Nezaradené

5 trendov v Digitálnom Marektingu ktoré nemôžeš ignorovať!

Digitálny marketing je pomerne mladé odvetvie marketingu. V podstate ide o možnosť šírenia produktov v digitálnej podobe. Dať do povedomia verejnosti svoje produkty je čoraz náročnejšie. Vo svete internetu je tesnejšie a tesnejšie. Existuje viac než 1,8 miliardy webstránok.  Na jednu internetovú stránku pripadajú 4 – ria ľudia. Preto ak chcete dostať svoju stránku do popredia mali by ste venovať pozornosť digitálnemu marketingu.

Digitálny marketing

Udržať sa na trhu, obstáť v konkurencii a byť „stále na očiach“ stálych a aj potenciálnych zákazníkov chce trochu viac ako len online marketing. Súčasťou digitálneho marketingu je online marketing, mobilný marketing, sociálne siete, hry a email marketing. Nejde tu len o online komunikáciu s používateľom na internete. Digitálny marketing využíva všetky možnosti, ktoré mu moderný svet ponúka.

Takže, ak chcete byť stále v popredí, ak si chcete udržať zákazníkov a prilákať ďalších je pár zmien v digitálnom marketingu, o ktorých by ste mali rozhodne vedieť.

SEO

SEO hralo dlhú dobu hlavnú úlohu v online marketingu. Optimalizovali ste web tak, aby ho prehliadač vždy umiestnil na vrchné priečky, aby vyhovel požiadavkám používateľov a aby ho Google vyhodnotil ako najrelevantnejší výsledok. Klasické SEO v budúcnosti už nebude hrať prim. Mali by ste svoju pozornosť zamerať aj inými smermi, napr. na SEO – hlasové vyhľadávanie.

Hlasové vyhľadávanie

V minulom roku dvaja z piatich ľudí použili hlasové vyhľadávanie raz denne. Predpokladá sa, že v roku 2020 bude hlasové vyhľadávanie využívať minimálne polovica ľudí. Ak chcete poraziť konkurenciu a získať viac zákazníkov vsaďte na hlasové vyhľadávanie.

Existujú niekoľko rôznych zariadení – hlasových asistentiek, ako Siri, Cortana, Alexa, či hlasové vyhľadávanie na Google, ktoré sa neustále zlepšujú a sú schopné preložiť hovorené slovo do textu. V dnešnej doba úspešnosť rozpoznávania vyhľadávaného dopytu je na cca 93% presnosti a stále sa zlepšuje.

Popularita tohto spôsobu vyhľadávania neustále rastie. Z hlasového vyhľadávania môžu najviac získať firmy, ktoré ponúkajú služby a tovar, ktoré majú kamenné predajne – občerstvenia, reštaurácie (s donáškou jedla), kvetinárstva (s donáškou kvetín), ale aj e-shopy, ktoré optimálne prepoja obsah svojich stránok s tovarom. Chce to pár úprav vo vašich stránkach, ale ide to

  • Zamerajte sa na identifikovanie vhodných vyhľadávacích fráz
  • Dĺžka hľadanej frázy sa predĺži. Kým na Google sa najčastejšie hľadá formou hesla (napr. mikina modrá predaj) V hlasovom vyhľadávaní sa fráza predĺži na napr. „Koľko stojí modrá mikina?“.
  • Zamerajte sa na často hovorené frázy. Keď používatelia niečo hľadajú jednoducho sa opýtajú: ja chcem vedieť…, koľko stojí…., kde sa dá …, chcem kúpiť… , aká je cena …, kde sa môžem najesť … – zakomponujte tieto frázy do svojho textu.
  • Zámer vyhľadávania – hlasovým vyhľadávaním sa dá rýchlo a jasne určiť zámer vyhľadávania – „kde kúpim lacnú modrú mikinu?“ Používateľ uviedol presne čo chce. Zistite aké otázky môžu vaši potenciálni zákazníci vyhľadávať prostredníctvom hlasového vyhľadávania, vyberte tie najrelevantnejšie pre vašu stránku a zakomponujte ich do svojho blogu.
  • Hlasové vyhľadávanie najčastejšie pochádza z mobilného telefónu. Dajte si záležať aby vaša stránka dobre vyzerala aj na mobilných telefónoch a hlavne aby sa rýchlo načítala. Ak sa bude stránka načítať viac ako 5 sekúnd viac ako polovica zákazníkov stratí trpezlivosť a odíde skôr, než sa stránka načíta.

