Nezaradené

Ako vplývajú emócie na kliknutie Vašej reklamy?

Správne vytvorená reklama v Google AdWords je predpokladom novej návštevnosti v podobe zákazníkov. Dobre napísaný nadpis, ktorý potenciálny návštevník uvidí ako prvý, je akýmsi základným kameňom. Vo veľkej miere rozhoduje o tom, či človeka reklama zaujme alebo ju úplne odignoruje. Tieto rozhodovacie procesy sa v mozgu uskutočnia v priebehu zlomku sekundy.

Ako iste viete, v AdWords ste pri nadpisoch i popisoch obmedzení počtom znakov (rovných 25 znakov) a tak môže nastať problém s formuláciou a atraktivitou. Čo sa v článku dozviete:

1.Ako využiť čo najefektívnejšie každý znak v reklame.

2.Ako napísať reklamný nadpis tak, aby zákazník emočne cítil potrebu kliknúť a nakúpiť.

Dôležité sú kľúčové slová

Pri prisekume sme zistili, že väčšina inzerentov používa neurčité nadpisy, pri ktorých si človek nie je istý, či súvisia s tým čo chce nájsť.

Predstavte si situáciu – užívateľ vyhľadá frázu „športové oblečenie“, zobrazia sa reklamy s nadpismi „Pánske oblečenie“ alebo „Moderné pánske oblečenie“. Je to to, čo chce používateľ vidieť? Je reklama pre potencionálneho zákazníka dosť relevantná? Používateľ chce vidieť presne to, čo zadá do vyhľadávača. Nechce hádať. Musí si byť istý, že keď klikne, dostane sa presne k hľadanému produktu či službe. V tomto prípade by si nebol istý – narazím na športové pánske oblečenie alebo na moderné oblečenie, ktoré sa hodí na párty (to ale nechcem!)?

Nenechávajte ľudí hádať a potencionálnemu klientovi ponúknite presne to, čo hľadá. A ako to urobiť? Veľmi jednoducho – použite kľúčové slovo v nadpise a prepojte tak vyhľadávaciu frázu s reklamou.

Čísla majú svoju silu i logiku

A čo tak pridať do nadpisu nielen kľúčové slovo, ale napríklad aj čísla? Je všeobecne známe, že z psychologického hľadiska náš mozog považuje čísla za niečo dôležitejšie, než je samotný text. Okrem emočnej odozvy totiž prudko reaguje na kvantifikáciu.

Čísla uvedené v reklamnom inzeráte dodávajú istú dávku dôveryhodnosti. Nehanbite sa ukázať a prezradiť ľuďom, koľko u Vás stojí iPhone 6 alebo aké máte výsledky. Ak im čísla prezradíte ešte skôr ako kliknú, tak vás automaticky podvedome zaradia medzi spoľahlivých.

Alebo tiež môžete ušetriť. Niekto hľadá notebook Lenovo XYZ do 750 euro, klikne na Vašu reklamu a na e-shope zistí, že u vás stojí daný model 850 €. Čo urobí? S najväčšou pravdepodobnosťou odíde bez nákupu. Keby však tento človek videl v nadpise cenu, za ktorú sa momentálne predávam, tak šanca na preklik sa podstatne znižuje. Vy tak odoženiete / prilákate ľudí, ktorých chcete a naopak nechcete.

A posledný pozitívny efekt – odlíšite sa od svojej konkurencie, ktorá na čísla úplne zabudla.

Sila interakcie

Sociálnosť je vlastnosť, ktorú má každý človek na tejto planéte. Spravidla sú o niečo viac sociálnejšie ženy, čo ste si mohli všimnúť aj pri kampaniach na Facebooku. Nežnejšie pohlavie v porovnaní s mužmi sa napríklad častejšie pridáva do skupín, „likuje“ príspevky a stránky. Oplatí sa to využívať aj pri PPC kampaniach v Google AdWords. Ale ako?

Určite viete, že najlepšia je vizuálna reklama. Človeka dokáže obrázok upútať podstatne viac, než klasický text. Zaujímavou možnosťou, aj keď zatiaľ ešte nie pre SK inzerentov (v ČR to však už funguje) sú tzv. Google Nákupy. Tieto nákupy obsahujú okrem názvu aj obrázok s cenou a názvom obchodu. Sila interakcie sa naplno prejaví.

