Nezaradené

15 najnovších vylepšení v Google AdWords

15 najnovších vylepšení v Google AdWords

Možno ste už niektoré zmeny v Google AdWords postrehli aj vy. Ak ste si ich všimli, tak sa určite jedná o tie väčšie, keďže každoročne Google predstaví v reklamnej sieti niekoľko desiatok až stoviek zmien. Drvivá väčšina z nich je však tak malá, že sa vás priamo poriadne ani nedotkne.

Poďme sa však pozrieť na tie, ktoré vás môžu nielen zaujať, ale vám aj môžu priniesť konkurenčnú výhodu. Veď ten kto sa pravidelne vzdeláva, má pred lenivcami poriadny náskok!

1.Rozšírenie o popisky

Začneme tým najviac badateľným, keďže rozšírenie o popisky je snáď najviditeľnejšou novinkou – reklame totiž pridáva o riadok viac. Tým pádom je logicky o niečo väčšia a pre oko človeka viac výraznejšia. Očakávať teda môžete vyššie percento preklikov.

Aj napriek tomu, že inzerenti majú možnosť použiť toto rozšírenie, tak to robí len malé percento z nich. Veľká časť to stále ignoruje. Pokiaľ patríte medzi nich, určite to zmeňte a nastavte. Prečo to nevyužiť? Pri reklame môžete zvoliť až 4 popisky, pričom každý z nich môže mať maximálne 25 znakov. Najčastejšie sa zobrazujú najlepšie 2 – 3 popisy a naopak nezobrazujú sa pri reklamách po pravej strane a pri veľmi nízkom ratingu reklamy.

Ďalšia zmena týkajúca sa rozšírenia reklám sú tzv. Dynamické odkazy na podstránky. Google po nastavení automaticky pridáva odkaz na podstránku, ktorú označí a považuje pre daného užívateľa za najviac relevantnú.

2.Gmail Sponsored Promotions (GSP)

GSP sú reklamy, ktoré sa zobrazujú vybranému publiku priamo v ich Gmail e-mailovej schránke. Tieto reklamy majú pomerne pekný a moderný dizajn, ktorí pôsobí veľmi nerušivým dojmom. Len malá časť inzerentov Gmail reklamy používa, no tí, ktorí prišli na ich čaro sú určite spokojní.

3.YouTube PPC

Samozrejme, využívať reklamy na YouTube bolo možné už dávnejšie. Fungovali však na princípe pay-per-view – PPV. Jednoducho povedané, za reklamu ste zaplatili len v prípade, že si užívateľ pozrel celé 30-sekundové video. Google však časom prišiel na to, že z reklám môže dostať ešte viac. Preklikov z videí je totiž o niečo viac a preto nastavil spôsob na klasický PPC (platba za klik) model. Len na okraj dodáme, že zachovaný ostal aj model PPV.

4.GEO cielenie

Máte servis elektrospotrebičov v Bratislave a chcete, aby ste platili len za ľudí v okolí hlavného mesta? Donedávna to nebolo také jednoduché, no Google v roku 2015 predstavil v AdWords cielenie podľa miest i krajov. Nie je to však 100 %, keďže ani samotný Google nedokáže zabrániť tomu, aby vám prišiel dopyt od zákazníka z Banskej Bystrice. Každopádne GEO cielenie reklamy je krokom vpred.

5.Google nákupy

Vlastníte alebo spravujete internetový obchod? Máme pre vás skvelú správu. Nákupy Google sú skvelou možnosťou ako získať nových zákazníkov. Túto možnosť taktiež nepoužíva široké spektrum inzerentov a tak máte priestor predbehnúť svoju konkurenciu.

Na začiatok však musíme zdôrazniť fakt, že momentálne sa Google nákupy momentálne na Slovensku využívať nedajú, no predpokladáme, že v blízkej budúcnosti sa budú dať vytvoriť aj v našej krajine. A čo to tie nákupy Google sú? Google umožňuje zobrazovať obrázky produktov z vášho internetového obchodu. Keď používateľa zaujme, klikne na reklamu a dostane sa na vašu konkrétnu stránku s daným produktom.

Kampane tohto typu dokážu priniesť podstatne vyššiu návštevnosť a teda aj návratnosť investície do reklamy, než klasické textové reklamy. Predstavte si situáciu, že užívateľ zadá do Googla výraz iPhone 6s, následne sa mu zobrazí textová reklama s nápisom Mobilný telefón iPhone 6s a krátkym popisom. Vedľa toho sa zobrazí aj reklama s obrázkom, nápisom, cenou a menom e-shopu. Na ktorú reklamu podľa vás klikne? Ktorý internetový obchod má väčšiu šancu uspieť „v boji“ o klienta? Je pre oči lákavejší text alebo obrázok?

Odpoveď je vám snáď jasná a ak máte e-shop, ktorý odosiela do ČR alebo aj do zahraničia, tak nič nečakajte a začnite používať túto novinku v AdWords. Časom sa snáď dočkáme tejto skvelej funkcie aj na SR trhu.

