Nezaradené

Najdôležitejšie SEO faktory 2.čast (off-page)

Najdôležitejšie SEO faktory 2.čast (off-page)

Dnes tu máme pokračovanie článku najdôležitejšie SEO faktory 1.časť (off-page). V dnešnej časti vám prestavíme 6 najdôležitejších off-page faktorov.

Off-page faktory sa vzťahujú na všetky opatrenia, ktoré možno prijať mimo samotnej webové stránky, aby sa zlepšila svoju pozíciu v rebríčku vyhľadávania. Tieto faktory nie sú kontrolované vami alebo kódovaním na vašej strane.

Odkazy z relevantných stránok

Pokiaľ na vás niekto odkazuje zo svojej stránky mala by byť tematicky podobná tej vašej. Nezabúdajte na to, že google posudzuje aj kvalitu odkazujúcej stránky. Posudzuje napríklad vek domény, rýchlosť načítania stránky, mieru okamžitého opustenia, prirodzenosť odkazov na stránke, relevantný obsah atď. Taktiež myslite na to, že stránka, ktorá na vás odkazuje by mala mať vysokú návštevnosť, pretože vám zabezpečuje vyšší počet preklikov na vašu stránku.

Vnorené odkazy v texte

Získavajte odkazy, ktoré sa nachádzajú priamo v texte a je súvisiaci s tematikou vašej webstránky. V súčasnosti odkazy bez okolitého textu  vyhľadávačom nič nehovoria a majú malú váhu. Môže sa dokonca stať, že odkazy bez textu google vyhľadávač vyhodnotí ako spamový odkaz a môže vašu stránku penalizovať.

Odkazy zo sociálnych sietí

Dôležitých SEO faktorom súčasnosti sú odkazy zo sociálnych sietí. Odkazy zo sociálnych sietí sú výhodou hlavne pre novovytvorené stránky, pretože nové stránky odkazované na sociálnych sieťach sú rýchlejšie indexované robotmi vyhľadávača. Taktiež vám môžu sociálne siete výrazne zvýšiť návštevnosť vašej stránky. A tým si zvyšujete počet preklikov a čas strávený na stránke. Rozhodne nepodceňujte aktivitu na sociálnych sieťach.

No-follow odkazy

No-follow odkazy boli dlhodobo podcenené mnoho ľudí si myslelo, že sú zbytočné dokonca môžu spôsobiť penalizáciu stránky webstránky avšak nie je to tak celkom pravda. Klasické no-follow odkazy sú väčšinou zo sociálnych sietí a diskusných fór.  Na druhej strane faktom je, že odkazy s atribútom follow dokážu do značnej miery prenášať popularitu z jednej stránky na druhú, preto sú obzvlášť cenné, ak sú umiestnené na veľmi populárnych stránkach. Situácia je však trošku iná v prípade nofollow odkazov. Tento atribút hovorí vyhľadávacím robotom, aby nesledovali takýto odkaz a neprikladali mu váhu. Napriek tomu sú tieto odkazy dôležité, pretože vyhľadávačom naznačujú, že sa o stránky na sociálnych sieťach a diskusných fórach o vašej stránke diskutuje, a tak ste pre google vyhľadávač dôveryhodnejší.

 

Postupne pribúdajúce spätné odkazy

Snažte sa spätné odkazy budovať postupne vyzerá, pretože to pre vyhľadávač vyzerá oveľa dôveryhodnejšie. Ak sa vám za krátky čas príliš navýši počet odkazov smerujúci na vašu stránku google to môže posúdiť ako neprirodzené zvýšenie spätných odkazov a pravdepodobne vás penalizuje. Preto sa vždy snažte budovať odkazy postupne a prirodzeným spôsobom. Vyhľadávač google to určite viac ocení. Problém môže nastať pri rýchlo sa rozvíjajúci stránkach, ktoré za krátky čas dosahujú neprirodzene vysokú návštevnosť.

Návštevnosť a bounce rate

V poslednej dobe má veľký vplyv na pozíciu vašej webstránky aj počet preklikov na vašu stránky a miera okamžitých odchodov. O čo viac preklikov sa uskutoční na vašu stránku o to ste pre vyhľadávač dôveryhodnejší, pretože toto správanie vyhodnocuje tak, že máte kvalitnejší obsah ako podobné stránky. Vyhľadávač google sa logicky snaží uprednostniť stránky, ktoré sú pre ostatných užívateľov overené. Pravdaže veľkú rolu hrá aj čas strávený  na stránke, miera okamžitých opustení a počet preklikov na dalšie stránky(bounce rate).

Bounce rate je pomer medzi počtom celkových návštevníkov a medzi počtom návštevníkov, ktorí prišli na stánku, ale nevykonali žiaden preklik na ďalšiu stránku danej domény. V praxi teda meria percento návštev, pre ktoré bola stránka irelevantná a nijako nezaujala. Môže sa stať aj to, že návštevník vám príde na stránku prečíta si článok, ale nevykoná žiaden preklik na inú stránku a bounce rate sa vám zvýši. Tým pádom vysoký bounce rate nemusí byť vždy hneď negatívnym javom. Vo väčšine prípadov však vysoký bounce rate naznačuje, že návštevník nenašiel na stránke to čo hľadal.

Pár slov na záver

Nezabudnite, že SEO nie je jednorazová záležitosť. Aby ste dosiahli vami žiadané výsledky o stránku sa musíte neustále starať. Taktiež treba mať na pamäti, že každý faktor je dôležitý a musíte na nich pracovať vyvážene. Posledný tip na záver: Ivestujte hlavne do kvality obsahu ktorý publikujete na webe: kvalitné články, videoblog, infografiky. . . . Ak sa postaráte aby na Vašom webe bol pravidelne publikovaný kvalitný, jedinečný obsah budú návštevy na Vašom webe rásť raketovým tempom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *