Nezaradené

Mobilné vyhľadávanie na Google sa zmenilo. Čo by ste mali vedieť?

Google v minulom roku, presnejšie 21.4.2015, vydal aktualizáciu algoritmu, ktorý výrazne ovplyvnil spôsob, akým sa stránky zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Na mysli máme predovšetkým mobilné vyhľadávanie. Čo sa zmenilo, prečo k tomu došlo a čo robiť?

Mobilné vyhľadávanie má stúpajúci trend

Počet návštevníkov vašich webových stránok, ktorí používajú mobilné zariadenie sa  vyrovnáva počtu tým, ktorí používajú stolný počítač resp. notebook. O tom niet pochýb, stačí chvíľka v Google Analytics a tento trend si okamžite všimnete.

Z toho vyplýva, že  mobilné vyhľadávanie prebieha častejšie a získava čoraz väčší podiel z celkového objemu vyhľadávania cez Google.  Ako optimalizovať webstránky, aby boli responzívne?

Google začal boj za responzívny dizajn

A práve takéto webové stránky chce Google vo svojom vyhľadávaní čo najviac obmedziť. Prvým krokom v boji proti „nepohodlným“ stránkam bolo nasadenie nového algoritmu dňa 21. apríla 2015.

Od tohto dňa Google vo výsledkoch mobilného vyhľadávania výrazne uprednostňuje webové stránky, ktoré majú responzívny dizajn a sú tak optimalizované pre mobilné zariadenia. Neoptimalizované web stránky penalizuje a posúva vo výsledkoch vyhľadávania nižšie ako predtým. Čo teda robiť, keď nemáte web s responzívnym dizajnom vhodným pre mobily a tablety?

Čo to pre vás ako vlastníka stránky znamená?

Ak si to premietneme do praxe, tak fakt, že vaša webová stránka nie je optimalizovaná pre smatfóny, môže mať celkom negatívny dopad aj na vaše príjmy. Výrazne vám klesne počet návštevníkov z mobilných zariadení a teda sa pripravíte aj o potencionálnych klientov.

Možno ste si už dávnejšie všimli, že pri hľadaní z mobilu alebo tabletu sa vám pri výsledkoch vyhľadávania zobrazí pod názvom stránky text: Optimalizované pre mobily. Zo začiatku to malo len informatívny charakter, no zmena algoritmu tomu dodala ešte väčšiu váhu.

Zaujímavý fakt, ktorý Google prezradil je, že čím viac návštev prichádza na váš web zo smartfónov, tak tým väčší dopad bude mať nový algoritmus na vaše hodnotenie a pozíciu.

Naopak, váš web sa môže zobrazovať na iných pozíciách v bežnom vyhľadávaní a na iných v mobilnom vyhľadávaní. Máte tak šancu predbehnú konkurenciu, ktorá web prispôsobený ešte nemá.

 Je môj web vhodný pre mobilné zariadenia?

Určite vás zaujíma otázka – je moja webová stránka vhodná pre smartfóny? Neexistuje nič lepšie ako si to otestovať. Ako? Cez nástroj, ktorý pripravil samotný Google. Tzv. Test vhodnosti pre mobilné zariadenia nájdete kliknutím na tento odkaz test vhodnosti pre mobilné zariadenia. Po načítaní stránky stačí zadať len URL odkaz vašej stránky (v našom prípade www.idcrew.sk ) a počkáte kým nástroj skontroluje vašu webovú stránku.

Výsledok nášho vzorového testovania bol úspešný. Zobrazila sa nám nasledujúca hláška:

test-mobil

 

Ako dopadol váš test? Ak bude Google považovať webstránku za nevhodnú, tak vám vyhodí opačnú hlášku a zároveň poskytne cenné informácie o tom, prečo tak urobil. Získate tak cennú spätnú väzbu priamo od najlepšieho zdroja.

Ak chcete vedieť podrobnejšie štatistiky nielen vašej stránky, ale aj podstránok, tak potom odporúčame použiť nástroj Search Console (Google Webmasters tools), v ktorom si môžete ešte lepšie skontrolovať použiteľnosť v mobilných zariadeniach.

Najčastejšie chyby podľa štatistík Google sú nasledovné:

  • použitie Flashu (mobily ho väčšinou nepodporujú)
  • nízka veľkosť písma
  • obsah webu sa automaticky neprispôsobuje veľkosti obrazovky
  • zle umiestnené odkazy a tlačidlá (ťažké sa trafiť na správny odkaz)
  • pomalé načítanie
  • nesprávne presmerovanie z desktopovej verzie na mobilnú verziu

Čo presne robiť, keď je test negatívny?

V podstate máte len dve možnosti – buď sa pustíte do práce a podniknete kroky k tomu aby to bolo v poriadku alebo to budete ignorovať a tváriť sa, že váš web je v poriadku. Odporúčame určite prvú možnosť, keďže ako sme už vyššie zdôraznili – len a len vy prídete o svojich potencionálnych zákazníkov.

 

responzívny dizajn

Alternatívna mobilná verzia webu / e-shopu

Ešte je tu však jedna možnosť ako optimalizovať web. Tou alternatívou je mobilná verzia webu, ktorá bude určená výhradne len pre mobily.

Vaša webová stránka už pri načítavaní identifikuje zariadenie (mobil, tablet, PC) a podľa toho spustí verziu stránky – buď klasickú alebo upravenú. Tento efekt ste si možno všimli, väčšinou je pred názvom domény malé m. Teda napríklad m.nazovdomeny.sk.

Táto metóda je však podľa nášho názoru o niečo horšia, pretože pri responzívnom dizajne webstránky sa automaticky vyhodnocuje, aké parametre má zobrazovacie zariadenie a následne sa prisppôsobuje dizajn webstránky. Pri mobilnej verzii webu sa návštevníkovi zobrazuje web v jednoduchšej podobe a zobrazia sa len najdôležitejšie časti webstránky.

Čím skôr začnete, tým lepšie pre vás!

Poznáme veľa klientov, ktorí sa vôbec o „mobilný dizajn“ stránky príliš nezaujímali. Niektorí z nich ani len netušili, že to môže mať dopad na ich príjmy. Darmo, dnešná doba sa točí okolo dotykových obrazoviek viac, než by sme čakali pred niekoľkými rokmi. Musíte začať kráčať s dobou.

Podniknite prvé kroky čo najskôr, nech vašich zákazníkov či návštevníkov nepreberie vaša konkurencia. Na záver tu ešte máte niekoľko motivačných čísel z Buzzsumo.com:

  1. Viac ako polovica používateľov cez mobilné zariadenie sa rozhoduje pri kúpe na základe mobilného vyhľadávania.
  2. Viac ako ¾ vyhľadávaní na mobile nakoniec skončia aj nákupom.
  3. Viac ako 60 % nákupov z mobilných zariadení urobili návštevníci ešte v rovnaký deň, ako na web prišli z vyhľadávania.

[button_2 color=“blue“ align=“center“ href=“idcrew.sk/kontakt-2″ new_window=“Y“]Potrebujem poradiť s optimalizáciou webstránky[/button_2]

 

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.