Nezaradené

SEO TRENDY 2017

seo trendy 2017Aké sú trendy vo vyhľadavaní a aké zmeny  nás čakájú vo vyhľadavaní v roku 2017?  Za posledné obdobie google zahrnul do vyhľadavača pokročilé novinky ako napríklad real-time penguin. Narástol počet mobilných vyhľadavaní a rovnako má stúpajúcu tendnciu aj hlasové vyhľadávanie. Poďme sa teda pozrieť čo nás čaká v roku 2017.

 

Hlasové vyhľadávanie

Hlasové vyhľadávanie nie je žiadnou novinkou, avšak jeho používateľnosť stále narastá. Aj keď spočiatku túto metódu moc ľudia nemali v láske, je stále rozšírenejšia. Jej použiteľnosť by mala v najbližšej doberapídne stúpnuť, a to hlavne vďaka digitálnym asistentom ako je Google Home.

 

Nultá pozícia?

Je samozrejme, že všetci sa chceme vo vyhľadávaní nachádzať na prvej pozícií. Čo je to však nultá pozícia ? Ide o takzvanú priamu odpoveď, ktorú ponúka Google. Doteraz touto odpoveďou boli texty z wikipedie. Rozhodli sa však ich ponúkať aj z iných stránok. Aby ste sa na nultú pozíciu dostali je nutné šperkovať prepracovanosť obsahu a štruktúru dát.

HTTPS

Po novom prehliadač Chrome ukazuje ak webová stránka nepoužíva zabezpečené pripojenie HTTPS. Dbajte na túto bezpečnosť. Ak užívateľ zbadá, že vaša stránka nie je bezpečná, môže si to rozmyslieť a stránku nenavštívi.

Vyskakujúce okná

Už predchádzajúci rok sme sa mohli stretnúť s upozorneniami na POP-UP okná pri „mobile first“. Príliš mnoho vyskakujúcich okien užívateľom prekáža, ale už nie sú jediný. Takéto stránky sa nepáčia už ani Google a preto sa rozhodol ich od roku 2017 trestať. Budú tak robiť hlavne z dôvodu, že tieto okná kazia „user experience“ tj. užívateľskú skúsenosť.

Uživateľska skúsenosť je prvoradá

Zamerajte sa pri tvorbe obsahu aby ste uspokojili potreby návštevníka. Je veľmi dôležité pochopiť zámer návštevníka webu. Aký je zámer, hľadá návštevník odpoveď na otázku alebo chce nakúpiť? Každý z týchto cieľov je odlišný a je dôležité prispôsobiť webstránku každému cieľu a servírovať to čo návštevník hľadá.

 

SEO pre mobily

Koľko času strávite na sociálnej sieti alebo hľadaním tovaru, služby alebo nejakého infa cez telefón s porovnaním s časom stráveným týmito činnosťami na počítači ? Väčšina asi omnoho viac, niektorí možno ani počítač už nemajú. A to je dôvodom prečo je dnes dôležitejší mobilný index ako index desktopových stránok.

Minulý rok po prvý krát v histórií prekonal počet mobilných vyhľadávaní, vyhľadávania desktopové. V roku 2017 Google teda uprednostní mobilné verzie webov. Preto začnite budovať mobile first context.

seo, web, mobile

Rýchlo a ešte rýchlejšie

Už vieme o oznámení Googlu, že rýchlosť stránok bude jedným z faktorov, ktorý ovplyvňuje ich umiestnenie vo výsledkoch. Tá bude tento rok teda asi najdôležitejším faktorom, na ktorý by sme sa mali sústrediť. Ako na to aby boli weby rýchlejšie ? Už teraz môžeme používať Facebook Instant Articles ale veľkým boom bude tento rok nástup technológie AMP.

Čo je AMP?

Tento open source projekt zvaný Accelerated Mobile Pages je revolúciou v mobilnom vyhľadávaní. Všetci dobre poznáme ten pocit, keď po rozkliknutí výsledku musíme nevrlo čakať. Koniec koncov aj tak často zistíme, že sme hľadali niečo iné a môžeme čakať na otvorenie ďalšieho výsledku. Toto nekonečné čakanie vďaka AMP skončilo. V niektorých krajinách už AMP vyhľadávanie funguje. Zobrazujú sa karty s Page AMP popisomotvárajú sa násobne rýchlejšie. Medzi jednotlivými výsledkami môžete jednoducho preklikávať a ak prejdete rýchlejšie omnoho viac obsahu.

Načo je to dobré?

Musíme uznať, že rýchlosť mobilného pripojenia, ale aj samotných mobilných zariadení nás dosť limituje. Web po načítaní sťahuje aj 10 zdrojov a tie musí teda stiahnuť aj prehliadač v telefóne. Pri 3G sieti hovoríme pri tomto príklade o 3 sekundách pre pripojenie plus čas samotného sťahovania.

Ako to, že sú AMP stránky rýchlejšie?

Vďaka technológií AMP sa podľa Googlu weby načítajú 4 krát rýchlejšie a majú 10 krát nižšiu dátovú náročnosť. Najväčšia podstata rozdielu sa skrýva v Javascriptoch. AMP JS knižnica sa skladá s minimalistických JS umiestnených v CDNsťahuje ich asynchrónne. Vďaka tomu nečaká web na stiahnutie pred vykreslením stránky. Ďalej je podstatný fakt, že umiestnenie zdrojov v CDN a ich odkazovanie vždy z rovnakej URL zvyšuje možnosť, že Váš prehliadač už má súbor stiahnutý.

Zaujímavé sú isto aj kaskádové štýly CSS3. AMP neumožňuje odkazovať na externé Stylesheety a všetky štýly má v HTML dokumente. Poslednou vychytávkou je AMP Cache, vďaka ktorým Google zvládne výsledky vyhľadávania poskytnúť omnoho rýchlejšie. Tieto proxy based cache fungujú tak že po prvom načítaní sa uloží do cache a ďalší návštevník ho následne získa rýchlejšie. Z pohľadu výkonu ide o výborne riešenie.

Toto všetko nás čaká v roku 2017 a každý by sa mal na to včas a riadne pripraviť. Tieto trendy budú znamenať istú zmenu vo svete SEO ako ho poznáme.

Zhrnutie

Rok 2017 bude rokom mobilov. Podľa štatistík  až 60 % vyhľadavaní prebieha cez mobilné zariadenia. Tento trend bude mať rastúci potenciál. Zamerajte sa na optimalizáciu webstránky pre mobily a buďte krok vpred pred konkurenciou. Nezabúdajte na použivateľskú skúsenosť, a prispôsobte obsah webstránky potrebám návštevníka.