6.Demografické údaje

Pri reklamách v obsahovej sieti nám Google prezradí aj dôležité informácie týkajúce sa pohlavia, veku a rodinného stavu, ktorým sa nami vytvorená reklama zobrazila. Aj keď sa nejedná o úplne všetkých užívateľov, tak táto vzorka dokáže človeku výrazne pomôcť pri cielení na zákazníka.

Napríklad môžete zistiť, že ženy vo veku 40 – 45 rokov reagujú na vašu reklamu oveľa lepšie, než by ste čakali v porovnaní so ženami vo veku od 20 – 25 rokov. Demografické údaje obsahujú aj počty zobrazení reklamy, preklikov a to najdôležitejšie – konverzie. Samozrejme tie si musíte najprv nastaviť. Google AdWords vám tak poskytuje údaje, ktoré nemusíte využiť len pri reklamách vo vyhľadávaní, no taktiež aj pri vymýšľaní ďalších marketingových aktivít.

7.Nový a lepší prehľad štatistík aukcie

Viete o tom, že teraz máte možnosť ešte jasnejšie vidieť a vedieť aj to, ako sa vám darí v porovnaní s konkurenciou? Google pridal v AdWords funkciu – segmentovať výsledky podľa zariadenia. Zistíte napríklad to, že vám sa darí pri zobrazovaní reklám v počítačoch/notebookoch, no naopak ste niekoľko krokov za konkurenciou v úspešnosti reklám v mobilných zariadeniach.

Takéto zistenie môže byť nápomocné z toho hľadiska, že viete určiť, čo treba zlepšiť na vašej webstránke alebo e-shope. Hrôza v mobiloch? Investujte peniaze do prepracovania a optimalizácie stránky pre mobilné telefóny. Kým to nebude hotové, zatiaľ vypnite zobrazovanie reklám v mobilných telefónoch, nech zbytočne neprichádzate o peniaze.

8.Remarketing na e-maily

Táto novinka je veľmi jednoduchá. V podstate stačí nahrať vašu databázu e-mailových adries do vášho rozhrania Google AdWords. Databázu e-mailov si vybudujete okrem objednávky najjednoduchšie pri odmenení zákazníka napríklad tematickým e-bookom. Na nahrané kontakty viete samostatný remarketing zacieliť v prípade, že sa e-maily spárujú s užívateľmi zo systému AdWords.

9.Forwarding number

A toto ste vedeli? Najnovšie je možné pridať mobilné telefóne číslo k svojmu účtu. Vďaka tomu zistíte, koľko ľudí vám naozaj zavolalo a dokážete nastaviť aj parametre na zaznamenanie konverzie. Teda príklad – zákazník vám zavolá a hovor bude dlhší ako 20 sekúnd, tak sa automaticky bude považovať za konverziu.

10.Vplyv rozšírenia reklám na aukciu reklám

Ešte len prednedávnom malo na dobré umiestnenie vašej reklamy v aukcii vplyv skóre kvality daného kľúčového slova a tiež aj vaša ponuka za kliknutie. Dnes je to troška ináč. Efekt či lepšie povedané vplyv má už aj očakávaný vplyv na rozšírenie reklamy.

A ako rozšírenie reklamy vlastne ovplyvňuje aukciu? Presnú odpoveď nemáme, keďže Google si svoje tajomstvá rád necháva pre seba. V tomto prípade je to však celkom jedno. Totižto aj keby na aukciu reklám nemalo rozšírenie žiaden vplyv, tak je celkom škoda rozšírenie nepoužívať, keď môže dávať veľký zmysel.

11.Zahrnutie chýb a menších preklepov

Všetky vyššie uvedené novinky a zmeny možno hodnotiť kladne. V tom nám azda dáte za pravdu. Podľa nášho názoru sa však dostávame k jedinému zhoršeniu, ktoré si však drvivá väčšina používateľov ani len nevšimne. V podstate Google vám dáva menšiu kontrolu nad zobrazovaním vašich reklám. Prečo?

V minulosti bolo pravidlom, že v prípade nastavenia presnej a frázovej zhody pri kľúčových slovách sa reklamy nezobrazovali pri chybách a tzv. preklepoch. Teraz to už vôbec neplatí. Užívateľovi sa zobrazí reklama aj v prípade, keď zadá frázu bez diakritiky, v jednotnom/množnom čísle alebo dokonca s chybou.

V podstate to dáva zmysel a pri niektorých kľúčových slovách to môže byť naozaj fajn. Napríklad pri všeobecnom pojme mobilné telefóny je úplne jedno či to človek zadá s chybami alebo bez nich. Problém však môže nastať pri zadávaní značiek. Riešením tak môže byť napríklad vylúčenie kľúčových slov alebo tiež dôsledné kontrolovanie reportu o vyhľadávacích frázach. Nezabudnite, že zmysel nemá používať kľúčové slová v podobných tvaroch (obraz – obrazy, kabát – kabáty). Mať jedno kľúčové slovo v účte viackrát je naozaj veľmi začiatočnícka chyba, ktorá sa vám nemusí oplatiť.

