7 tipov ako zvýšiť konverzie na stránke
Neviete prísť na to, prečo váš online biznis stagnuje? Práve v tejto chvíli, kým sa nad touto dilemou zamýšľate, vaši konkurenti zatiaľ podstupujú testovania a snažia sa prísť na spôsoby, ako vybudovať dôveru a zlepšiť vzťahy práve s vašimi klientami. Ak vám stúpol tlak, máte šťastie, že ste narazili na tento článok, pretože vám ponúkneme 7 efektívnych taktík, vďaka ktorým vám potencionálnych zákazníkov už nik nevyfúkne. Ibaže by ste ich nepraktizovali. A to by bolo, ako nám po prečítaní článku určite dáte za pravdu, naozaj nerozumné.
Efektívny marketing vzbudzuje v zákazníkoch vnútorný pocit túžby. Vyvoláva v nich túto potrebu vaša domovská stránka? Pri e-shope je to totiž to jediné, čo vytvára základný prvý dojem a navonok vás reprezentuje.
Predstavte si, že máte chuť na kávu. Vstúpite do neznámej kaviarne. Zrazu vaše zmysly dostanú podnety, ktoré mozog okamžite zaznamenáva. Zacítite tú omamnú vôňu čerstvo pomletých kávových zŕn. Zrak vám padne na sympatickú čašníčku kráčajúcu po vyleštenej podlahe a hneď na to na tácku v jej ruke, na ktorej nesie latte macchiato s bohatou penou a škoricou navrchu. Na jazyku si predstavíte podmanivú smotanovú chuť. Kým stojíte v rade všimnete si moderný nábytok a prírodné farby. Čakanie vám spríjemňuje cinkanie lyžičiek. Neviete sa dočkať kedy pri pokladni necháte bohaté prepitné. A teraz sa vráťme do reality tým, že skúsite pomyselne otvoriť dvere na vašej webstránke. Objektívne zhodnoťte svoje dojmy. Ako prvé zistíte, že je oveľa ťažšie vzbudiť v niekom túžbu, keď máte k dispozícii len minimum ľudských zmyslov, na ktoré môžete pôsobiť, čiže sa automaticky znižuje percento úspešnosti vyvolania rovnakého zážitku z nákupu ako pri tom opísanom vyššie. No uvedomte si, že vo váš prospech hrá ten najdôležitejší zo všetkých – zrak. Ako teda prinútiť vašich potenciálnych zákazníkov aby VIDELI, že práve vy im ponúknete to čo chcú?
Navigácia
Ľahká orientácia na stránke, je to čo ľudia hľadajú. Najčastejšia chyba, ktorá odláka z vášho webu návštevníka ešte skôr ako si vôbec stihne objednať tovar, je nepraktickosť. To, že niekto zamieril práve k vám znamená, že potrebuje niečo nájsť. Dajte mu to, čo hľadá tým najjednoduchším spôsobom. Bez komplikácií. Na to vám skvele poslúži funkcia automatického dokončovania, vďaka ktorej návštevník vždy nájde najbližšie vyhovujúce výrazy už pri písaní kľúčového slova. Návrhy vyhľadávania pomôžu opraviť kritéria, pokiaľ neboli nájdené relevantné výsledky, alebo priamo odkázať na produkt.
Pokiaľ máte tovar rozdelený do veľkého množstva kategórií, je dobré uľahčiť návštevníkom orientáciu prostredníctvom rolovateľného menu. Omrvinková navigácia nemusí byť účinná len v rozprávkach. Janíčkovi a Marienke pomôže rovnako ako vašim zákazníkom, a vašim konverzným pomerom ani nehovoriac. A to všetko nenápadným tlačidlom, ktoré zasvieti po objednaní produktu – Pokračovať v nákupe.
Menej je niekedy viac
Alebo v jednoduchosti je krása. To všetko majte na mysli, keď vytvárate tlačidlá či kolónky. Optimalizujte všetko na minimum. Nie je nič horšie ako dezorientovaný klient. Čas sú peniaze, a tie vám zákazník za žiadnych okolností nedá ak ho oberiete o čas. Ľahká matematika. Preto ho nezahlťte a neodpútavajte jeho pozornosť zbytočnými vecami. Na čo si pýtať osobitne Meno a Priezvisko v dvoch rôznych políčkach? Áno, aj taká maličkosť ako neustále preklikávanie v bielych poliach objednávacieho formulára vie ľudí odradiť. Skvelým príkladom jednoduchosti a zároveň budovania dôvery medzi klientom a vami je online chat. Pokiaľ si od ľudí pýtate pod Menom a Priezviskom v ďalšej kolónke aj emailovú adresu, nielenže musia zvyčajne písať znovu svoje meno, ale zamyslia sa aj nad tým, že vám poskytujú kontakt na ďalšie vaše marketingové aktivity, a viete, že spamy nepotešia ani jednu schránku. Online chat je rýchlejší ako emailová správa a zároveň zákazník nie je nútený cítiť sa nepohodlne vyťukávaním telefónneho čísla.
