Nezaradené

Ako získať viac lajkov na Facebooku?

Každá akcia, ktorú spravíte na  Facebooku (pridanie videa, pridanie odkazu, pridanie obrázka) je posudzovaná cez Algoritmus Edge rank, ktorý vyhodnotí kvalitu príspevku a následne zobrazenie užívateľom. Toto zobrazenie príspevku posudzované cez Edge rank sa tiež nazýva organický dosah príspevku. Ako písať statusy aby boli viditeľné a získali čo najviac lajkov?

Čo je organický dosah, ako môžme organický dosah ovplyvniť?

 

Organický dosah je celkový počet jedninečných osôb na Facebooku, ktorým bol Váš príspevok alebo status zobrazený prostredníctvom neplatenej distribúcie. Ináč povedané počet unikátnych užívateľov, ktorým bol určitý obsah (napríklad:post zverejnený na fanpage) zobrazený aspoň raz bez použitia platenej reklamy.

Ak je Váš príspevok zaujímavý (čím viac užívateľov interaguje s Váším príspevkom) potom je  väčšia šanca že zvýšite organický reach na Facebooku.

 

Ako je organický dosah na Facebooku vyhodnocovaní?

Organický dosah príspevku je určovaný tzv. Edge rankom. Edge Rank je algoritmus Facebooku, ktorý vyhodnocuje ktorý post zobrazí užívateľovi.

 3 zložky Edge Ranku

  1. Affinity Score (Zohľadňuje aký blízky je vzťah medzi užívateľom a obsahom)
  2. Edge Weight( Hodnota príspevku-ako užívateľ interaguje s obsahom, aký typ akcie vykonal s príspevkom)
  3. Time Decay (Aký starý je príspevok, novšie príspevky sú uprdňostňované pred staršími)

Affinity Score (Skóre pre interakciu)

Znamená ako je „spojený“ určitý užívateľ s príspevkom.  Napríklad: Priatelím sa s Ferom na Facebooku,  ako dobrý kamarát prispievam často na jeho nástenku. Moje “Affinity Score“ s Ferom bude vysoké, a Facebook vie že chcem vidieť jeho príspevky.

Edge Weight( Hodnota príspevku)

Väčšinou na Facebooku používame  3  typy príspevkov.

1.Príspevok s obrázkom

2.Text s odkazom

3.Video

Užívatelia rôzne interagujú s našími príspevkami a podľa toho im Facebook aj priradzuje rôznu hodnotu. Každá jedna akcia, ktorú užívateľ vykoná v súvislosti s príspevkom na mojej Fan page (lajk, koment, zdieľanie) vytvára príbeh.

Viac komentované príbehy budú mať väčší organický dosah na Facebooku ako príbeh, ktoré dostali len lajk. Facebook rozlišuje príspevky a priradzuje im rôznu váhu. Video alebo obrázok má väčšiu hodnotu, ako obyčajný príspevok s odkazom.

Keď bude osoba X komentovať príspevok s obrázkom,  v očiach Facebooku bude tento príspevok hodnotnejší, než koment osoby Y na textový príspevok s odkazom.

 Time Decay (Vek príspevku)

Starší  príspevok stráca svoje skóre pre organický dosah, pretože ho predbehnú novšie príspevky.

 Kedy je najvhodnejší čas na písanie statusu?

Organický dosah Vášho príspevku je limitovaný, ako sme už spomínali mierou interakcie a množstvom iných faktorov. Jedným z faktorov je tiež konkurencia. Ak píšete status vtedy keď píše aj Vaša konkurencia šanca na získanie čo najväčšieho dosahu sa znižuje. Čím viac konkurencie, tým menšia šanca že status bude viditeľný. Kedy je najvhodnejší čas naplánovať zverejenie statusu? Intuícia Vám napovedá, že najviac užívateľov na Facebooku je cez deň, práve to je najlepší čas kedy zverejniť status.

 

Slávny marketér Neil Patel na svojom blogu  používa o štúdii, v ktorej preskúmali viac ako 1 bilión statusov z celého sveta. Aký je záver?  Patel odporúča zverejňovať statusy vo večerných hodinách. Kvôli jednoduchej rovnici:  Čím menší je celkový počet postov ktoré so sebou súťažia, tým väčšia je miera interakcie.

Záver: najlepší čas kedy zverejniť post je medzi 21:00 -23:00.

Facebook-miera-interakcie-podľa-času

Facebook-miera-interakcie-podľa-času

 Nedeľa najlepší deň kedy písať statusy

Najlepší deň kedy napísať status je nedeľa, kedy priemerne interaguje s Vašími príspevkami na Facebooku 401,75 užívateľ. Podobne aj v sobotu má zmysel písať statusy kedy priemerne reagujú na Vaše príspevky  365,35 užívateľa.

Najlepšie-dni-pre-publikovanie-statusov-na-Facebooku

Ktoré typy postov majú najlepší výkon?

Pri písani statusu používame:

1.Text

2.Obrázky

3.Videa

4.Odkazy

Podľa Pattela najlepšíu mieru interakcie dosahujú posty začínajúce otázkou. Ak chcete zvýšiť mieru interkcie začnite Váš post otázkou. Ďaľší výskum hovorí, že až 5 krát väčšiu mieru interakcie dosiahol status, ktorý obsahoval okrem otázky aj obrázok.

Ďalší typ postu ktorý dosahuje najlepšiu mieru interakcie je Video. Pri videu však odborníci odporúčajú vložiť video priamo na stránku, ako len skopírovať odkaz.

Miera-interakcie-podla-typu-postu na Facebooku

Buďte kontroverzný, vtipný, osobný a budete žať úspech

Marketér  Michael Cheney odporúča,  byť pri písaní kontroverzný, vtipný a osobný. Ak si vyberiete akýkoľvek zo spomínaných 3 spôsobov, budete žať podaľa Cheneya úspech. Spôsob akým Cheney odporúča písať posty na sociálnych sieťach je tzv. STORY TELLING. Je to spôsob kde rozpraváte príbeh. Snažíte sa zaujať natoľko že užívateľa prinútite kliknúť na Váš post aby ho celý dočítal. Táto technika sa väčšinou využíva pri propagácii produktov.

 Príklad

controversyquestion

Skrátený preklad

Ak ste v sračka.. s biznisom, a vvýskúšali ste už pre záchranu úplne  všetko. Tento problém riešite už nekonečne dlho  a stále sa Vám ťažko drží nad vodou potom mám pre Teba správu….

Je to TVOJA vina.

Nie je to o „ekonomike“.  Nie je o „obchodných kontaktoch“ ktoré si získal alebo o „ľuďoch s ktorými hovoríš“.  Nie je to o vonkajších vplyvoch a iných okolnostiach. Nie je to o tom, že už ľudia viac nechcú od Teba nakupovať.

Si to TY kde je problém. . .

 

5 Tipov na záver ako zvýšiť organický dosah na Facebooku a získať viac lajkov

 

1.Ak chcete zvýšiť  oraganický dosah Vášho príspevku píšte zaujímavo a pútavo aby užívatelia Vaše statusy lajkovali, komentovali a zdieľali

2.Najlepší čas na písanie statusov je medzi od 21:00-23:00

  1. Najlepší deň v týždni na písanie statusov je nedeľa

4.Status s otázka + obrázok, alebo video  majú väčšiu mieru interakcie

5.Snažte sa odlíšiť, buďte  vtipný, kontroverzný, rozpravajte príbehy

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *