Tvorba Web Stránok od 114 €-Webstránka do 3 Dní+Doména a hosting v cene+Registrácia do TOP 90 Katalógov Zadarmo.

Prečo je 100 % našich zákazníkov spokojných
s našimi službami? Pretože tvoríme web stránky
na svetovo najpoužívanejšej platforme a naši
zákazníci si stránku po vytvorení dokážu spravovať sami.

Vyžiadať nezáväznú ponuku

Výroba Web stránok od 114 € do 3 Dní+Doména a hosting v cene+Registrácia do TOP 90 Katalógov Zadarmo.

Prečo je 100 % našich zákazníkov spokojných
s našimi službami? Pretože tvoríme web stránky
na svetovo najpoužívanejšej platforme a naši
zákazníci si stránku po vytvorení dokážu spravovať sami.

Vyžiadať nezáväznú ponuku

Tvorba web stránok od 114 €-SEO+Doména a hosting v cene+Garancia návštevnosti pre Váš web

Prečo je 100 % našich zákazníkov spokojných
s našimi službami? Pretože tvoríme web stránky
na svetovo najpoužívanejšej platforme a naši
zákazníci si stránku po vytvorení dokážu spravovať sami.

Vyžiadať nezáväznú ponuku

Tvorba web stránok + SEO od 114 € Webstránka už do 3 dní+Registrácia do TOP 90 katalógov CZ+SK úplne ZADARMO

Prečo je 100 % našich zákazníkov spokojných
s našimi službami? Pretože tvoríme web stránky
na svetovo najpoužívanejšej platforme a naši
zákazníci si stránku po vytvorení dokážu spravovať sami.

Vyžiadať nezáväznú ponuku

Ako vytvoriť content plán pre firemný blog

contentplan

contentplan

8 sekúnd. To je čas, za ktorý musí váš obsah zaujať. Žijeme v dobe, kedy sme zahltení informáciami. Minulá generácia informácie hľadala, my ich dnes selektujeme z neskutočného kvanta. To je jeden z dôvodov, prečo je budovanie kvalitného obsahu skutočne dôležité. Budujete ním u zákazníkov dôveru a lojalitu k vášmu produktu i značke. Ak budú vedieť, že váš obsah im prináša hodnotu, tak strávia jeho čítaním viac času. A budú sa vracať. Kvalitný obsah ukazuje ľudom, že ste pripravení im pomôcť vyriešiť ich problémy.

 

Prieskum od Content Marketing Institute ukázal, že až 93% B2B marketérov používa content marketing. Teda marketing s použitím kvalitného vlastného obsahu. 78% marketingových manažérov sa v prieskume od DemandMetric vyjadrilo, že obsah je budúcnosťou a stojí o 62% menej v porovnaní s tradičným marketingom.

 

Content plán je stratégia, ako robiť hodnotný obsah, ktorý budú vaši zákazníci chcieť konzumovať. Nasledujúcich 6 krokov vás prevedie postupom, ako vytvoriť, či prípadne zlepšiť obsah vášho firemného blogu.

Zadefinujte si cieľ

Áno, znie to ako klišé, ale robiť niečo len preto, že to robia ostatní, nie je zrovna najlepšia stratégia. Musíte poznať víziu vášho biznisu a produkt samotný, číselné ciele a stratégie do budúcna. Následne tomu prispôsobte aj váš obsahový plán.  Na začiatok si zodpovedajte tieto 3 otázky:

  • Prečo chceme produkovať obsah?
  • Aký druh obsahu na to potrebujeme?

Chcete svojich zákazníkov pobaviť, vzdelávať alebo inšpirovať? Každopádne udržujte jednotný štýl komunikácie a myslite na tento cieľ.

goal-concept_GyQjPdPu

Poznajte vášho zákazníka

Chystáte sa produkovať kvalitný obsah, ale aj ten najlepší článok na svete vám bude na nič, ak ho neukážete správnym ľudom na správnom mieste. Môžete stráviť hodiny písaním článku či natáčaním videa, no budete len v tretine cesty. Zamyslite sa preto nad tým, kto sú vaši zákazníci. Vypracujte si tzv. persónu zákazníka.

  • Kto je náš zákazník?
  • Akú má prácu, čo robí vo voľnom čase, aké web stránky ho zaujímajú?
  • Aké má problémy a ako mu môj produkt môže pomôcť?