Upútanie pozornosti
Kreativite sa medze nekladú. To je však pravdou len v umení. Aj keď sa ideme zaoberať témou dizajnu, v tomto odvetví sa popustiť uzdu fantázii na úkor funkčnosti nevypláca. Vaša stránka musí reprezentovať vašu spoločnosť. Ak máte určité charakteristické znaky pre váš podnik, nezabudnite ich graficky aplikovať aj do vášho webu. Farby alebo typické logo budujú vašu identitu a značku, vďaka nim budete oveľa ľahšie zapamätateľný. Rozhodujúce pri tvorbe stránky sú aj aspekty ako veľkosť písma, rozmery jednotlivých kolónok, či dokonca tvar tlačidiel. Ak ste sa nikdy nezaoberali psychológiou farieb, určite by ste do tejto problematiky mali načrieť, pretože ako sme povedali, zrakové vnemy sú tie, na ktoré vplývate, a správnym zvolením farebných kombinácií dokážete naozaj divy. Teória ich ladenia nie je zložitá, stačí sa oboznámiť s kolesom k sebe kontrastných farieb a použiť ich práve na tlačidlo, kvôli ktorému celý e-shop vznikol – Kúpiť.
Výzva konať
Samotné upútanie pozornosti zákazníka vás však z biedy nevytrhne ak vám vzápätí zmizne. Udržať si ju, to je tá časť, ktorú tvorcovia webu často podceňujú. Ak chcete, aby ľudia spravili ďalší krok, musíte ich presne nasmerovať. Najefektívnejší je zrozumiteľný návod ako urobiť úkon, ktorý očakávate, že bude zo strany klienta vykonaný. Objasnite KDE, PREČO, NA ČO má kliknúť a ČO sa stane, keď tak urobí. Žiadny úspešne fungujúci podnik nie je o tom, koľko potenciálnych zákazníkov navštívi váš obchod, pokiaľ nikto neklikne na Pridať do košíka. Skvelou výzvou konať sú aj nenápadné orientačné šípky, ktoré smerujú zákazníka priamo ku kúpe. Na podobnom princípe môžete rozdeliť objednávku do viacerých krokov – je to efektívne a prehľadné riešenie.
Prispôsobenie
Sto ľudí, sto chutí. Nemôžete vyhovieť každému, ale ak chcete urobiť dobrý biznis, musíte sa o to pokúsiť. Dajte ľuďom možnosť triediť výrobky podľa ceny, recenzií, bestsellerov, dátumov pridania, poskytnite im voľbu počtu produktov zobrazovaných na jednej stránke a doprajte im zúžiť počet položiek výberom špecifických charakteristík. Jednoducho sa riaďte heslom náš zákazník, náš pán.
Produkt
Obrázok produktu. To je to, na čom zákazníkovo oko potrebuje spočinúť ako prvé. Každý chce vedieť za čo hodlá utratiť peniaze. Nikdy nezanedbajte kvalitu fotografie, zároveň však dbajte na to, aby sa zobrazenie nelíšilo od reálneho výrobku. Skvelým pomocníkom je rýchly náhľad, ktorý umožní netrpezlivým zákazníkom vidieť detaily tovaru bez toho, aby naň klikali. Nasleduje názov, popis, cena výrobku, či jeho dostupnosť na sklade. Pri jednotlivých variantoch hlavného produktu uvádzajte explicitné informácie, vzorky farieb či intuitívne grafické znázornenie, napr. tabuľku veľkostí. Prvky, ako sú hodnotenia zákazníkov a odkazy na podobné produkty situujte v spodnej časti.
Dôveryhodnosť
Pomôcť vybudovať dobré vzťahy s klientami vám pomôžu recenzie a odozvy od spokojných zákazníkov. Najlepšie čísla vo výskumoch dôveryhodnosti získali doplňujúce krátke videá o vašej firme, ktoré by nemali z dôvodu udržania pozornosti presahovať 1,5 minúty, či jednoduchá slide show tvorená fotografiami z výroby. Nadviazať lepší kontakt sa vám podarí aj zverejnením fotografií a krátkych popisov ľudí, ktorí sa na obchode podieľajú.
A na záver vám len prajeme veľa šťastia v zvyšovaní konverzií na vašej stránke. A nikdy. Neprestávajte. Skúšať.
[button_2 color=“blue“ align=“center“ href=“http://idcrew.sk/kontakt-2/“ new_window=“Y“]Kontaktujte nás pre zvýšenie objednávok[/button_2]