Niečo podobné však môžete vyskúšať aj vo svojich súčasných textových kampaniach. Použitie otáznika dokáže zvýšiť preklikavosť reklamy, pretože položená otázka stimuluje pocit rozhovoru, debatu (opäť určitú interakciu). Prečo si myslíte, že sme v nadpise tohto článku použili otáznik? Tak napríklad si vezmime kampaň s pôžičkami pre dlžníkov a dve možnosti nadpisu: „Dlžia vám peniaze?“ a „Mimosúdne vyrovnávanie“. Čo je podľa vás lepšie a kde klikne užívateľ skôr? Áno, prvá verzia je prirodzenejšia a určite bude mať väčšiu preklikavosť.

Na záver tohto bodu už len dodáme fakt, že reklamy s emóciou fungujú oveľa lepšie. Niekedy aj niekoľkonásobne lepšie, než tie klasické a „tvrdé“. Empatiu by mal využívať každý, kto sa v marketingu pohybuje.

V jednoduchosti je krása

Nie nadarmo sa to hovorí, veď aj pri reklamách to má svoj účinok. Pri predaji máme sklon používať dlhšie rozvité vety a spájať ich do súvetí. Chyba. Nesnažte sa pôsobiť dobre, snažte sa aby bol text jednoduchý a výstižný. Človek ho potrebuje pochopiť okamžite.

Nebojte sa používať 3 slovné vety. Na bok odsuňte aj citovo zafarbené slová a nespisovné slangové slová. Reklama musí „hovoriť“ jednoduchým a zrozumiteľným jazykom, aby mu chápal každý človek. Žiadne cudzie slová a odborné termíny z chémie.

Nesľubujte hory doly

My osobne sme alergický na nadpisy a textové reklamy typu: „Tabletky – 100 % chudnutie“. Už len z princípu by som na takúto reklamu neklikol, aj keby som mal problém s obezitou. No povedzte, nie je zavádzanie hneď od začiatku tvrdiť, že na 100 % klient schudne? Vyhnite sa preto sľubom, ktoré nemáte nijako podložené.

Musíte sa opierať o fakty. Rovnako tak aj pri tvrdení, že ste najlepší/najväčší/najkvalitnejší e-shop na Slovensku. Pozor aj na zablokovanie AdWords účtu. Google si potrpí na pravdu a neznáša, keď niekto v inzerátoch návštevníkov zavádza.

Skontrolujte gramatiku

Ako sme už spomenuli, mali používať jednoduchý jazyk. To ale neznamená, že máte hovoriť svojim neformálnym nárečím. Dodržujte pravidlá slovenského jazyka, vyhnite sa hrúbkam a používajte diakritiku. Nepoužívajte ani skracovanie a dávajte si pozor na chyby, veď aj v 25 znakoch sa ich dá urobiť dosť. Nechajte si texty a popisky skontrolovať vašimi známymi alebo kolegami. Pri dodržaní gramatiky budete pôsobiť profesionálnejšie.

Zamerajte sa na vaše silné stránky

Určite na svojom e-shope alebo webstránke nájdete výhody oproti vašej konkurencii. Prečo ich nevyužiť? Nemáme teraz na mysli nejaké chvastúnstvo, no vhodne ich použiť pri reklame v AdWords môže mať svoje čaro.

Zdôrazňujeme, že chvastať, vyťahovať sa a hovoriť aký ste skvelí nie je dobré. Aj keby to bola pravda, tak to neznie príliš dobre. Zamerajte sa preto skôr na vaše silné stránky týkajúce sa benefitov pre zákazníka. Benefity sú to, čo potencionálneho zákazníka zaujímajú – čo od vás dostane okrem objednaného tovaru alebo služieb? Myslí pritom na seba, nie na to, kto ste a akí dobrí ste.

Riešenie problémov pomáha

Každá služba alebo tovar rieši nejaký problém. Neviem ako vy, ale my osobne nenakupujeme tovar len kvôli tomu, aby sme ju mali a vlastnili. Očakávame od nej, že splní naše špecifické potreby.

Prečo prichádzajú zákazníci k vám? Aký je ich zámer a potreba? Ktorý problém potrebujú kúpou vyriešiť? Následne je dobré do nadpisov v Google AdWords zahrnúť fakt, že daný produkt pomáha riešiť konkrétny problém. Uvidíte, že vaša kampaň bude o niečo úspešnejšia.

Pár slov na záver

Tak čo, dávajú vám naše rady a tipy zmysel? Skúste sa vžiť do kože zákazníka častejšie. Pozerajte sa na to nielen očami majiteľa e-shopu, ale aj potencionálneho zákazníka. Snažte sa vytvoriť so zákazníkom interakciu na základe empatie. Návod sme vám popísali vyššie, teraz je už len na vás ako sa toho chopíte.

[button_2 align=“center“ href=“idcrew.sk/kontakt-2″ new_window=“Y“]Chcem poradiť s Ad words reklamou[/button_2]

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *