Nezaradené

SEO OPTIMALIZÁCIA PRE VYHĽADAVAČE: 9 NAJVÄČŠÍCH MÝTOV

seo-optimalizacia-pre-vyhladavace-myty

 Máme pre vás „zákernú otázku“: Viete, čo robí SEO (search engine optimisation) špecialista? Jeden by vám možno povedal, že všetko pre to, aby web stránky firmy boli na prvých miestach na Googli, alebo aby ľudia rýchlejšie našli jej výrobky. Čo si však predstaviť pod pojmom „všetko“?

Keďže Google mení algoritmy pre pozície stránok vo vyhľadávači stovky krát ročne, SEO optimalizácia pre vyhľadavače sa neustále vyvíja. Práve preto pribúda okolo neho čoraz viac nejasností a rôznych mýtov, ktoré jeho použitie sťažujú. Aj malá nevedomosť však dnes môže znamenať veľké straty. V tomto článku sa preto pozrieme na 9 najčastejších mýtov, s ktorými sa stretnete pri optimalizovaní webu pre vyhľadávače.

Mýt #1: Náš biznis sa zaobíde bez SEO

Inzeráty v novinách, Zlatých stránkach a billboard pri diaľnici. Staré dobré časy sú dávno preč. Vaši súčasní aj potenciálni zákazníci sú online. A hľadajú čo najlepšie riešenie svojich potrieb. Opravár práčok v Trenčíne a okolí? Vstavané skrine na mieru? Lacná výmena okien? Na internete vám konkuruje nielen obchod oproti, ale veľa menších aj väčších firiem, ktoré – na rozdiel od vás – čerpajú výhody z používania SEO.

Veta: „Kto nie je na internete, akoby nebol,“ by preto dnes mohla znieť skôr: „Kto nie je na prvých dvoch stránkach v Googli, akoby nebol.“ Posúďte sami, koľko trpezlivosti s googlovaním máte vy?

Mýtus #2: Stačí nám PPC reklama a AdWords

Správne nastavená PPC reklama dokáže rýchlo a efektívne priviesť na váš web správnych zákazníkov a dosiahnuť konverzie. Dlhodobo to však nestačí. Na rozdiel od SEO, AdWords reklamy neprinášajú organické zvýšenie pozície vo vyhľadávači. Vyžadujú stále investície. To môže byť nevýhodné najmä pri veľmi konkurenčných kľúčových slovách, ktorých cena postupne stúpa.

Na druhej strane SEO môže po pár mesiacoch dostať vaše web stránky k zákazníkovi samo a relatívne lacno.  Vyžaduje si to však čas a prípadne aj SEO špecialistu. Avšak oplatí sa vám, pretože ľudia majú oveľa väčšiu dôveru k organickým výsledkom než k tým plateným. Tie často preskočia, akoby tam ani neboli.

Mýtus #3: SEO je o opakovaní kľúčových slov. Čím viac, tým lepšie

Keď ste kedysi hľadali vo vyhľadávači nové červené nohavice, Google indexoval weby podľa toho, ktoré tieto výrazy obsahovali. V roku 2016 sa tak už nestane. Pravidlá sa medzitým veľakrát zmenili a z kľúčových slov sa stali mýty sami o sebe.

Dnes už nestačí preplniť stránky tými istými kľúčovými slovami. Čakáte, že čím viac ich tam bude, tým vyššie web sa váš web dostane? Privysoká hustota kľúčových fráz môže byť skôr na škodu. A (nielen) Google vyhodnotí vaše stránky ako spam bez hodnoty.

Mýtus #4: Kľúčové slová už nie sú podstatné pre SEO

Pozrime sa na opačný problém: Načo používať kľúčové slová? Google výrazne zmenil spôsob, akým funguje vyhľadávanie. No vedieť, čo prináša zákazníkov na váš web, je stále základ. Analýza kľúčových slov je východiskom nastavenia SEO stratégie a správne umiestnenie key words je dôležité – či ide o obyčajné texty, meta tagy, alt tagy, url linky a všetky on- aj off-page backlinky. Treba však myslieť na správnu mieru a používať rôzne synonymá.

Posledné SEO trendy sú hlavne o správnom mixe long-tailových kľúčových slov a kvalitného obsahu, ktorý odpovedá na otázky a potreby zákazníka, a popritom buduje vzťahy.

seooptimalizaciaprevyhladavacekeywords

Mýtus #5: Máme blog, teraz sa nám zvýši návštevnosť

Napriek tomu, že o obsahu sa hovorí ako o kráľovi SEO, zvážte, akú má váš blog skutočnú hodnotu. Ak ho máte len preto, že sa to patrí, nerobte to. Ak ho máte preto, aby ste na ňom uverejňovali preoptimalizované články plné kľúčových slov, duplicitného obsahu z iných stránok a predajných fráz, nerobte to. Google vie rozoznať kvalitný článok od toho bezcenného. A váš potenciálny zákazník tiež.

Pred tým, než začnete blogovať, vytvorte si dobrý content plán. Pozrite si tipy, ako vytvoriť kvalitný obsah. Majte však na mysli, že ani skvelý článok na blogu nie je zárukou zvýšenia návštevnosti. Dajte si záležať, aby o ňom vedeli aj iní ľudia než váš IT admin alebo manželka.

Mýtus #6: Sociálne siete a SEO sú dve rozdielne veci

Sociálne siete dramaticky menia podobu internetu a mali by kráčať ruka v rukáve so SEO. Každý týždeň jeden vtipný obrázok a link na cudzí web znovu nestačí. Google postupne indexuje do vyhľadávača aj posty a stránky zo sociálnych sietí. Vlastné články a správna optimalizácia postov tak poskytuje účinné backlinky. Myslite však na to, že prvoradá je hodnota a nie predaj.

Ak budú vaše príspevky ľuďom nápomocné, budú ich zdieľať s priateľmi a navštevovať váš web. Výsledkom bude nielen väčšia návštevnosť či konverzie, no takisto aj zvýšenie dôveryhodnosti v algoritmoch Google.

Mýtus #7: SEO je jednorazová záležitosť

Pravidlá optimalizácie pre vyhľadávače sa menia závratnou rýchlosťou. To, čo platilo minulý mesiac, už dnes môže byť neefektívne. Ak si chcete dlhodobo udržať a zlepšovať svoje pozície, nestačí sem-tam aktualizovať webstránku, uverejniť článok na blogu a zdieľať ho na Facebooku. Úspešné SEO musí pravidelne sledovať, vyhodnocovať najnovšie trendy a zmeny v algoritme.

Dnes by váš web mal byť optimalizovaný pre všetky zariadenia, operačné systémy či aplikácie. Čo z toho, že web stránka je super na počítači, no na mobile je všetko veľké, nečitateľné a pomalé? Google berie do úvahy všetko a nevedomosť znamená stratu ziskov.seo-optimalizacia-pre-vyhladavace

Mýtus #8: Úspešné SEO by malo dostať web na prvé miesto v Google

Získať popredné miesta vo vyhľadávači je dôležité, ale len prvotný cieľ SEO optimalizácie.  Ak vám preto niekto prisľúbi svojou prácou získať prvenstvo, opýtajte sa, čo ďalej. Optimalizácia web stránky by mala slúžiť nie len na to, aby ju Google vedel lepšie prečítať a zaindexovať.

Keď už dostanete návštevníka na váš web, ešte stále sa môže zvrtnúť na jeho virtuálnej päte a odcupitať ku konkurencii. Prečo? Pretože sa dostal na neprehľadnú podstránku so škaredým dizajnom. Stránka by mala byť user friendly (teda priateľská pre používateľa). Návštevník by sa mal na nej cítiť dobre. V každom jednom okamihu by mal vedieť, kam kliknúť. Máte takýto intuitívny web? Super, poďme na posledný bod.

Mýtus #9: SEO môže robiť hocikto

Kľúčové slová, blog, sociálne siete. SEO vyzerá ako technická záležitosť, ktorú zvládne každý. Aj váš IT technik, ktorý o optimalizácii pre vyhľadávače nikdy nepočul. SEO je však dlhodobý a komplexný proces, pri ktorom sa treba stále vzdelávať. Mali by ste sledovať trendy a aplikovať mix znalostí z viacerých oblastí. V reklamných agentúrach sa tomu venujú celé tímy odborníkov.

Preto, ak to so SEO myslíte vážne, zverte svoj web špecialistovi. Vaša konkurencia už jedného má.

O tom, čo by ste od neho mali požadovať, si povieme niekedy nabudúce.