Hlasové vyhľadávanie je na vzostupe. Ľudia tento spôsob vyhľadávania volia keď sa ponáhľajú, keď sú v zhone. Zadávajú jasné frázy, povedia presne čo potrebujú. ( „Ako uvariť brokolicu v mikrovlnke?“,  alebo „Ako vymeniť pneumatiku?“, „Prečo mi nefunguje práčka?“,…). Ak sa budú tieto frázy nachádzať na vašej stránke dostane sa v SERP na prvé miesta.

Aktualizácie algoritmov

Každý rok Google aktualizuje priemerne 12 aktualizácií. Prispôsobuje sa používateľom a tomu čo hľadajú. Možno ste aktualizácie Panda (r. 2015), alebo Penguin 4.0 (r. 2016) nenávideli, ale mali svoje veľké plus. Vyradili spamové stránky, weby s duplicitným obsahom atď. Z pohľadu užívateľa je to perfektné, z pohľadu predajcu to znamená, že sa musí o svoju stránku starať. Google nie je proti marketingu, Google sa snaží viac a viac porozumieť používateľom, vyhovieť im. A ponúknuť im najrelevantnejšie výsledky vyhľadávania. Nároky používateľov sa stále zvyšujú a aktualizáciami sa im snaží Google každý rok vyhovieť, preto treba webové stránky neustále prispôsobovať novým podmienkam a pravidelne ich aktualizovať. Ak chcete aby Google Vaše stránky neustále miloval zameriavajte sa vždy len na kvalitu obsahu.

Využite všetky možnosti – sociálne siete

Kto nie je na sociálnych sieťach ako keby ani neexistoval – Facebook, Twitter, You Tube,… existuje množstvo sociálnych sietí, na ktorých je množstvo ľudí a tým pádom množstvo potenciálnych zákazníkov. Môžete s nimi komunikovať, zdielať obsah, prezentovať nový tovar. Nemôžete vybudovať veľký a známy obchod len na jednom marketingovom kanály. Komunikujte a oslovte starých aj nových zákazníkov aj prostredníctvom sociálnych médií. Až 2/3 používateľov mobilných zariadení je registrovaných na niektorej (alebo viacerých) sociálnych sieťach. Tento priestor môžete využiť aj vy a prezentovať na nich svoje produkty.

Zamerajte obsah svojej stránky aj na iné formy obsahu než je písaný text. Videá, alebo zvuky (nahrávky)  nie sú ešte tak nasýtené obsahom a SEO ako blogy na Google.

Email marketing

Rýchly a jednoduchý spôsob ako oznámiť zákazníkovi najnovšie informácie. Neoznámite to len jemu, ale aj jeho priateľom (cez sociálne siete). Dnes má email každý človek a takmer stále je online. K zákazníkovi sa vaša správa (email) dostane takmer okamžite a vy nemusíte čakať kým sa prihlási na sociálnu sieť a prečíta si váš odkaz. Táto efektívna forma propagácie produktov je vhodná hlavne pre klientov, ktorým záleží na kontakte so svojimi zákazníkmi.

Mobilný marketing

Tablety, smartfóny alebo mobilné telefóny sú v súčasnosti najpoužívanejším komunikačným prostriedkom. Priemerne na nich ľudia strávia dve hodiny denne. Používajú sa nie len na telefonovanie a posielanie MMS, SMS, atď, ale aj surfovanie po internete. Len smartfónov sa na celom svete predalo takmer 1,5 miliardy – veľký počet nádejných zákazníkov. Preto nezabudnite optimalizovať svoju webovú stránku na prezeranie v mobiloch.

Mobilný marketing je najrýchlejšie sa rozrastajúca marketingová metóda na svete. Z mobilných telefónov sa dá aj hlasovať v súťaži, hrať hry, online nakupovať, pozerať videá,… SMS, alebo MMS môžete po zákonnom získaní údajov zákazníka využiť na propagáciu nového tovaru aj vy.

Oslovte a komunikujte so zákazníkom prostredníctvom viacerých možností. Reklamy v internetovej televízii alebo využite priestor v mobilných aplikáciách – vaši stály, ale aj potenciálny zákazníci sú všade.