Nezaradené

Budúcnosť vyhľadávania, a nové trendy vo vyhľadávaní

Digitálny svet naplno ovplyvňuje množstvo ľudí po celom svete. Cez internet nakupuje čoraz väčšie množstvo ľudí. Online nakupovanie sa vyvíjalo pomerne rýchlo. Najväčší „boom“ sme zaznamenali počas pandémie, a prakticky tento „boom“ pretrváva dodnes. Tu však nastáva jeden závažný problém pre obchodníka. V širokej konkurencii webových stránok, ktoré sa snažia predávať svoje produkty, je pomerne náročné presadiť sa. Prostredníctvom tohto článku sa pokúsime charakterizovať nové trendy vo vyhľadávaní, čo môže v online marketingu znamenať
vítanú pomoc.

Prečo je sledovanie nových trendov dôležité?

Sledovanie nových trendov je pre vás kľúčovým prvkom pri stanovení novej obchodnej stratégie. Ak tieto nové trendy nesledujete, alebo im nedávate prílišnú vážnosť, míňate zbytočne peniaze. Medzi tie najväčšie trendy z minulosti radíme prepojenie na sociálne siete alebo vyladenú mobilnú verziu e-shopu. Ak ste týmto trendom v minulosti nevenovali pozornosť a nepoznáte ich, vo svete online marketingu máte problém. V prípade, že tieto trendy máte už v malíčku, môžeme sa vrhnúť na nové trendy, ktoré sa budú týkať roku 2023.

Prioritou je krátke video

Momentálne patrí video k najpreferovanejším typom obsahu. Z tohto dôvodu by video nemalo chýbať vo vašej marketingovej stratégii. Najlepším krokom pre vás je prepojenie sociálnych sietí s videom. Predávať prostredníctvom krátkych videí môžete na sociálnych sieťach ako TikTok alebo Instagram. Nakoľko Youtube nechcel za týmito hráčmi zaostávať, vytvoril platformu Youtube Shorts, ktorý má momentálne 1,5 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo znamená pre inzerentov vynikajúcu príležitosť na predaj.

Tvorbu krátkych videí by ste si mali výrazne uľahčiť

Krátke video musí byť pútavé a výstižné. Pri tvorbe videa musíte myslieť na to, že máte len pár sekúnd čistého času. Preto by ste nemali vytvárať video s množstvom kontextu navyše. Určite by vám pomohlo, keby ste sa učili od popredných tvorcov. Tí totiž vedia pristupovať ku každému formátu videa tak, aby sa autenticky spojilo so svojím publikom.

AR je vynikajúci tip

Prostredníctvom rozšírenej reality (AR), sa môžete oddeliť od svojej konkurencie. Takýmto spôsobom poskytujete zákazníkovi úplne nový, fascinujúci spôsob, ako sa dozvedieť o vašej značke. AR ponúka nielen pútavý spôsob poskytovania informácií, ale zlepšuje aj používateľskú skúsenosť, ktorá sa zameriava na jednoduchosť používania.

Chatbot je vítaný doplnok vášho webu

Vo väčšine prípadov prebehne online nákup bez využitia zákazníckeho servisu. Nejaký problém sa občas predsa len vyskytnúť môže. Ak neposkytnete kvalitný servis, väčšina vašich zákazníkov u vás nakupovala pravdepodobne naposledy. V zákazníckom centre pravdepodobne nemôžete mať zamestnaných ľudí 24 hodín denne, 7 dní v týždni. V dnešnej rýchlej dobe chcú ľudia vyriešiť problémy skoro okamžite. Nikto nebude tolerovať, ak vaša odpoveď bude trvať príliš dlho. Určite urobíte dobre, ak si nastavíte šikovného chatbota s často kladenými otázkami.

nové trendy vo vyhľadávaní

Zaujímať sa o zákazníka aj po nákupe

Zaplatením a vyexpedovaním tovaru váš vzťah so zákazníkom týmto nekončí. Určite mnoho zákazníkov ocení, ak v prípade nesprávnych parametrov produktu budú môcť tovar jednoducho vrátiť. Ručíme vám, že v prípade bezproblémového vrátenia tovaru si zákazník u vás znova niečo kúpi. Takisto sa zaujímajte aj o to, či bol zákazník s nákupom celkovo spokojný. Ak sú vaši zákazníci spokojní, skúste im ponúknuť nejakú zľavu na budúci nákup. V takomto prípade má zákazník pocit, že sa o neho zaujímate, a viete o ňom.

Z umelej inteligencie netreba mať strach

Umelej inteligencie (Al) sa netreba báť. Nevyženie všetkých zamestnancov, a nezožerie kvantum peňazí. Ak chcete byť konkurencieschopní, musíte investovať do umelej inteligencie. Al zautomatizuje mnohé procesy a dokáže vás odbremeniť od manuálnej práce. Al upravuje ponuky pre zákazníka na základe aktivity v čase. Umelá inteligencia upravuje úvodné stránky s personalizovaným obsahom. Znamená to, že dvaja zákazníci vidia na vašej stránke v rovnakom čase niečo iné. Dôležité je, že vidia len to, čo ich zaujíma.

Budúcnosť je v hlasovom vyhľadávaní

Predpokladá sa, že zákazníci budú v budúcnosti omnoho lenivejší, ako sú teraz. Tí, ktorí raz vyskúšajú hlasové vyhľadávanie, na ťukanie do klávesnice už ani nepomyslia. Hlasové vyhľadávanie by malo doplniť ešte vizuálne vyhľadávanie.