Toto je naozaj dôležité. Napíšte si všetko, čo môže byť podstatné a čo viete o vašom zákazníkovi predpokladať. Ak máte viacero cieľových skupín zákazníkov, spracujte si každú skupinu zvlášť. Následne pripravíte obsahové kategórie pre každú z nich.

Obzrite si konkurenciu a porovnajte sa

Viete kto je vaša konkurencia? Choďte na konkurenčný web a pozrite si ich aktivitu na sociálnych médiách. Sledujte, ako komunikujú. Aký využívajú jazyk? Akým témam sa venujú a akú majú odozvu od čitateľov? Napíšte si všetko čo sa vám páči aj nepáči. Inšpirujte sa tým dobrým. Ale pozor, nekopírovať!

Následne sa pozrite na váš produkt, váš web a vaše sociálne médiá. Spravte si inventúru všetkých online marketingových aktivít. Po analýze konkurencie a vašich aktivít budete zaručene vidieť, kde máte priestor na zlepšenie.

Vyberte formát obsahu, ktorý budú čitatelia milovať

Obsah môžete publikovať ako sekciu „Blog“, ako „Novinky“, alebo ju jednoducho nazvať „Články“. Ak už máte zabehnutý firemný blog, ďalším krokom môže byť e-book s najčítanejšími článkami. Možností je naozaj veľa.

Ak ste sa rozhodli pre podstránku s názvom Blog na vašom webe, vytvorte si kategórie článkov, ktoré budete publikovať. Myslite pritom na jednotlivé cieľové skupiny.

Máte úspešných klientov? Zverejnite ich príbeh – success story o tom, ako ste im pomohli (nezabudnite na ich súhlas ;).  Podľa cieľov a typu zákazníka môžete robiť rôzne prieskumy a publikovať dáta, ktoré budú nápomocné, napr. ako sme si ukázali v úvode článku.

 

Populárne sú tak isto rady, ako niečo urobiť/vytvoriť, napr. ako napísať prvý blog. Ak si trúfate spracovať grafiku, tak skúste publikovať nejakú infografiku. Môžete využiť rôzne nástroje ako napr. Piktochart.

 

Tieto typy obsahu momentálne fičia:

– „ako na…“

– grafy, prieskumy

– rozhovory

– citáty, motivačné články

– e-booky

– webináre, videá a vlogy

– podcasty

– TOP 10… čohokoľvek, čo sa týka vášho biznisu

Vyberte si témy

 Najjednoduchší spôsob je brainstorming. Ak neviete, ako na to, tu je návod. Brainstorming môžete robiť sami alebo v skupine. Existujú však aj na online nástroje, ktoré môže použiť každý sám a nájsť tak inšpiráciu.

 

  1. HubSpot’s Blog Topic Generator – funguje tak, že zadáte 3 kľúčové slová, čoho by sa mal článok týkať a generátor vám ukáže možné názvy a témy vášho obsahu.
  2. Buzzsumo – nástroj, do ktorého zadáte slovo alebo tému. Ukáže vám najzdieľanejšie články. Môžete sa teda inšpirovať tým, čo už ľudí zaujalo.
  3. Quora – na tomto webe sa ľudia pýtajú otázky a iní zas odpovedajú. Dozviete sa teda veľmi konkrétne, o čom by sa čitatelia chceli dozvedieť viac.

 

Kľúčom pri content marketingu je konzistentnosť. To platí hlavne pri témach a kategóriách. Mali by sa týkať vášho biznisu. Mali by mať určitú postupnosť a štruktúru. A hlavne rovnaký štýl.

Všetko spracujte do editorial kalendára

Teraz už viete, prečo a pre koho chcete tvoriť obsah. Mali by ste mať definovaný formát, možno už aj nápady na kategórie a konkrétne témy. Ostáva teda už len urobiť si publikačný kalendár (editorial calendar) a, samozrejme, vytvoriť samotný obsah!

Ako často dokážete produkovať nový článok, video, podcast? Pokiaľ vytvoríte na začiatku 4 články a potom nastane odmlka na pár mesiacov, premrháte tým veľmi slušný štart.

Práve preto je veľmi užitočné vytvoriť content plán. Bude vás aj trošku motivovať. Na začiatok vám poslúži aj jednoduchý Excel súbor. Nezabudnite na dátumy – kedy má byť článok hotový a kedy má byť publikovaný. Uveďte si tam, o akú konkrétnu kategóriu a tému ide. Ideálne aj to, kto je za písanie článku a publikovanie zodpovedný. A máte prehľadný plán, už ho len dodržiavať. Ale my veríme, že sa vám to podarí.