Nezaradené

Ako sa zviditeľniť v online priestore? Poradíme vám, ako na to!

Získať pozornosť v online priestore nie je jednoduchá úloha. Umelá inteligencia zvýšila konkurenciu v získavaní pozornosti, a zároveň znížila počet príležitostí na jej získanie. Z tohto dôvodu je potrebné preskúmavať aspekty, ktoré by mohli pomôcť v zvýšení pozornosti v online priestore. Profesionáli z online marketingu neustále skúmajú možnosti, ktoré pomáhajú podnikom s reklamou a viditeľnosťou v online priestore. V tomto článku sa pozrieme na to, ako sa zviditeľniť v online priestore, čo v konečnom dôsledku môže pomôcť vášmu biznisu preraziť medzi silnou konkurenciou.

Prvý krok ako sa zviditeľniť v online priestore – zamerajte sa na sociálnu sieť LinkedIn

 

            Sociálnej sieti LinkedIn sme sa podrobnejšie venovali v článku Sociálna sieť LinkedIn – ideálna platforma pre váš biznis. Čo sa týka tejto sociálnej siete, LinkedIn bol vždy len akýmsi bratancom rodiny sociálnych médií. Pravidlom je v tomto prípade udržiavať profesionálny prístup, a zábavu nechať pre iné platformy. LinkedIn je vynikajúci nástroj na generovanie potenciálnych zákazníkov a predajných príležitostí. Vďaka prepracovaným príspevkom sa bude na vašu stránku a skupinu pridávať čoraz viac ľudí. Riešením je vytváranie sietí a tzv. spojenia s relevantnými ľuďmi a potenciálnymi klientmi.

Druhý krok – Vytvorte si vlastné ocenenia vo vašom odvetví

 

            Získanie ocenenia v odvetví je skvelý spôsob, ako upútať pozornosť na vašu značku. Čo by sa však stalo, keby ste vytvorili celý program ocenení, ktorý by oceňoval firmy vo vašej oblasti? Možno sa však pýtate, ako na to? Tu je pár jednoduchých krokov:

  • vytvorte vstupnú stránku: použite ju na zvýraznenie zákazníkov, ktorí kreatívne používajú váš produkt,
  • usporiadajte na sociálnych sieťach podujatie s udeľovaním cien: vytvorte niekoľko kategórií a zdieľajte víťazov denne počas jedného týždňa,
  • navrhnite systém hodnotenia: niečo ako Michelinské hviezdičky pre reštaurácie, dajte svojim zákazníkom hodnotenie za veci ako udržateľnosť, kreatívne využitie atď.

Tretí krok – Vytvorte spoľahlivý zdroj odporúčaní

       Niekedy prekvapivo úspešným spôsobom, ako sa dostať na internet, nie je jedna reklama, ale celý marketingový lievik. Tomu sme sa venovali v článku Marketingový lievik: čo to je a čo všetko so sebou prináša? Marketingový lievik je model predstavujúci cestu, ktorou zákazníci prechádzajú, od objavenia vašej značky k platiacim zákazníkom, a nakoniec k verným obhajcom vašej značky. Marketingový lievik vám umožní porozumieť zákazníkovi, vďaka čomu viete efektívnejšie reagovať na jeho potreby. Práve týmto spôsobom si môžete zabezpečiť zvýšenie viditeľnosti v online priestore.

Štvrtý krok – Uverejňujte videá na YouTube Shorts

 

            YouTube Shorts sú krátke vertikálne videá, ktoré je možné nahrávať priamo v aplikácii YouTube, a to s dĺžkou do 60 sekúnd. Ich obrovskou výhodou je bezkonkurenčne veľký neplatený dosah. V čase, keď musíme za šírenie takmer akéhokoľvek obsahu platiť, ide o veľkú príležitosť pre firmy, ktoré sa rozhodnú YouTube Shorts videá používať ako súčasť svojej marketingovej stratégie. YouTube Shorts je nová funkcia, ktorú by mal každý podnikateľ minimálne otestovať. Aj keď vašich prvých desať videí zaznamená minimálnu sledovanosť, jedenástym sa môžete trafiť do vkusu svojho publika a zrazu sa zadarmo dostanete pred oči tisícov potenciálnych zákazníkov. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac o platforme Youtube, podrobnejšie sme sa jej venovali v článku Optimalizácia kampane na YouTube – Prečo práve táto sieť?

Piaty krok – Používajte TikTok

            Aj sociálnej sieti TikTok sme sa už venovali, konkrétne v článku SEO pre TikTok? Rozšírte svoju značku práve na túto sociálnu sieť! Až 40 % mladých ľudí používa na účely vyhľadávania aplikácie ako TikTok a Instagram namiesto tradičných vyhľadávačov. TikTok je  zlatou baňou pre obchodníkov, ktorých cieľom je zvýšiť viditeľnosť značky prostredníctvom inteligentného strategického obsahu. Ak svoj obsah na TikToku neoptimalizujete pre vyhľadávanie, prichádzate oň. Prostredníctvom TikToku môžete spoznávať vaše publikum, čo vám pomáha lepšie reagovať na jeho potreby.

Záver

            Skvelý marketing bol vždy o upútaní pozornosti. Niektorí marketéri sa to pokúsia dosiahnuť čistým rozsahom, pričom pomocou umelej inteligencie zaplavia kanály potenciálnych zákazníkov.

Ale príklady, ktoré sme tu videli, idú iným smerom. Publikujú neočakávaný obsah na nových miestach. Búrajú vzorce, zastavujú posúvanie obsahu a budujú značky, ktoré si ľudia zapamätajú a chcú sa k nim vrátiť. V roku 2025, rovnako ako aj v rokoch po ňom, bude oveľa ťažšie byť nájdený v online priestore. Preto je potrebné skúmať možnosti, ako sa zviditeľniť v online priestore. Nesmiete byť rovnaký ako všetci ostatní, preto skúste pridať trochu zvláštnosti a uvidíte, čo sa stane. V prípade akýchkoľvek iných otázok neváhajte kontaktovať náš tím. So všetkým vám veľmi radi pomôžeme.