Hneď na začiatok je dôležité, aby sme si vysvetlili, čo to vlastne Google Ads je. V minulosti sa reklama na Google teda Google Ads nazýval Google AdWords. Google Ads je reklamný systém, ktorý vám umožní zobrazovať reklamy nielen priamo vo vyhľadávaní Google, ale taktiež aj na partnerských weboch Google, ako je napríklad Gmail alebo Youtube. Google Ads nám umožňuje zobrazovať naše posolstvo, produkty či služby, určené pre zákazníkov, v rôznych formách. V rámci Google Ads môže inzerovať akákoľvek firma, pritom nezáleží na tom, či pôsobí na B2C alebo B2B trhu.
Ako funguje reklama na Google?
Pri biznise potrebujete mať dobrú reklamu tam, kde chcete osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov. Najrozšírenejšia platforma, kde sa najrýchlejšie šíri reklama, je internet. Google je najväčší a najvyužívanejší internetový vyhľadávač na svete. Čo sa týka Google Ads, zobrazuje vašu reklamu, keď ľudia hľadajú na internete produkty a služby, ktoré ponúkate práve vy. Google Ads využíva moderné technológie na to, aby sa zobrazovali vaše reklamy potenciálnym zákazníkom práve vtedy, keď produkt aktívne vyhľadávajú a potrebujú. Takáto reklama na Google je síce platená, ale prináša so sebou niekoľko výhod.
- Vo výsledkoch vyhľadávača sa zobrazíte okamžite. Tento fakt vám dáva výhodu oproti konkurencii, ktorá využíva klasické rankovanie na prvej strane, ktoré môže trvať mesiace, či dokonca aj roky,
- Môžete presne špecifikovať, na aké slová cielite. Kľúčové slová môžete vyberať od všeobecných až po úplne špecifické,
- Môžete presne zadať znenie vašej reklamy. Rozdiel je viditeľný od organických výsledkov, ktoré zaindexujú iba text definovaný na vašej webovej stránke.
Všetkým výhodám spojených s Google Ads reklamou sme sa venovali v článku tu.
Čo ovplyvňuje cenu Google reklamy?
Cena Google reklamy nie je pevne stanovená. Cenu Google Ads reklamy ovplyvňuje Vami nastavená maximálna cena za preklik. Vyhľadávač Google potom uprednostňuje tých inzerentov, ktorý sú ochotní zaplatiť za reklamu viac. V praxi to teda znamená, že čím viac zaplatíte, tým je Vaša reklama na vyššej pozícií. Cenu reklamy na Google ovplyvňuje aj niekoľko ďalších faktorov, ako napríklad skóre kvality. Skóre kvality predstavuje odhad kvality kľúčových slov zobrazovaných reklám a vstupných stránok. Vyššie skóre kvality môže viesť k nižším cenám za preklik a vyšším pozíciám pri vyhľadávaní reklamy na webe. Ďalším faktorom je konkurencia. Čím je viac inzerentov na kľúčové slovo, tým je aj cena za preklik vyššia. Dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje cenu za preklik, je aj sezónnosť. Ako príklad môžeme použiť obdobie pred Vianocami, kedy narastá dopyt po službách a tovaroch. Inezrenti zaplatia viac za to, aby boli na vyšších pozíciách.
Google Ads cena za klik
Čo sa týka ceny Google Ads, neexistuje fixný cenník. Google Ads cena za preklik funguje na báze aukcie. Môže sa teda pohybovať na rôznych úrovniach. Znamená to, že za jeden klik môžete zaplatiť 0,05 €, 0,10 €, ale taktiež sa cena môže vyšplhať aj na 1 €. Dobrou správou pre vás je, že reklama na Google vás stojí toľko, koľko máte financií v rozpočte práve na túto reklamu. Zlou správou pre vás môže byť to, že cenu za kliky už nemáte vo svojej moci. Tak, ako sme už spomenuli, Google Ads funguje na princípe aukcie, a ak niekto zaplatí viac, veľmi ľahko vás môže preskočiť. V súčasnosti je aj na Slovensku obrovská konkurencia. Cena za jeden klik sa odvíja od kľúčového slova, ktoré je uverejnené v niektorom z odvetví. Napríklad v roku 2019 sa cena za klik, v oblasti financií, pohybovala nad 2€/klik, najnižšia cena bola v oblastí vzdelávania – 0,10€/klik.
Správa Google Ads
Ak chcete predávať, je potrebné, aby ste reklamy na Google Ads starostlivo spravovali. Spravovanie reklamy na Google Ads môžeme rozdeliť do niekoľkých bodov.
- V prvom rade je potrebné kontrolovať reklamy. Kontrolovať by ste mali výkon vašej reklamy za posledných 30 dní, skóre kvality kľúčových slov, kampane s obmedzeným rozpočtom ale aj reklamné kampane konkurencie.
- Spravovanie kľúčových slov. Pri spravovaní kľúčových slov môžete pridávať kľúčové slová, pridávať vylučujúce kľúčové slová, vymazávať nevýkonné kľúčové slová a pod.
- Porovnávanie historickej výkonnosti. V tomto bode si môžete zvoliť časový horizont, napríklad posledných 30 dní. Porovnávať môžete počet alebo hodnotu konverzií, náklady a cenu konverzií alebo pomer obratov a nákladov. V prípade dlhotrvajúcich kampaní, ktoré trvajú viac ako jeden rok, porovnávajte predchádzajúci rok.
- Vytváranie nových reklamných zostáv. Pri najvýkonnejších kľúčových slovách je potrebné zvážiť vytvorenie novej reklamnej zostavy. Nová reklamná zostava sa hodí vtedy, ak je počet kľúčových slov väčší ako desať. Ak niektoré kľúčové slovo prináša veľký počet konverzií, môžete vytvoriť novú reklamnú zostavu, určenú práve na toto kľúčové slovo.
Google Ads kupón 2022
Pri rozbiehaní hocijakého typu podnikania sa určite hodí každá finančná pomoc. Rovnako je to aj pri zakladaní reklamnej kampane na Google. Práve Google podporuje nové reklamné účty v Google Ads prostredníctvom kupónov a kreditov. V prípade, ak nespolupracujete s Google Partner agentúrou, ale máte nový účet na Google Ads, môžete požiadať o 75-eurový Google Ads kupón. Tento kupón sa vám pripočíta do 30 dní po minutí vašich 25 € v Google Ads.
Okrem kupónu vo výške 75 €, môžete získať aj kupón v hodnote až 350 €. Jediným problémom na získanie takéhoto kupónu je, že tento kupón môžete získať jedine prostredníctvom certifikovaného Google partnera. V tomto článku nájdete všetky výhody, prečo využiť služby certifikovaného partnera.
IDcrew.sk je certifikovanou Google partnerskou agentúrou od roku 2007. Spravujeme reklamné účty naších klientov s mesačným spendom viac ako 50 000 €.
Kontaktujte nás pre poradenstvo ohľadom Google ads.