Nezaradené

Dynamický remarketing na Facebooku

Dynamický remarketing na Facebooku

Dennodenne sme obklopovaní nespočetným množstvom reklám. Na každého z nás útočia zbytočné informácie, ktorým aj tak nevenujeme pozornosť. Inak na tom nie sú ani vaši potenciálny zákazníci. Nepodstatné odkazy ľudia ignorujú, a hromadné oslovenia nediferencovanej skupiny blikajúcimi bannermi ich vytáčajú. Ako teda zacieliť svoje marketingové aktivity na klientov, pri ktorých ste si istý, že ich zaujíma to, čo ponúkate?

Facebook prednedávnom oznámil rozmach Dynamic Product Ads, ktorý umožňuje maloobchodníkom synchronizovať svoj katalóg produktov s reklamnými marketingovými nástrojmi na Facebooku. Na tejto sociálnej sieti donedávna táto možnosť štandardnej remarketingovej výzbroje každého internetového marketéra nebola.

Tento efektívny a výkonný nástroj funguje na princípe zobrazovania reklám na konkrétne produkty, o ktoré už užívateľ sociálnej siete v minulosti prejavil záujem, a čo je hlavné, už sa pred ním neschová na inom zariadení. Toto bolo donedávna nemožné. Teraz si predstavte, že váš klient navštívi vašu stránku a prezerá si na nej daný tovar. Prejde pár produktov, no ani jeden z nich si nekúpi. Ani tisícky fanúšikov na vašej stránke vám nepomôže, pokiaľ ani jeden nevytiahne peňaženku zo zadného vrecka. Bez predaja niet biznisu, ako teda ľudí stimulovať ku kúpe? Dá sa povedať, že dynamický remarketing funguje na princípe Zeigarnikovej efektu, čo znamená, že ľudia majú tendenciu pamätať si nedokončené či prerušené úkony ďaleko lepšie, než tie hotové. Na pozadí to prebieha nasledovne: reklamný systém si starostlivo uloží všetky produkty zo zoznamu e-shopu. Užívateľ klikne na stránku a systém si ho automaticky zaznamená do zoznamu návštevníkov. Akonáhle sa porozhliada po určitom tovare, reklamný systém si ho poznačí ako potenciálneho záujemcu o konkrétny produkt. Ak sa platba neuskutoční, zostane v liste záujemcov, ak obchod prebehne, systém si ho zo zoznamu vyškrtne. Čo sa však stane vo chvíli, keď váš potenciálny zákazník na druhý deň, či týždeň na stránke sociálnej siete s priestorom na reklamné banneri narazí na produkty, o ktoré sa zaujímal, ale neklikol na Pridať do košíka? Áno, vzbudíte jeho záujem, upútate jeho pozornosť, pretože mu pripomeniete, že nákup nedokončil. A to je to, z čoho vy profitujete.

Pre nastavenie dynamického remarketingu je však nutné vytvoriť produktový feed, čo je vyššie spomínaný zoznam produktov a ich parametrov, čiže cena, URL produktu, URL obrázka, dostupnosť na sklade a podobne. Potom zrealizovať zmeny v remarketingovom kóde a vopred nastaviť samotný remarketing. Nezaobídete sa bez Facebook Business Managera, ktorý tvorí nadstavbu pre klasický Facebook ponúkajúcu pre firmy zaujímavé funkcie. Na jeho založenie budete potrebovať osobu zodpovednú za primárnu facebookovú stránku a konto vašej firmy. Následne na to vytvoríte pre Facebook produktový katalóg s informáciami opísanými pri feede vyššie. A tu vaša práca končí, pretože ju musíte prenechať skúsenému programátorovi. Jediné na čom si dajte záležať je práca s dĺžkou textu, cena uvádzaná s bodkou namiesto desatinnej čiarky, formát a najmä obrázky, pretože tie sú automaticky použité v reklamách. Po spustený systému na pokročilú optimalizáciu systému, ako ste zvyknutý pri Adwords, nemyslite. Avšak pevne veríme, že tu vám chýbať nebude, keďže aj takáto jednoducho bežiaca kampaň čoskoro docieli výsledky a to za pomerne malú investíciu. Veď uvidíte sami.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.