12.Lepšie počítanie konverzií

Táto zmena sa netýka ľudí, ktorí vlastnia alebo spravujú internetový obchod, keďže im odporúčame používať dynamické meranie konverzií s dosadzovaním hodnoty transakcií, prípadne aj meranie transakcií v Analytics. Pre ostatných však prichádza v AdWords k veľmi príjemnej zmene, ktorá zabezpečí lepšie počítanie konverzií.

Teraz si môžete vybrať, či môžete opakovanú konverziu od jedného unikátneho používateľa zarátať raz alebo viackrát. Takže napríklad pri vypĺňaní formulára vás zaujímajú počty ľudí, nie počty odoslaných a vyplnených formulárov. Niekto totiž môže vyplniť formulár aj 2 krát v priebehu dňa. V tomto prípade je dobré nastaviť konverzie ako jedinečné.

Je tu ale druhá možnosť, ktorú uvedieme na príklade vstupeniek. Návštevník kupuje vstupenku na hokejový zápas KHL nielen pre seba, ale aj pre svojich kamarátov. V tomto prípade vás teda bude zaujímať skôr počet predaných vstupeniek, než počet ľudí. Počet teda nastavte na – všetky konverzie.

13.Propagácia aplikácii pre smartfóny

Do beta verzie sa dostala aj propagácia aplikácii pre chytré mobilné telefóny. Je síce dostupné len pre vybraných užívateľov, no časom sa možno dočkáme aj spustenia medzi všetkých ľudí.

Táto novinka zaujíma predovšetkým vývojárov, ktorí ponúkajú mobilné aplikácie. Dokážu prostredníctvom tejto propagácie lepšie cieliť na ľudí, ktorí si aplikáciu stiahli. V skratke – jedná sa o remarketing pre ľudí používajúcich vaše mobilné aplikácie. Využite pre tento druh propagácie nájdu napríklad aj banky či väčšie firmy.

14.Vyhľadávacia sieť s možnosťou výberu zobrazenia

Kozmetická zmena týkajúca sa zakladania novej kampane. Donedávna ste si pri zakladaní mohli zvoliť „Vyhľadávacia sieť“ alebo „Reklamná sieť“. V roku 2015 sa však objavila voľba Vyhľadávacia sieť s výberom zobrazení.

Nezmenil sa len názov, ale aj nastavenie, ktoré vám môže oproti pôvodnému nastaveniu zastaviť únik rozpočtu. Avšak každý lepší expert na AdWords vám poradí, že ak chcete zobrazovať reklamy vo vyhľadávacej a obsahovej časti, tak to nemáte kombinovať v jednej jedinej kampani.

Preto odporúčame aj my možnosť kampane Vyhľadávacia sieť s výberom zobrazení nepoužívať. Najlepšie riešenie je naozaj vyhotoviť jednu kampaň zvlášť pre vyhľadávaciu sieť a druhú pre obsahovú sieť. Lepšia kontrola nad kampaňami = lepšie zisky.

15.Dynamický remarketing

Dynamický remarketing snáď poznáte. Písali sme o ňom v predošlom článku, no v tom prípade sa jednalo o dynamický remarketing na Facebooku. V AdWords máte 2 možnosti:

  1. Vygenerovať remarketingový kód v AdWords. (jednoduchšia možnosť)
  2. Prepojiť AdWords a Google Analytics, pričom remarketing riešiť vďaka Analytics.

Remarketing cez Analytics oceníte kvôli tomu, že ponúka definíciu publík – a to cez viac ako 250 dimenzií a metrík. Každé jedno remarketingové publikum však musí mať aspoň 100 členov. V inom prípade sa totiž nespustí. Ak preto chcete podrobné členenie, tak sa vám oplatí len v prípade, že váš web navštevuje naozaj množstvo ľudí (desaťtisíce).

Ale poďme sa pozrieť na ten dynamický remarketing, ktorý je skvelý pre vlastníkov e-shopov. Dynamický remarketing znamená, že užívateľ nielen navštívil vašu stránku, ale vie aj to, ktoré konkrétne produkty si na vašom e-shope prehliadal. Reklama sa mu teda zobrazuje práve na tieto produkty! Skvelé no nie?

Pár slov na záver

Veríme, že sa vám náš dnešný článok páčil. Google nás neprestáva udivovať nielen svojou úžasnou schopnosťou meniť veci k lepšiemu, ale aj šokovať troška kontroverznejšími rozhodnutiami. V každom prípade, ak budete mať doplňujúce otázky k bodom vyššie, prípadne si nebudete dať vedieť rady, tak nás kľudne kontaktujte. Radi vám pomôžeme!

 

[button_2 color=“blue“ align=“center“ href=“idcrew.sk/kontakt-2″ new_window=“Y“]Chcem poradiť s AdWords reklamou[/button_2]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.