Nezaradené

5 Tipov Pre Tvorbu Obsahu v Roku 2016

 

SEO optimalizácia je must-have pre každý web. Konkurencia sa každým dňom zvyšuje. Prvé miesta vo vyhľadávačoch predávajú a boj sa vyostruje. Čoraz viac firiem si zakladá blogy a píše články. Vytvoriť SEO content, ktorý zlepší pozíciu vášho webu, si však vyžaduje pozornosť. V minulom článku sme sa venovali analýze kľúčových slov, ktorou by ste mali začať. Ako ju však efektívne využijete pri tvorbe obsahu? Inšpirujte sa najdôležitejšími SEO tipmi, ktoré vládnu roku 2016.

1.Tvorte obsah pre zákazníka, nie pre vyhľadávač

 Prácne ste analyzovali kľúčové slová, ktoré sa spájajú s vaším biznisom. Viete, čo ponúkate a aký produkt váš zákazník chce. Premysleli ste si krátke aj dlhé verzie fráz. Použili ste ich v nadpisoch, všetkých tagoch, meta dátach aj url adresách.

Opakovanie kľúčových slovných spojení je však dnes pre Google málo (a niekedy môže byť kontraproduktívne). Všimnite si, aké odkazy sa zobrazujú na prvých miestach vo vyhľadávaní. Obsahujú vami zadané kľúčové slová? Čoraz častejšie nie. Algoritmy oceňujú širokú zásobu spojení, ktoré s danou témou súvisia. Pre Google je to znamenie, že web môže poskytnúť zákazníkovi väčšiu hodnotu. A presne preto bol stvorený – pre vyhľadávanie a poskytovanie informácií.

Hľadané kľúčové slová sú len časťou ich príbehu. Nestačí pár výrazov. Mali by ste si vytvoriť kompletné asociácie, ktoré sa s vašim produktom spájajú. Ako to spraviť?

2.Odpovedajte na otázky a riešte potreby zákazníka

 Viete, čo váš potenciálny zákazník hľadá. Ale prečo to chce? Čo je jeho úmyslom? Aké otázky rieši? Prečo príde na vašu stránku? 70 % hľadaných výrazov obsahuje opytovacie zámeno. Povedzme, že ste bytovým architektom v Bratislave. Svoju stránku zaplníte kľúčovými slovami ako interiérový dizajn či bytový architekt. Váš zákazník však môže hľadať „ako zmodernizovať kuchyňu“. Odpovedzte mu.

Svoj produkt poznáte najlepšie. Používajte jazyk cieľovej skupiny, pre ktorú píšete. Vyberajte témy, ktoré ju môžu zaujímať. Pri tvorbe obsahu používajte skupiny kľúčových slov, ktoré sa jej týkajú. Vyriešením prvotného úmyslu, ktorý viedol zákazníka k vyhľadávaniu, to ale nemusí skončiť. Myslite na ďalšie informácie, ktoré môže chcieť, a nasmerujte ho k nim.

3.Na dĺžke záleží

 Budúcnosť je v long-form contente. Články, ktoré obsahujú 1500 až 2000 slov dosahujú podľa výskumov oveľa vyššie pozície než krátke blogy. Prečo je to tak? Google ich uprednostňuje z viacerých dôvodov. Dlhšie články poskytujú viac informácii o tom, či je obsah pre vyhľadávanie relevantný. Tým, že idú do hĺbky, sa im pripisuje vyššia hodnota. Okrem toho sú aj viac zdieľané.

Napísať dobrý dlhý článok si vyžaduje lepšiu znalosť tematiky, čas a energiu,  ktoré váš konkurent nemusí mať. Nepreháňajte to však s opakovaním kľúčových slov. Google vyhodnocuje synonymá podobne ako hľadané výrazy. Jeden komplexný článok pre skupinu kľúčových slov v rovnakej tematike preto stačí. Začínajte ho krátkymi vetami a hlavné kľúčové slová používajte najmä počas prvých 100 slov.

4.Buďte multimediálny

 Sprostredkujte svojmu čitateľovi interaktívny obsah. Články plné textu nie sú pre každého a potenciálneho zákazníka skôr odradia. Dôležitý je vlastný originálny obsah, tvorený rôznymi médiami. Obrázky z fotobanky nestačia a dosahujú nižšie hodnotenie.

Vytvárajte infografiky, videá, zoznamy, ilustrácie, podcasty. Použitie kombinácie minimálne dvoch z nich zvýši ranking vašej stránky.

5.Optimalizujte web tak, aby na ňom zákazník zostal

 User experience a user interface sú dnes horúcimi pojmami. Správne nastavený užívateľský dizajn je základom toho, aby sa na vašom webe zákazník cítil dobre. Prehľadnosť, interný linkbuilding a rýchle načítanie sú základ. Rýchle prekliky späť z vašej stránky na vyhľadávanie zhoršujú pozície vo vyhľadávači a pre Google sa stávate menej dôveryhodným.

Dajte si pozor, aby ste to neprehnali s marketingom na vlastných podstránkach. Minimalizujte rozptýlenia a rôzne pop-up okná. Pre mnohých používateľov môžu byť demotivujúce.

Snažte sa preto svojím obsahom poskytnúť zákazníkovi hodnotu, kvôli ktorej na stránke zostane a naplní jeho potreby. Google vás za to odmení.