským trendom tzv. content marketing. Jeho podstata spočíva vo vytváraní kvalitného obsahu, ku ktorému si nájdu cestu ľudia a následne ich premeníte na vašich nových zákazníkov. Na prvý pohľad to vypadá veľmi jednoducho, no ak chcete byť skutočne úspešný, tak musíte mať okrem kvalitného obsahu aj rozumnú stratégiu. Dnes sa preto pozrieme ako na content marketing.
Content marketing je (naj)lepší
Možno ste už zistili, že zastarané SEO praktiky už nefungujú tak, ako by ste si prijali. Užívatelia sú čoraz viac náročnejší a neuspokoja sa len tak s hocičím. Váš prioritný cieľ by teda mal byť nasledovný – vytvárať kvalitný, originálny, zaujímavý a edukačný materiál. Na mysli teraz nemáme len vytváranie článkov. Content marketing sa týka kompletnej webovej prezentácie. Od jej tvorby, cez copywriting, SEO, PR až po využitie call-to-action prvkov a komunikáciu na sociálnych sieťach.
Content marketing vám pomôže:
- Zvýšiť traffic na webstránke (SEO časť).
- Zvýšiť počet nákupov a konverzií.
- Zvýšiť popularitu na sociálnych sieťach.
- Zvýšiť povedomie o vás a budovať brand.
Prečo ste ešte s content marketingom nezačali?
Myslíte si, že váš biznis je nudný a nedá sa do neho priniesť osvieženie? Mýlite sa. Každý produkt a každá služba, o ktorú je v určitom čase záujem u spotrebiteľa, má niečo zaujímavé. Lepším spôsobom ako vaša konkurencia ukážte potencionálnemu zákazníkovi, čo mu ponúkate a čo mu služba prinesie.
Pokojne sa inšpirujte konkurenciou. Všimnite si v čom je dobrá, v čom sa jej darí a čo na nej majú zákazníci radi. Nič však nekopírujte. Urobte to ešte lepšie a kvalitnejšie. V dnešnej dobe bolo už povedané hádam všetko – ide len o to, kto to podá prípadnému zákazníkovi najlepšie, najzrozumiteľnejšie a najoriginálnejšie. Vyžaduje si to veľa úsilia a času (ak to zveríte odborníkom, tak aj peňazí), no do čoho sa oplatí investovať ak nie do skvalitňovania služieb = nových spokojných zákazníkov?
Ako začať s content marketingom a tvoriť kvalitný obsah
V úvode musíme hneď zdôrazniť, že kvalitný obsah nie je len text. Pod tým pojmom nechápeme len články na blogu, komentáre a popisy tovaru. Áno, ich kvalitu by ste nemali podceniť. Berte to ako samozrejmosť, ktorá má tiež vplyv na zákazníka či vyhľadávače (SEO).
Obsah tvoria aj:
- Obrázky (fotky, grafy, infografika)
- Videá (návody, recenzie, rozhovory)
- E-booky a prezentácie
Na vytvorenie „multi-obsahu“ vám dnes postačí len dávka vkusu a kreativity. Veď video k produktu môžete natočiť aj prostredníctvom smartfónu a inkografiku vytvoriť online bez znalosti Photoshopu napr. cez Piktochart.
A aký je to vlastne ten kvalitný obsah? Mali by sme si určiť nejaké kritéria, ktoré by mal spĺňať. Podľa nás v ID-crew sú nasledovné:
- Dôveryhodnosť (spoľahlivý, bez zavádzania)
- Informatívnosť – vytvárajte obsah, ktorým zákazníkov vzdelávate. Je to dlhodobý proces, ktorý však dlhodobo prináša svoje ovocie. Článok o tom, ako si vybrať zimné pneumatiky bude zaujímavý pre ľudí nielen dnes, ale aj o rok, dva či tri. Keď pomôžete ľuďom vyriešiť problém, tak sa k vám vrátia späť.
- Originálnosť a výnimočnosť
- Nádych osobnosti – článok by mal mať určitú osobnosť (zábavnú, vážnu, ironickú).
- Zdieľateľný – ako môžete chcieť viac zdieľaní vašich článkov na Facebooku, keď vy sami by ste svoj článok nezdieľali? Snažte sa tvoriť obsah tak, aby ste boli naň hrdý aj vy sami.
- Inovatívny – ak sa to dá, snažte sa získať informácie o nových faktoch alebo tie staré fakty ináč interpretovať.
Pred samotnou tvorbou obsahu
Dať sa na výkonnostný content marketing znamená aj to, určiť si, čo presne chcete obsahom dosiahnuť, kde nájdete zdroje a koho chcete osloviť. Čo vám radíme my?
Veľa čítajte a zbierajte tak podklady a inšpiráciu. Nielen u konkurencie, ale aj na zahraničných portáloch, ktoré sú vo väčšine prípadov popredu, než je slovenský trh. Platí to takmer v ktoromkoľvek ohľade. Ukladajte si nové poznatky a zapisujte aj poznámky, nech sa k nim viete v budúcnosti vrátiť.
Vytvorte si persony, na základe ktorých určíte a nájdete svoje publikum. Kde trávia svoj časa a kde sa stretávajú vo svete online? Okrem toho potrebujete merať svoje ciele. Cieľom môže byť napríklad konverzia alebo objednávka, ktorú zákazník vyhotoví. Nastaviť meranie konverzií môžete v Google Analytics. Ak si na to netrúfate, tak nás pokojne kontaktujte.
Pár slov na záver
Nemali by ste sa nechať odradiť prvotným neúspechom. Content marketing je naozaj na čas náročný, podobne ako aj kompletné rozbehnutie obsahovej stratégie. Položte základy kvalitného content marketingu čo najskôr – je to to najťažšie. Ďalšie aktivity s tým súvisiace sú už menej náročné a keď uvidíte výsledky, tak vás aj budú baviť!
[button_2 color=“blue“ align=“center“ href=“idcrew.sk/kontakt-2″ new_window=“Y“]Chcem poradiť s content marketingom[/button_2]