Nezaradené

Najdôležitejšie SEO faktory 1.čast (on-page)

Najdôležitejšie SEO faktory 1.čast (on-page)

Vybrali sme pre vás 15 najdôležitejších SEO faktorov v roku 2015. Tieto faktory je dôležité poznať, preto sme sa vám ich rozhodli predstaviť. SEO faktory sme kvôli prehľadnosti rozdelili do 2 častí, a to na on-page a off-page.

On-page faktory sú nastavenia, ktoré môžeme vykonať priamo na našej stránke. Tieto faktory sú riadené vami alebo samotným kódovaním vašej stránky. On-page je v podstate základom celej SEO.
Vek domény

Vek domény je jeden z najpodstatnejších faktorov pretože doména, ktorá už má svoju históriu s dlhodobo pridávaným obsahom sú pre vyhľadávač google dôveryhodnejšie a majú prednosť pred novovzniknutými doménami. Jedným z dôvodov je aj to, že indexovanie nových stránok trvá dlhšie ako u starších stránkach, pri ktorých vyhľadávačom stačí indexovať len novo vzniknuté podstránky.

Kľúčové slovo v doméne

Kľúčové slovo v doméne, môže mať veľký dopad na pozíciu webstránky ale na druhej strane nemusí mať žiadny. Najvyšší dopad je pri úplnej zhode vyhľadávaného slova a názvu domény alebo subdomény. Oveľa menší dopad má pri čiastočnej zhode, teda ak sa kľúčové slovo vyskytuje v názve domény ale spolu s ďalších irelevantným slovom. Názov domény vyberajte vždy rozumne pozostávajúci maximálne z 2-3 slov aby bol pre návštevníkov ľahšie zapamätateľný  Taktiež je dobré si uvedomiť, že google vyhľadávač čoraz menej berie na ohľad výskyt kľúčové slova v doméne, ale napriek tomu sa oplatí používať kľúčové slovo v doméne, pretože pre návštevníka je prirodzenejší a ľahšie zapamätateľný čo spôsobuje, že sa k vám návštevník bude častejšie vracať, tým pádom sa vám zvýši miera preklikov na stránke. A to výrazne zlepšuje pozíciu vo vyhľadávači.

Titulok stránky

Ďalší podstatný faktor je titulok stránky, pretože práve titulok stránky je to, čo vyhľadávač posudzuje ako prvé. Mal by byť výstižný a obsahovať kľúčové slová. Prvé slovo v titulku vyhodnocuje vyhľadávač ako najpodstatnejšie. Preto by ste mali najpodstatnejšie kľúčové slovo použiť v titulku ako prvé. Netreba zabúdať na to, že titulok musí vyzerať zaujímavo aj pre užívateľa.  Taktiež sa nesnažte do titulku napchať čo najviac kľúčových slov, pretože vám môže hroziť zo strany google vyhľadávača penalizácia.

Nadpis H1 a ďalšie podnadpisy

Nadpisy sú skoro tak dôležité faktory ako titulok stránky. Je vhodné do nich ukladať kľúčové slová avšak netreba to s nimi preháňať. Nadpis H1 má najväčšiu možnú váhu. Odporúča sa ho mať na stránke len 1x. Nadpisy sa využívajú na posilnenie kľúčových slov. Netreba to však s kľúčovými slovami príliš preháňať. Treba si však dávať pozor na štruktúrovanosť nadpisov! Nemali by ste používať nadpis h3 pokiaľ ste nepoužili nadpis h2.

Rýchlosť načítania webstránky
Novým a dôležitým faktorom, ktorý google vyhľadávač berie na ohľad je rýchlosť načítania webstránky. Ani robotom vyhľadávača a ani užívateľom sa nechce dlho čakať kým sa vám načíta stránka. Ideálna doba načítania je 1-3 sek. Existuje mnoho nástrojov na overenie rýchlosti webstránky. Osobne odporúčam www.developers.google.com.

Anchor text

Anchor text je v poslednej dobe veľmi dôležitý SEO faktor. Slovo anchor v angličtine znamená „kotva“. Je to text odkazu,  ktorý návštevníka po kliknutí presmeruje na cieľovú stránku. Vždy si pamätajte, že je dôležité aby text v anchor text výstižne popisovali obsah cieľovej stránky. Avšak treba mať na pamäti, že anchor text by nemal byť všade rovnaký a viac sa vyplatí používať synonymá kľúčového slova.
Interné(vnútorné) odkazy

Sú to odkazy, ktoré smerujú z jednej podstránky na ďalšiu v rámci jednej domény. Interné odkazy navigujú robotov vyhľadávača a používateľov preto je dobré odkazovať na každé súvisiace témy. To dokáže znížiť bounce rate stránky a zvýšiť strávený čas na stránke a počet navštívených podstránok.  Interné odkazy sa najčastejšie vyskytujú v navigácií webstránky, v texte, v mape stránok(sitemap). Používajte pri vnútorných odkazoch do-follow odkazy, ktoré zvyšujú hodnotu podstránok. Pri interných odkazoch je dôležité používať anchor texty, ktoré vystihujú podstránku.

Originálny obsah stránky

Toto je dôležitý SEO faktor. Kedysi platilo, že čím viac kľúčových slov v obsahu stránky o to lepšie, ale dneska to už vôbec nie je pravdou.  V súčasnosti treba dávať pozor na originálnosť obsahu, pomer kľúčových slov atď. Obsah nikdy nepíšte pre vyhľadávače, píšte ich pre návštevníkov. Pri písaní textu nemajte vysoký výskyt kľúčových slov vyhľadávače vás za to môžu penalizovať, preto je dobré v texte používať synonymá kľúčových slov. Dávajte veľký pozor na duplicitu! Kopírovaný text z iných stránok vám môže viac uškodiť ako pomôcť.

 

Optimalizácia pre mobilné zariadenia

Posledné roky sa výrazne zvýšil počet používateľov používajúca mobilné zariadenia k prístupu na internet. S rastúcim používaním týchto prístrojov sa stáva optimalizácia stránok pre mobilné zariadenia významným faktorom, vplývajúca na pozície vo vyhľadávačoch.  Optimalizovať stránku môžete 2 spôsobmi. Môžete si zvoliť vytvorenie responzívneho dizajnu alebo mobilnú verziu. V súčasnosti je responzívny dizajn omnoho modernejším a praktickejším riešením.

Toto je o on-page faktoroch všetko. Určite ich netreba podceňovať. V nasledujúcom článku vám predstavíme 6 najdôležitejších off-page faktorov v roku 2015.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *